Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 19

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Ο σύγχρονος φιλελληνισμός είναι η πίστη στην ελευθερία και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων»

Konstantinidis_1

Konstantinidis_2
Konstantinidis_4 Konstantinidis_3

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Ο σύγχρονος φιλελληνισμός είναι η πίστη στην ελευθερία και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων»

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, εκπροσώπησε την κυβέρνηση στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή την καθιέρωση της 19ης Απριλίου ως Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης.

Ο κ. Κωνσταντινίδης παρέστη στη δοξολογία που τελέστηκε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και κατέθεσε στεφάνι στο μνημείο των Ηρώων του Γ’ Σώματος Στρατού.

Αμέσως μετά, ο Υφυπουργός δήλωσε τα εξής:  «Ο φιλελληνισμός δεν ήταν μονάχα κίνημα αλληλεγγύης, αλλά κοινωνικό φαινόμενο που  διαδόθηκε σε όλη την Ευρώπη και έφτασε στο απόγειο της έκφρασής του με τον ξεσηκωμό του Γένους το 1821.

Διακόσια τρία χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση, ο εορτασμός της Ημέρας Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης αναδεικνύει το μήνυμα της πίστης στις πανανθρώπινες αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βρίσκοντας στη σύγχρονη εποχή νέους εκφραστές ενός φαινομένου που ξεκίνησε, καθιερώθηκε και συνεχίζει να αποτελεί στάσης ζωής».

Ο ΥΜΑΘ Στάθης Κωνσταντινίδης στην επετειακή εκδήλωση για τα 100 χρόνια του Τ.Ε.Ε.

Konstantinidis_TEE_1

Konstantinidis_TEE_2
Konstantinidis_TEE_3

Ο ΥΜΑΘ Στάθης Κωνσταντινίδης στην επετειακή εκδήλωση για τα 100 χρόνια του Τ.Ε.Ε.

Χαιρετισμό στην επετειακή εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την ίδρυση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη, απηύθυνε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης.

Κάνοντας σύντομη ιστορική αναδρομή, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι επί έναν αιώνα το ΤΕΕ σχεδιάζει την Ελλάδα του αύριο και συνεχίζει στο δρόμο της πρωτοπορίας, καθώς ο ρόλος του είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πρόοδο και εξέλιξη της χώρας. «Έχετε ενεργό ρόλο και συνδράμετε καταλυτικά στη διαμόρφωση της σύγχρονης Ελλάδας, αφού το ΤΕΕ είναι διαχρονικά παρών σε όλα τα σημαντικά ορόσημα της πατρίδας μας» ανέφερε ο κ. Κωνσταντινίδης, προσθέτοντας ότι τα μέλη του υπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες της πράσινης και ψηφιακής εποχής, καθώς και των ποιοτικών υποδομών.

Ακολούθως, εστίασε στον ενεργό ρόλο που διαδραματίζει το ΤΕΕ στην αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης και στην προσπάθεια που είναι σε εξέλιξη, ώστε η χώρα να επιτύχει ανθεκτικότητα στις υποδομές της σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. «Για να αντιμετωπίσουμε γρήγορα τις επιπτώσεις πρέπει να προλαμβάνουμε και να προετοιμαζόμαστε σωστά και συνολικά» εξήγησε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Και έκλεισε το χαιρετισμό του λέγοντας: «Η πρώτη εκατονταετία είναι της καταξίωσης. Εύχομαι η νέα εκατονταετία να αποδειχθεί το ίδιο δημιουργική και καρποφόρα. Σας ευχαριστούμε για την ενεργή συμμετοχή στη μεγάλη εθνική αναπτυξιακή προσπάθεια».

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Η δυναμική της ΔΕΘ και η παρουσία της Γερμανίας ως τιμώμενης χώρας, δημιουργούν υψηλές προσδοκίες για μια ακόμα λαμπρή διοργάνωση»

DSC_1333

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Η δυναμική της ΔΕΘ και η παρουσία της Γερμανίας ως τιμώμενης χώρας, δημιουργούν υψηλές προσδοκίες για μια ακόμα λαμπρή διοργάνωση»

Την πεποίθηση ότι η 88η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, που θα πραγματοποιηθεί από τις 7 έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2024, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία, θα είναι από τις πιο επιτυχημένες των τελευταίων ετών, με θετικό αναπτυξιακό αντίκτυπο για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και την πατρίδα μας, εξέφρασε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, στην παρουσίαση της προσεχούς διοργάνωσης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα.

Ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι και φέτος η ΔΕΘ θα λειτουργήσει ως πεδίο εμπορικής δικτύωσης και συνεργασίας, ιδίως σε ζητήματα πράσινης και ψηφιακής ανάπτυξης, στα οποία επικεντρώνονται οι ευρωπαϊκές πολιτικές.

Αναφορικά με το υψηλό επίπεδο των διμερών σχέσεων Ελλάδας και Γερμανίας, τόνισε πως η 88η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης θα ενδυναμώσει και θα εμβαθύνει περαιτέρω τις πολιτικές, οικονομικές και επιχειρηματικές σχέσεις, κάτι πολύ σημαντικό, αφού «ιδιαίτερα σε μια περίοδο γεωπολιτικών εντάσεων, η αξία της υγιούς και γόνιμης συνεργασίας αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία» όπως σημείωσε μεταξύ άλλων.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο Υφυπουργός επισήμανε ότι το 2024 είναι έτος καμπής για το Διεθνή Εκθεσιακό Φορέα μας, καθώς σύντομα θα ανακοινωθεί το οριστικό σχέδιο για την ανάπλαση της ΔΕΘ, γεγονός που θα διευρύνει τους ορίζοντες της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Νέα προγράμματα για τις επιχειρήσεις γούνας»

IMG_5297

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Νέα προγράμματα για τις επιχειρήσεις γούνας»

«Σε συνάντηση που πραγματοποιήσαμε σήμερα με τους Βουλευτές Μαρία Αντωνίου και Μιχάλη Παπαδόπουλο, τον Περιφερειάρχη Γιώργο Αμανατίδη, και εκπροσώπους του κλάδου της γούνας, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με τους Υπουργούς, Κώστα Σκρέκα και Νίκο Παπαθανάση, τους Υφυπουργούς Άννα Μάνη Παπαδημητρίου και Θάνο Πετραλιά, τους αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς και υπηρεσιακά στελέχη από τα δύο Υπουργεία, αποφασίστηκε η άμεση δημοσίευση νέου προγράμματος στήριξης για όσες επιχειρήσεις δεν είχαν λάβει κάποια (ή είχαν λάβει την ελάχιστη) ενίσχυση στα προηγούμενα προγράμματα.

