Χαιρετισμός του Υφυπουργού Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) κ. Στάθη Κωνσταντινίδη στο SOUTHEAST CONNECTIVITY FORUM

1a5d49deabe3eab85434d39c6604160d_XL

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (ΤΟΜΕΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ) κ. ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΟ SOUTHEAST CONNECTIVITY FORUM

(31-10-2023)

Αξιότιμοι προσκεκλημένοι,

κυρίες και κύριοι,

φίλες και φίλοι,

Η Θεσσαλονίκη αποτελεί διαχρονικά πόλο οικονομικής και εμπορικής δραστηριότητας για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Κόμβο ανάπτυξης και συνδεσιμότητας στην περιοχή των Βαλκανίων.

Γέφυρα φιλίας, συνεννόησης και συνεργασίας των λαών.

Εύλογα λοιπόν πραγματοποιείται εδώ το πρώτο Southeast Connectivity Forum που ξεκινά σήμερα, παρουσία σημαντικών επιχειρήσεων του κλάδου των μεταφορών και των υποδομών από την εγχώρια και διεθνή αγορά.

Το υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων εγγυάται την επιτυχία της διοργάνωσης, που είμαι σίγουρος ότι θα λειτουργήσει ως πλατφόρμα ανοικτού διαλόγου και θα συμβάλλει στην ανταλλαγή γνώσεων, εμπειριών, καλών πρακτικών αλλά και ουσιαστικών συμπερασμάτων και προτάσεων .

Το σημερινό ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον, που μεταβάλλεται ραγδαία από δραματικά γεγονότα, βρίσκει τη χώρα μας αλλά και τη Θεσσαλονίκη σε μία κρίσιμη καμπή.

Η Ελλάδα, μετά από την επίπονο περίοδο των μνημονίων, εκσυγχρονίζεται και αναβαθμίζεται, έχει ανακτήσει τη διεθνή θέση της, έχει μπει σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά, διαδραματίζει σταθεροποιητικό ρόλο στην Ευρώπη, στα Βαλκάνια και στη Μεσόγειο. Παράλληλα, η Θεσσαλονίκη, που βρίσκεται στην κορυφή της κυβερνητικής ατζέντας, αναμορφώνεται και ανασυγκροτείται, προσελκύει κορυφαίες άμεσες ξένες επενδύσεις, και μεταλλάσσεται σε στρατηγική ευρωπαϊκή εμπορική πύλη αλλά και σε διεθνές κέντρο έρευνας,  καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.

Ειδικότερα την τελευταία τετραετία, τα εμβληματικά έργα υποδομών που υλοποιούνται και οι πολιτικές εξωστρέφειας που έχουν υιοθετηθεί από την κυβέρνηση, δίνουν στην πόλη αλλά και σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα την ώθηση και τη δυναμική που χρειαζόταν προκειμένου να διαδραματίσει τον ρόλο που η θέση και ιστορία τους τους επιφυλάσσουν..

Η μετάβαση στη νέα αυτή εποχή φέρει την προσωπική σφραγίδα και την αδιαπραγμάτευτη εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την απρόσκοπτη υλοποίηση και επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί.

Πιστεύουμε στις αναπτυξιακές προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας και αυτό αντανακλάται και αποτυπώνεται στη στρατηγική μας όχι μόνο σε ό,τι σχετίζεται με μεγάλα οδικά έργα ή ενεργειακά ζητήματα, αλλά και με την αξία άλλων πλεονεκτημάτων όπως είναι το λιμάνι και ο σιδηρόδρομος.

Έτσι, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται σημαντικά. Είναι ήδη έτοιμος ο νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την επένδυση ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά στην επέκταση του προβλήτα 6 για τα εμπορευματοκιβώτια. Με τον τρόπο αυτόν ο ΟΛΘ καθιερώνεται ως κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλών πυλών για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης.

Για το σιδηροδρομικό δίκτυο, πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ανακοίνωσε ότι θα συνδέει τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης με τα λιμάνια του Ρούσε της Βουλγαρίας και της Κωστάντζας στη Ρουμανία, όπως επίσης με τη Μολδαβία και την Ουκρανία. Πρόκειται για μια παρέμβαση που παρέχει εναλλακτικές επιλογές στις εμπορικές σχέσεις των κρατών, ενδυναμώνει τις μεταφορικές συνδέσεις και προσφέρει ποιοτικές και αξιόπιστες υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών.

Σημείο αναφοράς στη συνδεσιμότητα των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης διαδραματίζει και ο κλάδος των logistics.

Σύμφωνα με την τελευταία αξιολόγηση της Παγκόσμιας Τράπεζας, ως προς την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η Ελλάδα βελτίωσε τη θέση της στην παγκόσμια κατάταξη, αφού από την 42η θέση του 2018, σήμερα βρίσκεται στην 19η θέση.

Η Κεντρική Μακεδονία προσέφερε πολύτιμες υπηρεσίες σε αυτήν την κατεύθυνση, διότι τα αδειοδοτημένα κέντρα logistics που λειτουργούν εντός των γεωγραφικών της ορίων ανέρχονται ήδη σε 319, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία (242) είναι στη Θεσσαλονίκη.

Γίνεται, λοιπόν, σαφές ότι η βελτίωση της συνδεσιμότητας στα δίκτυα μεταφορών επιφέρει οικονομικά και γεωπολιτικά οφέλη για όλες τις χώρες της περιοχής.

Η Ελλάδα, μέσω της Θεσσαλονίκης και κατ’ επέκταση της Μακεδονίας και της Θράκης, ανοίγει νέους εμπορευματικούς δρόμους που συνδέουν κοινωνίες και οικονομίες.

Αναβαθμίζει την εφοδιαστική αλυσίδα της ευρύτερης περιοχής στην οποία δραστηριοποιείται και γίνεται εμπορευματικό σημείο αναφοράς παγκόσμιας ακτινοβολίας. Διευρύνει το εξαγωγικό επιχειρείν και συμβάλλει καθοριστικά στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης.

Γι’ αυτό, εάν ήθελα να βάλω έναν τίτλο στον χαιρετισμό μου, θα επέλεγα: “Δύναμή μας η συνεργασία”.

Η παρουσία σας στη Θεσσαλονίκη και τις εργασίες του Southeast Europe Connectivity Forum αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση των συνεργειών. Και η Θεσσαλονίκη διαθέτει τα κατάλληλα εφόδια να τις υποστηρίξει.

Σας ευχαριστώ.

Προηγούμενο άρθρο(Video) Απάντηση του Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, κ. Στάθη Κωνσταντινίδη, σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή ΚΚΕ Α’ Θεσσαλονίκης για την προστασία του υδρευτικού συστήματος της πόλης της Θεσσαλονίκης από πλημμυρικά φαινόμενα
Επόμενο άρθροΧαιρετισμός του Υφυπουργού Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) κ. Στάθη Κωνσταντινίδη με θέμα “ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ”