“Θα κάνουμε πράξη την οδηγία του Πρωθυπουργού να σηκώσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη πιο ψηλά” Συνέντευξη του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην έντυπη έκδοση του Politic.gr για την 88η ΔΕΘ

IMG_0226

Συνέντευξη του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα στο ένθετο της εφημερίδας “Politik” για την 88η ΔΕΘ και την δημοσιογράφο Βαλάντου Γιαννακούδη

“Θα κάνουμε πράξη την οδηγία του Πρωθυπουργού να σηκώσουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη πιο ψηλά”

“Θέλουμε οι Βορειοελλαδίτες να αισθάνονται πιο κοντά την παρουσία του κράτους με αποκλειστικό σκοπό να λυθούν κάποια από τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Για τον λόγο αυτόν ξεκινήσαμε περιοδείες στις Σέρρες, το Κιλκίς, την Φλώρινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη και στον ακριτικό Έβρο. Στην Αλεξανδρούπολη, το Σουφλί, το Διδυμότειχο, την Ορεστιάδα. Με την συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων εργαζόμαστε για να δώσουμε ουσιαστική ώθηση στην ανάπτυξη του τόπου μας” αναφέρει στη συνέντευξη που παραχώρησε στην Politic ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.

  1. Κύριε Γκιουλέκα, πώς πέρασαν οι πρώτες σας εβδομάδες στο Διοικητήριο; Ποιες ήταν οι αρχικές σας σκέψεις μόλις αναλάβατε τα ηνία και ποιο το πρωταρχικό σας μέλημα;

“Αποκλειστική προτεραιότητα είναι να κάνουμε πράξη την οδηγία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να σηκώσουμε πιο ψηλά την Μακεδονία και την Θράκη. Αυτό είναι το πρωταρχικό μας μέλημα από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα στο ΥΜΑΘ, γιατί σηκώνοντας ψηλότερα την Βόρεια Ελλάδα κερδισμένη θα είναι η πατρίδα μας στο σύνολο της. Δεν το επιτάσσουν μόνον λόγοι οικονομικοί και κοινωνικοί, αλλά, κυρίως, πολιτικοί λόγοι και εθνικοί λόγοι.

Από την πρώτη στιγμή σηκώσαμε μανίκια, έχοντας συνεχή, διαρκή και καθημερινή συνεργασία με όλους τους φορείς της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης στις τρεις περιφερειακές ενότητες της χωρικής μας αρμοδιότητας, τους εκπροσώπους των τοπικών αγορών και φυσικά τα συναρμόδια υπουργεία. Το ΥΜΑΘ είναι το μοναδικό κυβερνητικό κλιμάκιο στην Βόρειο Ελλάδα και, πέρα από όλα τα άλλα, ο ρόλος του είναι, σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, να συντονίζει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, έργα υποδομής, ενέργειες και δράσεις που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας και αναβαθμίζουν την Μακεδονία και την Θράκη. Θέλουμε οι Βορειοελλαδίτες να αισθάνονται πιο κοντά την παρουσία του κράτους, με αποκλειστικό σκοπό να λυθούν κάποια από τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Για τον λόγο αυτό ξεκινήσαμε περιοδείες στις Σέρρες, το Κιλκίς, την Φλώρινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη και στον ακριτικό Έβρο. Στην Αλεξανδρούπολη, το Σουφλί, το Διδυμότειχο, την Ορεστιάδα. Με την συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων, εργαζόμαστε για να δώσουμε ουσιαστική ώθηση στην ανάπτυξη του τόπου μας. Η ευθύνη είναι μεγάλη και, αν καταφέρουμε να βάλουμε ένα λιθαράκι στην συνολική προσπάθεια, τότε θα έχουμε ανταπεξέλθει στην εντολή που λάβαμε”.

  1. α. Με δεδομένη τη δημόσια δέσμευσή σας για στενή παρακολούθηση των μεγάλων έργων στη Θεσσαλονίκη, όπως το Flyover και το Μετρό, σε ποιο στάδιο βρίσκεται τώρα καθένα από αυτά τα έργα; Θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για παράδοση του Μετρό τον Νοέμβριο του 2024;

“Η πρόσφατη δήλωσή του Πρωθυπουργού ότι το Μετρό θα παραδοθεί στην κοινή χρήση στις 30 Νοεμβρίου 2024 πιστοποιεί ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί επακριβώς και θα κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα της αξιοπιστίας. Σε λίγο καιρό από σήμερα οι Θεσσαλονικείς θα μετακινούνται με το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Πλησιάζει η στιγμή που θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο  και αυτό το εμβληματικό έργο θα συμβάλλει στην βελτίωση της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων. Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα για το συγκεκριμένο θέμα. Οι συμπολίτες μας περιμένουν πράξεις και δεν υπάρχει ούτε λεπτό για χάσιμο.