Η χρηματοδότηση που απευθύνεται σε μικρές επιχειρήσεις, μπορεί να φτάσει συνολικά μέχρι τα 3.500.000 ευρώ.

Επιπλέον, αποφασίστηκε η υλοποίηση και νέου προγράμματος, για το έτος 2023, με στοιχεία και πλαίσιο που θα συμφωνηθεί με τα Επιμελητήρια Κοζάνης και Καστοριάς και φυσικά με τους εκπροσώπους του κλάδου.

Η υπόσχεση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζόμενων στη γουνοποιία, είναι ισχυρή και θα υλοποιηθεί, με την εξάντληση όλων των περιθωρίων από τους αρμόδιους Υπουργούς, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για την κατανόηση του πραγματικού προβλήματος και τη θετική διάθεση που επιδεικνύουν».

Εγκρίθηκαν από το ΚΕΔΑΚ έργα υποδομών, πυρασφάλειας, αντιπλημμυρικής προστασίας και αποκατάστασης μνημείων στο Άγιο Όρος

IMG_5290

IMG_5287

IMG_5286

IMG_5288 IMG_5289

Εγκρίθηκαν από το ΚΕΔΑΚ έργα υποδομών, πυρασφάλειας, αντιπλημμυρικής προστασίας και αποκατάστασης μνημείων στο Άγιο Όρος

Το Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς, εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέα Μακεδονίας-Θράκης), υπηρετεί τον στόχο της διαφύλαξης, συντήρησης και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς του Αγίου Όρους, μέσω της υλοποίησης κάθε είδους έργων και παρεμβάσεων στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον και στις υποδομές της μοναστικής πολιτείας, πάντα με σεβασμό στις ιδιαίτερες συνθήκες, την παράδοση, την αρχιτεκτονική και την αισθητική του χώρου.

Στα περισσότερα από 40 χρόνια της λειτουργίας του, έχει εγκρίνει κι έχει υλοποιήσει περισσότερα από 2.000 έργα στην Αθωνική Πολιτεία (οικοδομικά, λιμενικά, ενεργειακά, δασικά και άλλα έργα).

Στη χθεσινή (Τρίτη 16 Απριλίου 2024) συνεδρίαση του ΚΕΔΑΚ, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του νέου Διοικητή του Αγίου Όρους, κ. Αναστάσιου Μητσιάλη, των στελεχών του φορέα και των μελών του Δ.Σ., εγκρίθηκε η πρόοδος σημαντικών έργων που αφορούν σε λιμενικές υποδομές, στην πυρασφάλεια, στην αντιπλημμυρική προστασία, στην αποκατάσταση μνημείων και στην κατασκευή έργων υποδομών εντός του Αγίου Όρους.

Το Υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, μέσω του ΚΕΔΑΚ, μετρά περισσότερα από 40 χρόνια αδιάλειπτης συνδρομής στα έργα του Αγίου Όρους, σε αγαστή συνεργασία με την Ιερά Επιστασία και την Πολιτική Διοίκηση του Αγίου Όρους.

Ανασκόπηση της Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας στη Βόρειο Ελλάδα, με τρεις σημαντικές εκδηλώσεις από τις 25 με 28 Απριλίου

DSC_5983

Ανασκόπηση της Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας στη Βόρειο Ελλάδα, με τρεις σημαντικές εκδηλώσεις από τις 25 με 28 Απριλίου

Θεσσαλονίκη, 17 Απριλίου 2024

Αναγνωρίζοντας την Βόρειο Ελλάδα για τη σημαντική της συμβολή στην καινοτομία και τη Θεσσαλονίκη ως αναδυόμενο κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, 15 σημαντικοί τοπικοί και κεντρικοί φορείς συνεργάζονται για τη διοργάνωση τριών μεγάλων εκδηλώσεων που θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη μεταξύ Πέμπτης 25 και Κυριακής 28 Απριλίου 2024.

Οι εκδηλώσεις ξεκινούν με το μεγάλο συνέδριο για την Καινοτομία με τίτλο Innovation NorthernGreece 5.0: Η Καινοτομία στη Βόρειο Ελλάδα και οι φορείς που τη στηρίζουν, το οποίοδιοργανώνεται στο πλαίσιο της Beyond την Πέμπτη 25 και Παρασκευή 26 Απριλίου, στο Περίπτερο του ΕΒΕΑ, Pavillion 13, Helexpο με έναρξη κάθε ημέρα στις 10:30 π.μ.. Επίσης, στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση με θέμα«Γυναίκες και Ηγεσία» την Παρασκευή 26 Απριλίου και ώρα 19:00, στην Αλεξάνδρεια ζώνη Καινοτομίας (Φιλικής Εταιρείας 12). Οι εκδηλώσεις ολοκληρώνονται με το διήμερο bootcamp «Match & Develop a Startup 6.0», το οποίο θα λάβει χώρα το Σάββατο 27 και την Κυριακή 28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του ΕΚΕΤΑ.

To συνέδριο χαρτογραφεί, μέσα από 24 πάνελ,  200 ομιλητές και 11 workshops, την καινοτομία στη Βόρεια Ελλάδα, απαντώντας σε βασικά ερωτήματα: Tι σημαίνει καινοτομία στη Βόρεια Ελλάδα σήμερα; Ποιους αφορά; Ποιους κλάδους της οικονομίας αγγίζει; Ποιοι φορείς στηρίζουν την προσπάθεια ομάδων και επιχειρήσεων να καινοτομήσουν; Ποια χρηματοδοτικά εργαλεία υπάρχουν; Τι άλλη βοήθεια παρέχεται;

Στις συζητήσεις και στα workshops συμμετέχουν 55 κεντρικοί φορείς και οργανισμοί, που έρχονται στη Βόρεια Ελλάδα για να συναντήσουν και να δικτυωθούν με τους τοπικούς φορείς. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου εδώ.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη, αλλά απαιτείται προεγγραφή. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να κάνουντην εγγραφή τους στον παρακάτω σύνδεσμο

Το συνέδριο αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία ενημέρωσης για τις πρωτοβουλίες καινοτομίας στηνΒόρειο Ελλάδα από τοπικούς φορείς αλλά και από κεντρικούς φορείς. Συνολικά 55 κεντρικοί φορείς και funds συμμετέχουν ως ομιλητές με στόχο να ενημερώσουν και να ενημερωθούν για τις τοπικές πρωτοβουλίες και να γνωρίσουν από κοντά τους πρωτεργάτες των τοπικών δράσεων.

