“Το Μετρό βάζει την Θεσσαλονίκη στις ράγες της προόδου” Άρθρο του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα στην εφημερίδα “Μακεδονία”

arthro

Το Μετρό βάζει την Θεσσαλονίκη στις ράγες της προόδου

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης και ένα εμβληματικό έργο για την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, παραδίδεται στις 30 Νοεμβρίου, στην κοινή χρήση. Από ένα σύγχρονο “γιοφύρι της Άρτας”, όπως ήταν τις προηγούμενες δεκαετίες, σήμερα γίνεται πραγματικότητα και έρχεται να αλλάξει την ποιότητα ζωής στην Θεσσαλονίκη. Η επίδραση, που θα έχει στην καθημερινότητα της πόλης μας, είναι καταλυτική, αφού η λειτουργία του αναδιαρθρώνει τον  συγκοινωνιακό χάρτη  της Θεσσαλονίκη και οι συμπολίτες μας, αλλά και οι επισκέπτες, θα απολαμβάνουν τα οφέλη αυτού του εμβληματικού έργου, που στερήθηκαν για πολλά χρόνια.

Με συνολικό μήκος περίπου 10 χιλιόμετρα και 13 σταθμούς, στην πρώτη φάση του, έως ότου ολοκληρωθεί η επέκταση στην Καλαμαριά μέσα στο 2025, οπότε και θα προστεθούν επιπλέον πέντε σταθμοί, η ημερήσια επιβατική κίνηση στο Μετρό Θεσσαλονίκης εκτιμάται ότι θα ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες, κάτι που σημαίνει ότι 60.000 λιγότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα θα εισέρχονται στο κέντρο της πόλης και θα μειωθούν οι εκπομπές  διοξειδίου του άνθρακα κατά 22 τόνους ημερησίως. Όσον αφορά στην χρονοαπόσταση μεταξύ των 18 συρμών, οι οποίοι θα κινούνται στην βασική γραμμή, αρχικά θα είναι 3,5 λεπτά  ανά συρμό σε κάθε σταθμό, με την πρόβλεψη ότι ο χρόνος θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό για την κάθε άφιξη συρμού σε κάθε σταθμό, μέσα στο 2025, με την πρόσθεση και των υπολοίπων συρμών, που θα προστεθούν στην βασική γραμμή.  Η απόσταση, από την μια άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία θα καλύπτεται συνολικά σε 17 λεπτά, συνυπολογιζομένου και του χρόνου στάθμευσης και σε κάθε στάση.

Η παράδοση του Μετρό κλείνει, λοιπόν, μια μεγάλη εκκρεμότητα. Η έναρξη, όμως, των δρομολογίων δεν είναι ο “τερματικός σταθμός” της προσπάθειας, η οποία  βρίσκεται σε εξέλιξη, για την αναβάθμιση των υποδομών στην Θεσσαλονίκη, αλλά η εκκίνηση ώστε να μπορέσει συνολικά η πόλη μας να αποκτήσει μεγάλα έργα υποδομής.  Σύμφωνα με το Βαρόμετρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, το 75% των επιχειρήσεων του νομού εκτιμά ότι η λειτουργία του Μετρό θα επηρεάσει θετικά την τοπική οικονομία, ενώ το πρώτο εισιτήριο που θα κοπεί, εμπεριέχει και έναν ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς θα πιστοποιεί πως τα έργα στην Θεσσαλονίκη δεν μένουν στις εξαγγελίες και στις ‘’παραστάσεις των μουσαμάδων’’, αλλά τελειώνουν και παραδίδονται στους Θεσσαλονικείς.

Η ολοκλήρωση του Μετρό περιέχει μια μεγάλη αντίφαση. Από την μια πλευρά διδάσκει τι πρέπει να αποφεύγεται στην εκτέλεση ενός μεγάλου έργου και, από την άλλη, δείχνει τον τρόπο, με τον οποίο πρέπει να υλοποιούνται τα μεγάλα έργα και να ολοκληρώνονται σωστά, ώστε να παραδίδονται στην ώρα τους. Από τα ζωγραφισμένα σε μουσαμάδες εκδοτήρια εισιτηρίων της περιόδου 2015-2019, την τελευταία πενταετία, περάσαμε στην τελευταία φάση υλοποίησης και την παράδοση του έργου. Μόνον με πράξεις και όχι με λόγια μπορεί να εκφράζεται το έμπρακτο ενδιαφέρον της Πολιτείας για την Θεσσαλονίκη. Αρκετά ταλαιπωρηθήκαμε με πομπώδεις εξαγγελίες και δεσμεύσεις χωρίς αντίκρισμα. Το ζήσαμε, το νιώσαμε σε πολλές περιπτώσεις, που είχαν δραματική επίπτωση στο επίπεδο της ζωής και της καθημερινότητάς μας.

Σήμερα η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Κυβέρνησης, με συνεχείς επισκέψεις και συνεργασίες του συνόλου των Υπουργών στο ΥΜΑΘ, αποτέλεσμα των οποίων είναι να υλοποιείται ένα πρόγραμμα για την αξιοποίηση των τεραστίων δυνατοτήτων, που διαθέτει η Μακεδονία και η Θράκη. Αυτό που αποτελεί  εθνική επιταγή και νομοτέλεια, αλλά και εντολή του ίδιου του Πρωθυπουργού, του Κυριάκου Μητσοτάκη, να ανεβάσουμε δηλαδή την Μακεδονία και την Θράκη πιο ψηλά, προχωρεί με συγκεκριμένες δράσεις και ενέργειες. Η παράδοση του Μετρό εντάσσεται σε αυτή την εθνική προσπάθεια.

Με αυτήν την λογική προσεγγίζουμε τον στόχο μας. Η λειτουργία του Μετρό είναι το πρώτο βήμα. Το Flyover κατασκευάζεται, μέσα στο χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκε, τα δύο μεγάλα νοσοκομεία, το Παιδιατρικό και το Ογκολογικό, που θα εξυπηρετήσουν ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα θα γίνουν και αυτά μέσα στα χρονοδιαγράμματα, η αναβάθμιση του λιμένος, βρίσκεται στην φάση υλοποίησής της και ένα μεγάλο πρόγραμμα τόνωσης της επιχειρηματικότητας, με την ενίσχυση των επενδύσεων και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας τόσο από εγχώριες επενδύσεις όσο και από επενδύσεις από ξένες, μεγάλες εταιρείες, όπως η Pfizer, η Microsoft, η Deutsche Telekom έχουν, ήδη, πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στην φάση υλοποίησής τους. Όλοι οι Βορειοελλαδίτες εκπέμπουμε το μήνυμα ότι η ενδυνάμωση της Βορείου Ελλάδος, της Μακεδονίας και της Θράκης, πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για λόγους οικονομικούς, κοινωνικούς, πολιτικούς αλλά, πάνω απ’όλα, εθνικούς. Θωρακίζοντας με κάθε τρόπο το βόρειο τμήμα της πατρίδας μας και αναπτύσσοντάς το, κερδισμένη δεν θα είναι μόνον η Βόρειος Ελλάδα. Θα ωφεληθεί πολλαπλά και συνολικά ολόκληρη η πατρίδα μας

 

Προηγούμενο άρθροΚωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας: «Το Μετρό αλλάζει την ποιότητα ζωής στην Θεσσαλονίκη»
Επόμενο άρθροΠαρατείνεται μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2025 η τριπλή Έκθεση στο ΥΜΑΘ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ με Πίστη, Αγώνες και Θυσίες»