Σχετικά με το Fly Over, η κατασκευή του προχωρεί με ταχείς ρυθμούς. Είναι ένα μεγάλο απαραίτητο αναπτυξιακό έργο, το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά της συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη. Γι’ αυτό και όλοι οι φορείς της πόλης ομονοούν και στηρίζουν την κατασκευή του. Η Θεσσαλονίκη ενώνει δυνάμεις για το Fly Over και αυτό σημαίνει πολλά, δεδομένου ότι σύμφωνα με μετρήσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εάν δεν κατασκευαζόταν το Fly Over, την επόμενη πενταετία η περιφερειακή οδός θα είχε φτάσει στο σημείο του κορεσμού της και δεν θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τους Θεσσαλονικείς. Σε συνδυασμό με το Μετρό που, όπως προαναφέραμε, θα παραδοθεί τους επόμενους μήνες, η πρωτεύουσα της Μακεδονίας αποκτά σύγχρονες υποδομές για να πρωταγωνιστήσει από εδώ και στο εξής ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη”.

β. Ποιες είναι οι άμεσες προτεραιότητες του Συντονιστικού Συμβουλίου της Θεσσαλονίκης για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην πόλη; Επαρκεί η ενίσχυση της τροχαίας για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα;

“Καθήκον του Συντονιστικού Συμβουλίου της Θεσσαλονίκης για το Fly Over είναι να κάνει καλύτερες τις συνθήκες διαβίωσης των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών της πόλης όσο διαρκούν οι εργασίες κατασκευής αυτού του απαραίτητου έργου. Στις συνεδριάσεις που έχουμε συγκαλέσει στο ΥΜΑΘ, σε δυο εκ των οποίων συμμετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και η λοιπή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του πολίτη, η Διοίκηση της ΕΛ.ΑΣ, με τους οποίους έχουμε εξαιρετική και τακτική συνεργασία, συζητήσαμε και καταλήξαμε συγκεκριμένες παρεμβάσεις για την βελτίωση του κυκλοφοριακού της Θεσσαλονίκης.

Η εξεύρεση εκατοντάδων χώρων πρόσκαιρης στάθμευσης σε χώρους φορέων της Θεσσαλονίκης, που μπορούν να δεχθούν έναν όγκο αυτοκινήτων για προσωρινή στάθμευση, η ενσωμάτωση νέων δρομολογίων του ΟΑΣΘ και το σχέδιο κυκλικής κυκλοφορίας του ΟΣΕΘ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, ώστε αρκετοί από αυτούς να μην μετακινούνται με τα οχήματά τους στο κέντρο της πόλης, η πρόβλεψη για την δημιουργία διόδων διαφυγής ώστε σε περίπτωση εκτάκτου συμβάντος να γίνεται εκτροπή της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, η “έξυπνη” εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα, προκειμένου όλοι οι Θεσσαλονικείς να έχουν την δυνατότητα να παρακολουθούν, σε πραγματικό χρόνο, την κυκλοφοριακή κατάσταση που επικρατεί στις οδούς της πόλης, ώστε να επιλέγουν την διαδρομή που τους εξυπηρετεί, είναι παρεμβάσεις που θα ανακουφίσουν σημαντικά τους συμπολίτες μας από την κυκλοφοριακή ταλαιπωρία που υφίστανται.

Παράλληλα, συζητήθηκε η επανατοποθέτηση μιας σειράς από εύκαμπτα πασαλάκια σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης, με υψηλό συγκοινωνιακό φορτίο, με σκοπό να αποτραπεί η παράνομη στάθμευση. Σύγκλιση υπάρχει και στο θέμα της νυχτερινής αποκομιδής απορριμμάτων, ώστε να αποφεύγεται η κίνηση των απορριμματοφόρων στις ώρες αιχμής.

Ακόμα, τοποθετήθηκαν τρεις μεγάλες δεξαμενές νερού που θα χρησιμοποιούνται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την άντληση ύδατος σε περίπτωση αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών αποκλειστικά και μόνο για την περιφερειακή οδό και το εργοτάξιο. Ενισχυτικά, η Εγνατία Οδός, που έχει την ευθύνη για την διαχείριση της κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό, έθεσε στην διάθεση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης τέσσερα γερανοφόρα οχήματα και δυο βοηθητικά οχήματα τα οποία θα σταθμεύουν κατά μήκος του περιφερειακού για να μπορούν να απομακρύνουν άμεσα οποιοδήποτε όχημα ακινητοποιηθεί από βλάβη μέσα στην περιφερειακή οδό, ώστε να αποφεύγονται πολύωρες καθυστερήσεις και κυκλοφοριακά εμφράγματα. Επιπρόσθετα, διατέθηκαν αυτοκίνητα-βαν και μοτοσυκλέτες, που θα σταθμεύουν στον περιφερειακό και θα σπεύδουν για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας και του οδοστρώματος (καθαρισμό από καύσιμα, λάδια κλπ) σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου η οδός να αποδίδεται στην κυκλοφορία χωρίς χρονοτριβή.