Η θεματολογία του συνεδρίου αφορά τη χρηματοδότηση στα αρχικά στάδια και τους φορείς χρηματοδότησης, τα funds του Innovation window, τις δομές υποστήριξης καινοτομίας στα πρώιμα στάδια, τη δράση διεθνών εταιρειών στο οικοσύστημα της Β. Ελλάδος, τους θεσμικούς φορείς υποστήριξης της επιχειρηματικότητας, την Καινοτομία στην αγροδιατροφή και την υγεία, τα European digital innovation hubs, τις δράσεις πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων, τις νεοφυείς επιχειρήσεις.

Παράλληλα, διεξάγονται 11 workshops σχετικά με την αναζήτηση κεφαλαίων, την πνευματική ιδιοκτησία, την καινοτομία στον τουρισμό, το Intelligent Performance, τα Πνευματικά Δικαιώματα και Πατέντες, το  Οικοσύστημα των Startups την εποχή του AI , το ESG, το Business AngelsΙnvesting, την Εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων για την ενίσχυση της ευφυίας και ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιριακών υποδομών καθώς και την Ίδρυση εταιρείας και χρηματοδότηση.

Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώνονται την Παρασκευή 25 Απριλίου στις 19:00 με μια ξεχωριστή εκδήλωση στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας με τίτλο «Γυναίκες και Ηγεσία». Κατά την εκδήλωση, θα συζητηθούν οι σύγχρονεςπροκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες που υπάρχουν για τις γυναίκες που θέλουν να ανελιχθούν σε ηγετικές θέσεις των επιχειρήσεων ή και να αναπτύξουν τη δική τους επιχειρηματική πρόταση.

Οι εκδηλώσεις για την καινοτομία ολοκληρώνονται με το Match & Develop a Startup 6.0 – Bootcampπου θα πραγματοποιηθεί στις 27-28 Απριλίου 2024 στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ, 6ο χλμ Θέρμης – Χαριλάου, ΤΚ 57001, Θεσσαλονίκη).

Για 6η συνεχόμενη χρονιά στο πλαίσιο του Bootcamp, οι ομάδες έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν την ιδέα τους με επιχειρηματίες της περιοχής και fund managers, να παρακολουθήσουν σεμινάρια για το πως παρουσιάζουμε το ερευνητικό μας αποτέλεσμα ή το business plan μας σε χρηματοδότες και να λάβουν καθοδήγηση από Fund Managers. Την Κυριακή θα γίνουν παρουσιάσεις σε κριτική επιτροπή. Μια εταιρεία θα κερδίσει την πρόκρισή της απευθείας στη Β’ Φάση του 15ου Διαγωνισμού Καινοτομίας & Τεχνολογίας, ενώ θα δοθούν βραβεία από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και φορείς.

Η εγγραφή στο bootcamp γίνεται στον ακόλουθο σύνδεσμο.

Πρόγραμμα Bootcamp Match & Develop a Startup 6.0, 27-28.4.2024

Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ, 6ο χλμ Θέρμης – Χαριλάου, ΤΚ 57001, Θεσσαλονίκη).

Σάββατο 6.5 : Αμφιθέατρο «Μιχαήλ Γεράσιμος Στρίντζης», Φουαγιέ, Αίθουσα «Ζέφυρος», «Βιβλιοθήκη» 

10:30-11:00 Καφές και Έναρξη Ημέρας

11:00-13:00 Mentoring Session: Οι παλιοί βοηθούν τους νέους

13:00-14:00 Δικτύωση και Διάλειμμα για Φαγητό

14:00-15:00 Τutorial Πως παρουσιάζω σε έναν επενδυτή

Με ομιλητές τους Fund Managers

15:00-15:30 Παρουσίαση Πράξης «Σπείρα»

15:30-18:00 Mentoring Session: Business Model and Business Plan

Κυριακή 7.5 Αμφιθέατρο «Μιχαήλ Γεράσιμος Στρίντζης», Φουαγιέ, Αίθουσα «Ζέφυρος», «Βιβλιοθήκη»

10:30-11:00 Καφές και Έναρξη Ημέρας

11:00-13:00 Mentoring Session: Business Model and Presentation

13:00-14:00 Δικτύωση και Διάλειμμα για Φαγητό

14:00-16:00 Παρουσιάσεις ομάδων

Οι τρεις εκδηλώσεις διοργανώνονται στο πλαίσιο των δράσεων του Smart AtticaEDIH. Συνδιοργανώνονται από το πρόγραμμα NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας, το ΕΒΕΑ, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το ΕΚΕΤΑ, το ΟΚ!Τhess, την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, το Τecs Capital, το Athens Center forEntrepreneurship and Innovation (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το Uni.fund, το Metavallon, το L-Stone Capital, τη Bayer Ελλάς, το ΕλληνοΑμερικάνικο Εμπορικό Επιμελητήριo, και την Ελληνική Τράπεζα Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Με την υποστήριξη του Finance Club του ΠΑΜΑΚ.

 

 

Η Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρηματικών Αγγέλων κα Selma Prodanovic στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας

DSC_5915

Η Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρηματικών  Αγγέλων

κα Selma Prodanovic

στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας

 Woman Entrepreneurship:

Gender Balanced Angel Investing

Η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, το Walk, Κέντρο Επιχειρηματικότητας & Kαινοτομίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) & το HeBAN – Hellenic Business Angels Network (Association)  συνδιοργανώνουν εκδήλωση με τίτλο: Woman Entrepreneurship – Gender Balanced Angel Investing.

Κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης θα είναι η κα Selma Prodanovic, Aντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρηματικών  Αγγέλων (European Business Angels Network – EBAN), με θέμα « The awesome of being a woman in the startup world: The Selma Effect» ενώ θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση σχετικά με την ενίσχυση του γυναικείου επιχειρείν.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 και ώρα 18:30 στις εγκαταστάσεις της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Α.Ε., Φιλικής Εταιρείας 12 & Τσιμισκή και θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική.

