Χαιρετισμός κ. Θ. Καράογλου στο 3ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής με θέμα: “Νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση”(02-10-2020)

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ κ. Θ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΣΤΟ 3ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: “ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”

(02-10-2020)

 

Αξιότιμε Πρόεδρε του Επιστημονικού και Πολιτιστικού Συλλόγου “Εκπαιδευτικός κύκλος”, αγαπητέ κ. Σπύρο Κιουλιάνη,

εκλεκτοί σύνεδροι,

κυρίες και κύριοι,

θα ξεκινήσω τον χαιρετισμό μου ευχόμενος στο 4ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής, που θα πραγματοποιηθεί του χρόνου, να έχουμε τη δυνατότητα να συζητάμε δια ζώσης, διότι η φυσική:

-παρουσία

-και συμμετοχή

δεν αναπληρώνεται από τις τηλεδιασκέψεις.

Η τεχνολογία κάνει άλματα,

εκμηδενίζει τις αποστάσεις,

ωστόσο δεν καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τη ζεστασιά της ανθρώπινης επαφής.

Οπότε, αισιοδοξώ ότι στην επόμενη διοργάνωση θα έχουμε τη χαρά να βρισκόμαστε στην ίδια αίθουσα και να συνομιλούμε κοιτάζοντας ο έναν τον άλλον στα μάτια.

Όσον αφορά στο συνέδριο θέλω να συγχαρώ:

-τον κ. Κιουλάνη

-και όλους τους διοργανωτές

για την εξαιρετική προετοιμασία, καθώς και για άκρως ενδιαφέρον θέμα για τις νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση.

Όπως γνωρίζετε:

-για την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας

-και τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

η ουσιαστική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί στόχο στρατηγικής σημασίας.

Στο πλαίσιο αυτό θέσαμε έξι βασικούς πυλώνες που διατρέχουν οριζόντια το κυβερνητικό μας πρόγραμμα για την παιδεία και αποτυπώνουν τις προτεραιότητές μας.

Πρώτος πυλώνας είναι η αξιοποίηση των μεγάλων δυνατοτήτων των εκπαιδευτικών λειτουργών σε όλες τις βαθμίδες.

Δεύτερος, η εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας.

Τρίτος, οι ίσες ευκαιρίες για όλους, αφού κύριο μέλημά μας είναι να εξασφαλίσουμε ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους.

Τέταρτος, η έμφαση στις ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες.

Πέμπτος, η ενίσχυση των δεικτών κοινωνικού κεφαλαίου, που δίνουν ώθηση στην:

-κοινωνική

-και οικονομική ανάπτυξη.

Έκτος, η υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης.

Σταχυολογώντας τα βήματα που έχουν γίνει προς αυτήν την κατεύθυνση, έχω να επισημάνω πως τα βασικά στοιχεία που πρέπει να αποκομίζει ο μαθητής μέσα από το σχολείο όλων των βαθμίδων είναι:

-η ικανότητα για κριτική σκέψη,

-η συγκέντρωση πληροφοριών από πολλές πηγές,

-η αξιολόγηση των πηγών

-και κυρίως η σύνθεση.

Πως, δηλαδή, θα επεξεργάζεται τα ερεθίσματα που λαμβάνει σε έναν κόσμο ο οποίος αλλάζει διαρκώς.

Δεν θέλουμε:

-ο μαθητής

-και ο φοιτητής να αποστηθίζει.

Πρέπει να σκέφτεται δημιουργικά!

Το να πλάθουμε μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία:

-τον χαρακτήρα

-και την προσωπικότητα των παιδιών

είναι εξίσου σημαντικό με το να τους παρέχουμε γνώσεις.

Γι’ αυτό, κατά την ταπεινή μου άποψη, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα η εκπαίδευση είναι να γίνει εκκολαπτήριο νέων ιδεών.

Να παρέχει ένα περιβάλλον δημιουργικό, εντός του οποίου ο εκπαιδευτικός είναι θετικό πρότυπο.

Μόνο έτσι θα αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά την τελμάτωση της σύγχρονης κοινωνίας.

Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι καλές εργασίες στο 3ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης διδακτικής με θέμα: “Νέες Προκλήσεις στην εκπαίδευση”.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για του χρόνου.

 

Σας ευχαριστώ.