Τέλος, μια από τις λύσεις που εξετάστηκαν είναι η αυστηρή απαγόρευση της στάθμευσης επιβατικών οχημάτων στους ειδικούς χώρους φορτοεκφορτώσεων αλλά και η πρόβλεψη οι φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων και προϊόντων να γίνονται αποκλειστικά τους οριοθετημένους χώρους και όχι οπουδήποτε αλλού.

  1. Από τις πρώτες σας αποφάσεις ως υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης ήταν το άνοιγμα του Διοικητηρίου στους πολίτες για πολιτιστικές εκδηλώσεις. Ποιοι είναι οι στόχοι σας με αυτή την πρωτοβουλία και πώς θα μπορούσε να ενισχυθεί ο ρόλος του Διοικητηρίου ως πολιτιστικού κέντρου της Θεσσαλονίκης;

“Στόχος μας είναι το Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης να μην είναι ένα περίκλειστο κτήριο, αφού ανήκει στους πολίτες και σε αυτούς θα δοθεί. Θα ανοίξουμε τις πόρτες του, φιλοξενώντας πολιτιστικές εκδηλώσεις που είναι εναρμονισμένες με τον χώρο. Ήδη, έχουν γίνει οι πρώτες συζητήσεις με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Στις προτεραιότητές μας είναι και η δημιουργία μόνιμης ιστορικής έκθεσης και έκθεσης κειμηλίων στο Διοικητήριο, για την ιστορία της Μακεδονίας και της Θράκης από την αρχαιότητα έως σήμερα. Θέλουμε το Διοικητήριο να είναι επισκέψιμο από τους συμπολίτες μας, από τα σχολεία, από ξένους επισκέπτες ώστε αυτό το εμβληματικό και ιστορικό κτήριο να προστεθεί στο πολιτιστικό απόθεμα της Θεσσαλονίκης”.

  1. Ποια σημαντικά έργα υλοποιούνται στις τρεις Περιφέρειες που υπάγονται στη γεωγραφική αρμοδιότητά σας (Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη), πέρα από τη Θεσσαλονίκη;

“Η Μακεδονία και η Θράκη δεν είναι μόνο δυο γεωγραφικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος. Πρόκειται για δυναμικές περιφέρειες της Ευρώπης, οι οποίες αποτελούν γεωπολιτικό σύνορο ανατολής και δύσης και λειτουργούν ως διαμετακομιστικός κόμβος εμπορίου για το σύνολο της ευρύτερης περιοχής. Η εγγύτητά τους στις πρωτεύουσες και τις μεγαλουπόλεις των Βαλκανίων, όπως το Βελιγράδι, τα Τίρανα, η Σόφια, τα Σκόπια, το Βουκουρέστι και η Κωνσταντινούπολη, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η αναπτυξιακή τους δυναμική δεν είναι μονοδιάστατη, αλλά βασίζεται σε πλήθος παραγωγικών τομέων, όπως είναι ο τουρισμός, η ενέργεια, η βιομηχανία, η εκπαίδευση, η τεχνολογία, η καινοτομία, το εμπόριο, αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα πάνω στα οποία “οικοδομείται” το σχέδιο της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για την βιώσιμη, ανθεκτική και ισόρροπη ανάπτυξη της Βορείου Ελλάδος. Η Μακεδονία και η Θράκη διαθέτουν συγκριτικά πλεονεκτήματα και αυτά θέλουμε να τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο. Τα μεγάλα πανεπιστήμια της περιοχής μας, με πρώτο το ΑΠΘ, οι πολ. Οι σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι, οι τουριστικές περιοχές, τα λιμάνια, η Εγνατία Οδός και το σιδηροδρομικό δίκτυο που μπορεί να αναπτυχθεί σε ολόκληρη την περιοχή, προσφέρουν πολύ σημαντικές ευκαιρίες για να γίνει η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία και η Θράκη ένα πραγματικό Κέντρο Παιδείας και Πολιτισμού, ένας μεγάλος Διαμετακομιστικός Κόμβος προϊόντων και εμπορευμάτων, μια περιοχή στρατηγείο», ένα χρηματοοικονομικό κέντρο για ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη. Με τέτοια προοπτική και σχεδιασμό θα κάνουμε πράξη την οδηγία του Πρωθυπουργού να σηκώσουμε την Μακεδονία και την Θράκη πιο ψηλά”.

Προηγούμενο άρθρο“Αποτελεσματικότητα, συνέπεια, μεθοδικότητα για την Βόρειο Ελλάδα του 21ου αιώνα” Άρθρο του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στο ένθετο του TheOpinion.gr για την 88η ΔΕΘ
Επόμενο άρθροΆρθρο στο ειδικό ένθετο της Voria.gr για την 88η ΔΕΘ του Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης Στην Θεσσαλονίκη αξίζει μονάχα ο ρόλος της πρωταγωνίστριας πόλης !