Εγγραφές εδώ: https://forms.gle/MPYEDuXpPUUj8YAG8

“The Selma Effect” uncovers the transformative journey of Selma Prodanovic, from being silenced to becoming a beacon of global impact in entrepreneurship. This keynote explores how Selma’s unique approach to empowering others, her visionary ventures, and her unwavering belief in the potential of every individual have reshaped the startup landscape. Witness the story of a woman who turned her dreams into a movement, inspiring generations of entrepreneurs and angel investors to create change. Embrace the boldness to create your own path to success.

Σύντομο Βιογραφικό:

Selma Prodanovic named “Startup-Grande-Dame” by the media and acclaimed as one of “Europe’s most influential women in startups and VC” in 2022 & 2023, is a passionate multipreneur, keynote & TED speaker, ecosystem investor, and advisor. She is the Vice President of the European Business Angel Network (EBAN), founder of the global SDG platform 1MillionStartups, and initiator of the EBAN Manifesto for Gender Balanced Investing. For over 20 years she considerably shaped the startup and angel investing ecosystem in Europe, while her visionary TED talk “Invest Like A Girl” challenges the existing norms and biases in early stage investing. She spoke over 2000 times on stages worldwide, advised over 1000 founders and CEOs, and was featured in prominent media outlets (Forbes, Financial Times, Elle, Bloomberg) in 40 countries. Selma is happily married to her first love and is the proud mother of two fantastic young adults.

“Υπάρχει σχέδιο και υλοποιείται ημέρα με την ημέρα. Φιλοδοξία μου είναι να ανταποκριθώ στην εμπιστοσύνη των πολιτών και του Πρωθυπουργού” Συνέντευξη του ΥΜΑΘ, Στάθη Κωνσταντινίδη, στην εφημερίδα “Η εβδομαδιαία” και τον δημοσιογράφο Μπάμπη Καραγεωργίου

Evdomadiaia

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “Η ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ” KAI ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΜΠΑΜΠΗ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

(13-04-2024)

“Υπάρχει σχέδιο και υλοποιείται ημέρα με την ημέρα. Φιλοδοξία μου είναι να ανταποκριθώ στην εμπιστοσύνη των πολιτών και του Πρωθυπουργού”

 Κύριε υφυπουργέ, πριν από λίγες ημέρες έλαβε χώρα το 15ο Συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, που συνέπεσε με τα 50 χρόνια του κόμματος. Αν περιγράφατε με λίγα λόγια τη συνεισφορά της παράταξης από την Μεταπολίτευση και έπειτα τι θα λέγατε;

“Θα έλεγα ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη με την  πιο δημιουργική παρουσία στην πολιτική ζωή της χώρας. Είναι η παράταξη που αποκατέστησε τη Δημοκρατία, ισχυροποίησε τους δημοκρατικούς θεσμούς, οδήγησε την ελληνική οικονομία στην ανάπτυξη και έδωσε στη χώρα ευρωπαϊκό προσανατολισμό επιτυγχάνοντας την ένταξή της στην τότε Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα. Είναι το κόμμα των δικαιωμένων επιλογών, που έκλεισε τις πολιτικές πληγές του ταραχώδους παρελθόντος, εκφράστηκε ενωτικά στην ελληνική κοινωνία, χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς. Στο οικονομικό σκέλος στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα, την ατομική πρωτοβουλία και την συμπεριληπτική ανάπτυξη. Ο πολιτικός φορέας της πατριωτικής ευθύνης, που με ξεκάθαρο γεωπολιτικό προσανατολισμό υπερασπίζεται με συνέπεια τα εθνικά συμφέροντα. Μία παράταξη που ανανεώνεται σε ιδέες και στελέχη και συμβαδίζει με την κοινωνική εξέλιξη. Δεν είναι τυχαίο ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η μοναδική πολιτική δύναμη που στα χρόνια της Μεταπολίτευσης έμεινε αυτόνομη, ισχυρή και κυβερνώσα. Πενήντα χρόνια μετά, το όραμα του ιδρυτή μας, Κωνσταντίνου Καραμανλή εμπνέει, εμπλουτίζεται, κινητοποιεί και εκφράζει την πλειοψηφία των συμπολιτών μας”.

Παρά την αδιαμφισβήτητη πρωτιά της Νέας Δημοκρατίας οι μετρήσεις έχουν δείξει μια σημαντική φθορά για το κόμμα. Τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει; Τι σας λένε οι πολίτες;

“Δεν μου αρέσει να δογματίζω ούτε να ωραιοποιώ. Ζούμε σε εποχές μεγάλων ταχυτήτων και αλλαγών. Δεν παραβλέπω το αίσθημα ή το μήνυμα που θέλει κάποιος να εκπέμψει. Ας γίνεται όμως αυτό στη βάση επιχειρημάτων. Η πολιτική έχει στοιχείο της την κριτική, όμως σε ό,τι διαφωνούμε πρέπει να έχουμε αντιπρόταση, για να έχει νόημα η διαφωνία μας. Ένα στέλεχος, ακούγοντας την επιγραμματική αναδρομή του Κυριάκου Μητσοτάκη στο συνέδριο, στα όσα πετύχαμε τα προηγούμενα χρόνια, μου είπε ότι αν κάποιος τα υποσχόταν αυτά το 2019 θα τον περνούσαμε για τρελό και τώρα τα θεωρούμε δεδομένα. Έχουμε καταλάβει την τεράστια αλλαγή που έχει συντελεστεί από τότε μέχρι σήμερα; Μπορούσε κάποιος να τα κάνει καλύτερα; Μπορεί κάποιος βάσιμα και με σχέδιο να υποσχεθεί ότι θα βελτιώσει τις ζωές των συμπολιτών μας; Αυτό είναι πολιτική, εδώ να αναμετρηθούμε και φυσικά η ψήφος των πολιτών είναι που θα αποφασίσει. Είναι φυσικό και ανθρώπινο ο καθένας να διεκδικεί το καλύτερο, όμως ο κόσμος έχει μέτρο σύγκρισης.

