Άρθρο ΥφυπουργούΕσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) κ. Στάθη Κωνσταντινίδη στο ένθετο της εφημερίδας “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” για την 87η ΔΕΘ

DSC_5402

ΑΡΘΡΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ) κ. ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΟ ΕΝΘΕΤΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” ΓΙΑ ΤΗΝ 87η ΔΕΘ

(09-09-2023)

«ΣΕ ΘΕΣΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ Η ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ»

Όταν πριν από δύο περίπου μήνες ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μου ανέθεσε την ευθύνη του υφυπουργείου Μακεδονίας-Θράκης και την παρακολούθηση των μεγάλων έργων, χάρηκα πολύ γιατί γνώριζα ότι η περίοδος είναι κομβική για τη Βόρεια Ελλάδα.

Άλλο, όμως, να τα ζεις από κοντά. Μόνο όταν μπεις στο εργοτάξιο αντιλαμβάνεσαι το μέγεθος της δυσκολίας του να διασώσεις άθικτη την κληρονομιά μιας πόλης σαν τη Θεσσαλονίκη περνώντας από τα σωθικά της μία σιδηροδρομική αρτηρία. Πρέπει να μπεις στον σταθμό του μετρό για να συνειδητοποιήσεις πόσο αναβαθμίζουν οι σύγχρονες υποδομές του το επίπεδο  της πόλης. Μόνο όταν διανύσεις σε μερικά λεπτά τη διαδρομή από την Πυλαία μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό, για την οποία θα χρειαζόσουν ακόμα και μια ώρα όταν έχει κίνηση, κατανοείς πόσο βελτιώνει αυτό το έργο την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών. Θα χρειαστεί να δεις τα χιλιάδες εκθέματα στα νέα μουσεία που θα κοσμούν την πόλη για να αισθανθείς τον κόπο που απαιτήθηκε για να αναδυθεί από τα έγκατα ο ιστορικός αυτός πλούτος.

Αν και ο καθένας γνωρίζει τα ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα από την ανεπάρκεια της υφιστάμενης περιφερειακής οδού, ίσως να αγνοεί την αυξημένη επικινδυνότητά της και τα περιβαλλοντικά οφέλη από την επιλεγείσα λύση του νέου υπερυψωμένου δρόμου. Όμως, και πάλι, μόνο αν δεις πως ο δρόμος αυτός θα απογειώνεται και θα προσγειώνεται (εξού και FlyOver) μετά από κάποια χιλιόμετρα, θα αλλάζει τη γεωμετρία του και τα σημεία στα οποία θα πατάει, θα είσαι σε θέση να εκτιμήσεις την αξία και την αναγκαιότητά του. Οι περισσότεροι έχουμε πετάξει από το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο Μακεδονία, και καταλαβαίνουμε τον αντίκτυπό του, αλλά ίσως κάποιος να μη γνωρίζει τη διασύνδεσή του με το νέο αναβαθμισμένο λιμάνι, που επιτρέπει στον ταξιδιώτη που  προσγειώθηκε το πρωί στη Θεσσαλονίκη και θα φύγει το βράδυ για κρουαζιέρα, να βρει τις αποσκευές του στο δωμάτιο του πλοίου του, ενώ θα έχει εντωμεταξύ περιηγηθεί στις ομορφιές της πόλης.

Θα πρέπει να επισκεφτεί κάποιος το ιστορικό κτήριο του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και ακόμα καλύτερα να ενημερωθεί για το σημαντικό έργο του, για να κατανοήσει τη σπουδαιότητα της εκ βάθρων αποκατάστασης που ξεκινάει τις επόμενες ημέρες, και θα πρέπει να δει έστω τα σχέδια του Μουσείου του Ολοκαυτώματος, για να εκτιμήσει την πολύπλευρη αξία του για τον τόπο και την κοινωνία.

Και δεν είναι μόνο αυτά, και φυσικά δεν είναι μόνο η Θεσσαλονίκη. Ολόκληρη η Βόρεια Ελλάδα έχει γίνει πεδίο έργων και διεργασιών. Με παρεμβάσεις σε οδικές, ενεργειακές, αγροτικές, αρδευτικές, εκθεσιακές, νοσοκομειακές, σιδηροδρομικές, δικαστηριακές, λιμενικές, σχολικές, πανεπιστημιακές υποδομές. Όχι μεμονωμένα και αποσπασματικά, αλλά ως αποτέλεσμα ενός συνεκτικού σχεδίου που εφαρμόζεται μέρα με τη μέρα. Με τη δημιουργία χώρων για την έρευνα, την τεχνολογία και την  επιχειρηματικότητα. Για νεοφυείς και καινοτόμες δραστηριότητες. Περίπου 1.800 έργα και δράσεις που αλλάζουν το επίπεδο της Μακεδονίας και της Θράκης. Κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο τόπος μας να γίνεται επενδυτικός προορισμός μεγάλων εταιριών και μάλιστα σε πεδία άγνωστα μέχρι τώρα για τη χώρα μας. Βλέπουμε τη Δυτική Μακεδονία να πρωταγωνιστεί στο υδρογόνο και να δημιουργείται εκεί ένα τεράστιο Data Center. Στη Θράκη να κατασκευάζονται αγωγοί που θα μεταφέρουν φυσικό αέριο στη Βουλγαρία και σε άλλες χώρες. Βλέπουμε νέες ποιοτικές τουριστικές μονάδες στη Χαλκιδική, στην Καβάλα και στην Πιερία. Συνολικά, έναν αναπτυξιακό οργασμό που χρόνια είχαμε να δούμε στον τόπο μας.

Σε αυτό το εγχείρημα ο ρόλος του Υφυπουργείου Μακεδονίας και Θράκης, δεν είναι διακοσμητικός αλλά παρεμβατικός, επιτελικός και ουσιαστικός.

Όλα όσα γίνονται σήμερα στη Βόρεια Ελλάδα δεν είναι αυτονόητα, ούτε θα είχαν συμβεί αν δεν υπήρχε η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να βάλει σε πρωτεύουσα θέση στον κυβερνητικό σχεδιασμό τις ανάγκες και τα αιτήματα της Μακεδονίας και της Θράκης.

Κι αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνονται οι εκπρόσωποι των φορέων του τόπου, που δείχνουν εμπιστοσύνη και υποστηρίζουν ενεργά την υλοποίηση του κυβερνητικού προγράμματος.

Προηγούμενο άρθροΆρθρο Στάθη Κωνσταντινίδη στο αφιέρωμα της εφημερίδας “ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ” στην 87η ΔΕΘ
Επόμενο άρθροΆρθρο Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) κ. Στάθη Κωνσταντινίδη στο ένθετο της εφημερίδας”KARFITSA” για την 87η ΔΕΘ