Τεσσεράμισι χρόνια πριν, η εθνική μας οικονομία ήταν εγκλωβισμένη στην υπερφορολόγηση, υστερούσε σε ανάπτυξη, είχε αφύλαχτα σύνορα, υψηλά ποσοστά ανεργίας, βρισκόταν σε διεθνή ανυποληψία. Σήμερα, διαθέτει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καλά φυλασσόμενα σύνορα, ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις, δυναμική διπλωματία. Καταργήσαμε περίπου 50 φόρους, η ανεργία έχει μειωθεί σε μονοψήφια ποσοστά, προσελκύουμε σημαντικές επενδύσεις, ανακαινίζουμε νοσοκομεία μας, αναβαθμίζουμε την παιδεία, ενισχύσαμε τις εξαγωγές, αυξήσαμε το μέσο μισθό κατά 20%, όπως επίσης τις αποδοχές 2,5 εκατομμυρίων συνταξιούχων, ενώ ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε τέσσερις φορές, κι από την 1η Απριλίου διαμορφώθηκε στα 830 ευρώ από 650 ευρώ που τον παραλάβαμε.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν ήταν εύκολο ή αναμενόμενο. Δίχως καμία αμφιβολία, τα πράγματα γίνονται καλύτερα, αφού ημέρα με την ημέρα η Ελλάδα πορεύεται σταθερά, τολμηρά, μπροστά. Με μεταρρυθμίσεις που ξεριζώνουν νοοτροπίες του χθες, βελτιώνουν την καθημερινότητα μας σε όλα τα πεδία, αλλά και στοχευμένες κινήσεις που στηρίζουν το εισόδημα.  Κι ας μην ξεχνάμε, ότι γύρω μας μαίνονται πόλεμοι και κρίσεις κι όπως αποδείχθηκε, υπάρχει το καλύτερο, υπάρχει και το χειρότερο. Την κριτική θέλω να την βλέπω καλοπροαίρετα ως λόγο αυτοβελτίωσης και όχι ως μέσο αυτοκαταστροφής. Πιστεύω σε μία καθαρή επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας και στις επερχόμενες εκλογές, η οποία θα επιβεβαιώσει τον ισχυρό ρόλο μας στις ευρωπαϊκές εξελίξεις και τη συνέχιση της ανάπτυξης και προόδου στη χώρα μας”.

Δύο μήνες ακριβώς πριν την Ευρωκάλπη ποιο είναι το διακύβευμα; Η άνοδος της Ακροδεξιάς είναι ένα;

“Με την ψήφο μας, στις ευρωεκλογές, καλούμαστε να αποφασίσουμε εάν θέλουμε η Ελλάδα να συνεχίσει να κινείται στο δρόμο της σταθερότητας, της ασφάλειας, της ανάπτυξης, της μείωσης της ανεργίας και της αύξησης των μισθών. Εάν θέλουμε την πατρίδα μας ισχυρή, θωρακισμένη και υπερήφανη.  Εάν θέλουμε την Ελλάδα στη θέση που της αξίζει.

Συνεπώς, όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός στο 15ο Συνέδριο, ο Ιούνιος θα είναι καθοριστικός μήνας όχι μόνο για την επόμενη ημέρα στην Ευρώπη, αλλά και για τις επόμενες ημέρες στη χώρα μας. Γι΄αυτό, οι επικείμενες ευρωεκλογές προσφέρονται για δυναμική συμμετοχή και όχι για αποχή, αδράνεια, αδιαφορία ή χαλαρή ψήφο. Το αποτέλεσμα της κάλπης δεν πρέπει να επιτρέπει δεύτερη ανάγνωση. Κάθε ψήφος στη Νέα Δημοκρατία είναι ψήφος εμπιστοσύνης στον Κυριάκο Μητσοτάκη να συνεχίσει με ισχυρή πλειοψηφία να διεκδικεί δυναμικά ακόμα περισσότερους πόρους για την Ελλάδα. Δεν είναι καιρός για πειραματισμούς, ιδίως τώρα που ο λαϊκισμός αντεπιτίθεται με εξωφρενικά σενάρια συνωμοσίας, λεκτικούς ακροβατισμούς δίχως αρχή, μέση και τέλος.

Συνοψίζοντας, η χαλαρή ψήφος απειλεί τη χώρα με πισωγύρισμα. Ζούμε σε ένα γεωπολιτικό περιβάλλον, όπου οι απειλές πολλαπλασιάζονται, και η μόνη επιλογή ασφάλειας και σταθερότητας είναι να κρατά το τιμόνι της χώρας μια αποδεδειγμένα ισχυρή κυβέρνηση”.

Υπάρχει κάποιο προσωπικό σας «στοίχημα» που έχετε θέσει στο  Μακεδονίας – Θράκης; Υπάρχει κάποιος εμβληματικός στόχος;

Υπάρχει σχέδιο και υλοποιείται ημέρα με την ημέρα. Φιλοδοξία μου είναι ανταποκριθώ στην εμπιστοσύνη των πολιτών και του κυρίου Πρωθυπουργού. Υπάρχουν υψηλές προσδοκίες για τη Μακεδονία και τη Θράκη και ως εκ τούτου η ευθύνη μας είναι αυξημένη. Στο κυβερνητικό σχέδιο με ορίζοντα το 2030, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα έχουν πρωτεύοντα ρόλο, με πολλά και σημαντικά έργα που έχουν δρομολογηθεί ή βρίσκονται σε διάφορα στάδια υλοποίησης. Η επόπτευσή τους, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή στα περιφερειακά όργανα της Δίκαιης Μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία και της Ανασυγκρότησης της Θράκης, αποτελούν κρίσιμα πεδία που μου ανέθεσε ο κύριος Πρωθυπουργός σε αυτήν την κομβική περίοδο για τον τόπο μας.

Επιπρόσθετα, έχω στενή, διαρκή και σταθερή συνεργασία με όλες τις δημοτικές αρχές, αφού στόχος μας είναι να αγκαλιάσουμε κάθε περιφερειακή ενότητα, κάθε δήμο, κάθε φορέα της Μακεδονίας και της Θράκης, κάνοντας πράξη την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη. Αυτή είναι η στόχευσή μου και σε αυτήν την κατεύθυνση εργάζομαι”.

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Η ενόχληση των πολιτών είναι μεγαλύτερη με το Fly Over σταματημένο, ενώ το μέλημα θα έπρεπε να είναι η ολοκλήρωση του»

DSC_1645

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Η ενόχληση των πολιτών είναι μεγαλύτερη με το Fly Over σταματημένο, ενώ το μέλημα θα έπρεπε να είναι η ολοκλήρωση του»

Μετά το τέλος της συνεδρίασης του Συντονιστικού Οργάνου για το Fly Over, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η προσωρινή διακοπή του Fly Over δεν αίρει τις κυκλοφοριακές συνέπειες. Το εργοτάξιο βρίσκεται σε μη αναστρέψιμη κατάσταση, όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Ταχιάος και κατ’ επέκταση οι παρεμβάσεις για την άμβλυνση των κυκλοφοριακών συνεπειών εξακολουθούν να είναι αναγκαίες.

Γι’ αυτό, το Συντονιστικό Όργανο συνεχίζει το έργο του και κατά τη σημερινή συνεδρίαση το απασχόλησαν τα ζητήματα της κυκλοφοριακής κατάστασης και της τροχονομικής δύναμης στην πόλη, της παρακολούθησης των κυκλοφοριακών δεδομένων, της  λειτουργίας της περιφερειακής οδού και της προόδου στη σύνταξη πρωτοκόλλων έκτακτων συμβάντων, της διάνοιξης του δρόμου εντός του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξυπηρέτηση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων και περιπολικών, της  λειτουργίας της νέας βάσης ΕΚΑΒ στο Δήμο Νεάπολης-Συκεών, της αξιοποίησης χώρων για τη δημιουργία πάρκινγκ στο Δήμο Θεσσαλονίκης, της προσβασιμότητας από την Πυροσβεστική στο Σέιχ Σου, της πορείας της νυχτερινής αποκομιδής των απορριμμάτων μετά την έγκριση έκτακτης χρηματοδότησης 13 εκατομμυρίων ευρώ προς το Δήμο Θεσσαλονίκης.

Ποτέ άλλοτε δεν έγιναν τόσες παρεμβάσεις για ένα έργο, για τη διευκόλυνση των πολιτών, όσες γίνονται για το Fly Over. Συνεχίζουμε τη δουλειά μας. Η ενόχληση των πολιτών είναι μεγαλύτερη με το έργο σταματημένο, ενώ το μέλημα θα έπρεπε να είναι η ολοκλήρωση του».

Η Γενική Πρόξενος της Αλβανίας και η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στο ΥΜΑΘ

Konstantinidis_Carmen IIeana Mihalcescu

Konstantinidis_Erida Dobrushi

Η Γενική Πρόξενος της Αλβανίας και η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στο ΥΜΑΘ

«Τα Βαλκάνια συνεργάζονται, παράγουν, αναπτύσσονται»

Για τομείς συνεργασίας σε πεδία που μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε χώρας και να  τονώσουν τις εμπορικές συναλλαγές στη βάση διμερών σχέσεων, συζήτησε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, στις συναντήσεις εργασίας που πραγματοποίησε στο Διοικητήριο με τη Γενική Πρόξενο της Αλβανίας Erida Dobrushi και τη Γενική Πρόξενο της Ρουμανίας Carmen IIeana Mihalcescu.

Κοινή συνισταμένη στις τοποθετήσεις του Υφυπουργού ήταν η ανάγκη συμπόρευσης των βαλκανικών οικονομιών σε τροχιά διατηρήσιμης και συνεκτικής ανάπτυξης.

«Τα Βαλκάνια συνεργάζονται, παράγουν, αναπτύσσονται και φιλοδοξούν να αποτελέσουν πεδίο ειρηνικής συνύπαρξης, καλής γειτονίας και δημιουργικής σύμπραξης. Οι δυνατότητες διακρατικών και εταιρικών συνεργασιών είναι ανεξάντλητες και οφείλουμε να συνεργαστούμε για την αξιοποίηση τους» τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης.

 

“Δεν θυμάμαι να έχουν ξαναγίνει τόσες παρεμβάσεις, όσες γίνονται για το Fly Over” Συνέντευξη του ΥΜΑΘ, Στάθη Κωνσταντινίδη, στην ιστοσελίδα “Voria.gr”

MAKP1093

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤHN ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ “VORIA.GR” ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΚΑΤΙΑ ΓΕΡΑΚΑΡΙΤΟΥ

(09-04-2024)

“ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ ΤΟΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΡΓΟ, ΟΣΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ FLY OVER

Την αναγκαιότητα του Flyover για τη Θεσσαλονίκη, οι εργασίες του οποίου είναι εντός του χρονοδιαγράμματος, επισημαίνει σε συνέντευξή του στη Voria.gr ο υφυπουργός Εσωτερικών (αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα μπορούσαν να ληφθούν μέτρα που θα απορροφούσαν στο σύνολό του το ισοδύναμο από την κατάληψη δύο λωρίδων στον Περιφερειακό.

Ο κ. Κωνσταντινίδης περιγράφει αναλυτικά τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό εξαιτίας των εργασιών για το Flyover και κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην αστυνόμευση, σημειώνοντας πως με την ενίσχυσή της το πρόβλημα στον Περιφερειακό εντοπίζεται πλέον σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, ιδίως στις ανηφόρες, εξαιτίας της μείωσης της ταχύτητας από τα πιο βαριά οχήματα..

«Με αφορμή το Flyover, κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα της πόλης που προϋπήρχαν, αλλά επιτάθηκαν εξαιτίας του έργου, οπότε οι παρεμβάσεις ήταν έτσι κι αλλιώς επιβεβλημένες», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, ο υφυπουργός υπογραμμίζει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για το ζήτημα που επηρεάζει την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, φέρνοντας μεταξύ άλλων ως παραδείγματα την ενίσχυση της Τροχαίας, που πλέον αριθμεί περισσότερα από 120 άτομα, και την έγκριση του αιτήματος του δήμου για έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 13 εκατ. ευρώ για τη νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων.

  1. Κύριε Υφυπουργέ, δεδομένου ότι έχετε την ευθύνη του Συντονιστικού Οργάνου για τον Fly Over, ποια είναι σήμερα η κατάσταση και πόσο αναγκαία ήταν η άμεση έναρξη των εργασιών;

“Θυμίζω ότι ο ρόλος του Συντονιστικού Οργάνου ήταν να φέρει στο ίδιο τραπέζι τους επηρεαζόμενους και εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να δρομολογήσουμε τις προσφορότερες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των κυκλοφοριακών συνεπειών από τις εργασίες που εκτελούνται στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό, κατά τη διάρκεια κατασκευής του Fly Over. Το σημαντικό είναι νομίζω ότι, πλέον, μετά από τις αναλυτικές ενημερώσεις, έχουν όλοι αντιληφθεί την αναγκαιότητα και τη σημασία του έργου για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και το γεγονός ότι δεν θα μπορούσε να μετατεθεί χρονικά η έναρξη των εργασιών του. Εξηγήσαμε από την αρχή, με ειλικρίνεια και χωρίς υπερβολές, ότι μία παρέμβαση αυτού του μεγέθους, σε έναν τόσο σημαντικό περιαστικό οδικό άξονα, που εξυπηρετεί τις ανάγκες της πόλης, του αεροδρομίου, της ευρύτερης περιοχής και της Χαλκιδικής, θα ήταν αδύνατο να αφήσει ανεπηρέαστες τις κυκλοφοριακές συνθήκες και την καθημερινότητα των πολιτών. Ούτε, θα μπορούσαν φυσικά να ληφθούν μέτρα που θα απορροφούσαν στο σύνολό του το ισοδύναμο από την κατάληψη δύο λωρίδων στον περιφερειακό. Αυτά τα γνωρίζουν όλοι. Ακόμα και μικρής κλίμακας έργα προκαλούν κυκλοφοριακές δυσλειτουργίες, πόσο μάλλον αυτής της έκτασης και σημασίας. Το έργο ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σύμφωνα με τις ενημερώσεις βρίσκεται εντός του χρονοδιαγράμματος, ενώ η ολοκλήρωσή του προβλέπεται για τον Μάιο του 2027. Να θυμίσουμε, μάλιστα, ότι, παρά το μεγάλο κόστος του, η χρήση του θα είναι χωρίς αντίτιμο για τους πολίτες, όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός”.

  1. Σε ποιες ενέργειες προβήκατε για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου;

“Με την ενίσχυση της αστυνόμευσης, το πρόβλημα στον περιφερειακό εντοπίζεται σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, ιδίως στις ανηφόρες, εξαιτίας της μείωσης της ταχύτητας από τα πιο βαριά οχήματα. Όταν δεν υπάρχει κάποιο έκτακτο συμβάν (τροχαίο ή ακινητοποίηση οχήματος), η καθυστέρηση -ακόμα και στις ώρες αιχμής- είναι σε λογικά επίπεδα, ξαναλέω, δεδομένου του μεγέθους και του είδους του έργου. Η αυξημένη τροχονομική παρουσία είναι καταλυτική, αφού και στα διάφορα συμβάντα καταγράφεται, μέχρι στιγμής άμεση ανταπόκριση και γρήγορη απομάκρυνση ακινητοποιημένων οχημάτων. Έχει βοηθήσει πάντως και πρέπει να σημειωθεί και η προσαρμογή των χρηστών του περιφερειακού στα νέα δεδομένα”.

  1. Τελικά, όμως, μήπως έφυγαν οχήματα από τον περιφερειακό και μπήκαν στην πόλη;

“Όταν καταλαμβάνονται δύο λωρίδες στο οδόστρωμα της περιφερειακής οδού για να αναπτυχθεί το εργοτάξιο, είναι προφανές ότι αυτή η κίνηση εκτρέπεται σε κάποιο βαθμό μέσα στην πόλη. Ένα ζήτημα, λοιπόν, είναι η διευκόλυνση της κυκλοφορίας στο διαθέσιμο τμήμα του περιφερειακού και ένα δεύτερο να λάβεις μέτρα εκεί όπου μεταφέρονται οι κυκλοφοριακοί φόρτοι. Οι οδοί είναι συγκεκριμένες, αυτό που μπορείς να βελτιώσεις είναι η ζήτηση. Να την περιορίσεις, σε κάποιο βαθμό που δεν θα πλήξει βασικές λειτουργίες, να την διευκολύνεις στις συνθήκες και να την ισορροπήσεις στη διάρκεια της ημέρας”.

  1. Μέχρι σήμερα ποια συγκεκριμένα μέτρα έχουν ληφθεί και πόσο αποτελεσματικά αποδείχθηκαν στην πράξη;

“Ας πούμε κάτι βασικό: με αφορμή τον flyover, κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα της πόλης που προϋπήρχαν, αλλά επιτάθηκαν εξαιτίας του έργου, οπότε οι παρεμβάσεις ήταν έτσι κι αλλιώς επιβεβλημένες. Συνεπώς, κάποιες από τις λύσεις θα μείνουν παρακαταθήκη και την επόμενη ημέρα. Δεν αφορούν όλες σε εξοπλισμούς, υποδομές και εφαρμογές. Απαιτήθηκε, λόγου χάρη, η ενίσχυση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, που πλέον αριθμεί περισσότερα από 120 άτομα, για το αυτονόητο, να μην (διπλο)παρκάρουμε  στις κεντρικές οδικές αρτηρίες και να μην παραβιάζουμε τις λεωφορειολωρίδες. Μόνιμης αξίας, όμως, είναι η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με νέους οδηγούς, η αύξηση των λεωφορείων και η επέκταση των δρομολογίων. Σημειακή αλλά σημαντική είναι, εξάλλου, η κατασκευή δρόμου πρόσβασης ασθενοφόρων στα νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου μέσα από τμήματα του στρατοπέδου Καρατάσιου. Επίσης, δημιουργήθηκε νέα βάση του ΕΚΑΒ κοντά στον περιφερειακό, στο δημοτικό γήπεδο του Αγίου Παύλου του Δήμου Νεάπολης-Συκεών, ενώ ενισχύθηκε με 3 επιπλέον μηχανές και 2 οδηγούς. Ακόμα, με υπουργική απόφαση ανατέθηκε η λειτουργία της εσωτερικής περιφερειακής οδού στην Εγνατία Οδό, από τον ανισόπεδο κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον ανισόπεδο κόμβο Κ12 (σύνδεση με την Θεσσαλονίκης-Μουδανιών), κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου, κι έτσι θα εξασφαλιστεί η παρουσία γερανοφόρων, οχημάτων που θα παρακολουθούν την κίνηση και οδικής βοήθειας σε 24ωρη βάση.

Ακόμη, συστάθηκε επιστημονική ομάδα για την παρακολούθηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της πόλης, την εκπόνηση μελετών για την εφαρμογή τοπικών κυκλοφοριακών λύσεων, ενώ υπήρξε και σχετική νομοθετική ρύθμιση για την επιτάχυνση της σχετικής διαδικασίας. Τέλος, διατέθηκαν νέες θέσεις στάθμευσης και αναζητείται η δυνατότητα αξιοποίησης πρόσθετων χώρων, για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων προς την πόλη”.

  1. Κατά καιρούς υπήρξε έντονη δυσφορία, που οδήγησε μέχρι και σε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του Πρωθυπουργού. Τι αποφασίστηκε εκεί;

“Πράγματι, ήταν μια ευρεία σύσκεψη, με τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων υπουργών, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια της οποίας αναγνωρίστηκε ότι δε μπορεί να υπάρξει καμία αναβολή εργασιών, έγινε μία ανακεφαλαίωση των μέχρι τότε ενεργειών και αναζητήθηκαν περαιτέρω πρόσφορες παρεμβάσεις.

Ανάμεσα σε αυτές, αποφασίστηκε, με παρέμβαση του ιδίου του Πρωθυπουργού και η ικανοποίηση του αιτήματος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, κ. Αγγελούδη, για τη νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων, για την οποία εγκρίθηκε έκτακτη χρηματοδότηση ποσού 13 εκατομμυρίων ευρώ. Η αφαίρεση μεγάλου μέρους του στόλου της καθαριότητας από την ημερήσια κυκλοφορία, αναμένεται να βοηθήσει καθοριστικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος, παράλληλα με την εφαρμογή του πλαισίου για τις φορτοεκφορτώσεις που επίσης δυσχεραίνουν την κίνηση ιδίως τις ώρες αιχμής.

Η σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό, δείχνει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για ένα ζήτημα που επηρεάζει την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.

Δε νομίζω ότι υπάρχει προηγούμενο αντίστοιχων παρεμβάσεων σε άλλο έργο, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά σε ολόκληρη τη χώρα”.

  1. Θεωρείτε ότι επαρκούν τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την άμβλυνση των επιπτώσεων από την κατασκευή του έργου;

“Από την αρχή των συνεδριάσεων του Συντονιστικού Οργάνου είπαμε ότι πρέπει να έχουμε στη διάθεσή μας στοιχεία, που θα μας δείχνουν τις αναγκαίες παρεμβάσεις σε κάθε στάδιο. Άλλωστε, η κυκλοφοριακή κατάσταση που διαμορφώνεται στην πόλη λόγω του Fly Over είναι δυναμική και όχι στατική, καθώς σχετίζεται με διάφορες φάσεις. Άλλη συνθήκη διαμορφώνεται μέχρι τη διάθεση του Μετρό στους πολίτες, άλλη όταν ξεκινήσουν τα δρομολόγια του Μετρό. Επιπρόσθετα, το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ δημιούργησε για λογαριασμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, μέσω του οποίου έχει εικόνα σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση των οχημάτων στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Το σύστημα επιλέγει αυτόματα τα βέλτιστα σενάρια διαχείρισης, με αποτέλεσμα να μπορεί να αλλάζει άμεσα τη ροή των φαναριών. Συμπληρωματικά λειτουργεί και η υπηρεσία flyover.imet.gr, που είναι ανοιχτή στους πολίτες, η οποία καταγράφει τις κυκλοφοριακές συνθήκες και δίνει χρήσιμες πληροφορίες για τον χρόνο διαδρομής και τις ταχύτητες των αυτοκινήτων. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε δημιουργικά, ώστε το έργο να προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται, ενώ ιδιαίτερα πρέπει να προσεχθεί από τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες η στενή συνεργασία και η εφαρμογή κοινών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση τυχόν εκτάκτων συμβάντων”.

  1. Με αφορμή τις εργασίες κατασκευής του Fly Over είναι μια ευκαιρία να αλλάξουμε τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης;

“Νομίζω ότι αντικειμενικά βρισκόμαστε σε αυτόν τον κόμβο, αφού βρίσκονται σε εξέλιξη πολλά και σημαντικά έργα. Η αλήθεια είναι ότι η Θεσσαλονίκη υφίσταται εδώ και χρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα, τα οποία εάν είχαν μερικώς έστω αντιμετωπισθεί, η καθημερινότητά μας δεν θα επηρεαζόταν σε τέτοιο βαθμό από τις εργασίες του Fly Over. Και είναι, επίσης, γεγονός ότι οι υποδομές που κατασκευάζονται σήμερα στην περιοχή δεν έχουν προηγούμενο και θα δώσουν πνοή και μακροχρόνια αναπτυξιακή προοπτική. Θα κάνουν τη Θεσσαλονίκη πιο  φιλική και βιώσιμη. Και δεν είναι μόνο οι υποδομές, είναι και οι υπηρεσίες. Δημιουργήθηκαν 5 νέες λεωφορειακές γραμμές express, οι οποίες προσφέρουν συνολικά 200 νέα δρομολόγια. Στον ΟΑΣΘ προσελήφθησαν 137 νέοι οδηγοί με ΑΣΕΠ, οι οποίοι ήδη εργάζονται και σε αυτούς προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση, ενώ θα προσληφθούν επιπλέον 40, όπως προανήγγειλε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας. Στα παραπάνω προσθέστε και τα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα μπουν σε κυκλοφορία, αναλόγως και του πρόσθετου διαθέσιμου προσωπικού τον Απρίλιο και τον Μάιο. Συμπληρωματικά, αναμένεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, από τα οποία τα 250 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη.

Δεν παραγνωρίζω το πρόβλημα, απλά νομίζω ότι δίπλα σε μια πραγματική δυσκολία, χτίζεται και μία υπερβολικά άσχημη εικόνα που δυσφημεί την πόλη και τα πολλά και σημαντικά που βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ. Ας σκεφτεί κάποιος, από πότε έχουμε να δούμε τόσα πρότζεκτ σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη και το απτό ενδιαφέρον της πολιτείας και ας κάνει τη σύγκριση”.