ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΜΑΘ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΚΙΟΥΛΕΚΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “POLITICAL” ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΜΙΛΤΟ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ
(07-12-2024)
“Η ΝΔ οδηγεί την Ελλάδα μόνο μπροστά…”
Ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας, σε συνέντευξή του στην “Political”, αναφέρεται στο όραμά του για τη Θεσσαλονίκη, το μετρό που απέκτησε η συμπρωτεύουσα αλλά και τους στόχους του για τα επόμενα χρόνια. “Το όραμα αυτό δεν πηγάζει από κανέναν τοπικισμό, αλλά από την εθνική επιταγή και νομοτέλεια να πρωταγωνιστήσει η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Μακεδονία και η Θράκη. Είναι σημαντικό ότι η πόλη μας σπάει τα δεσμά της στασιμότητας και αποκτά τις υποδομές που τη βοηθούν να διαδραματίσει τον σημαίνοντα ρόλο που της αξίζει και μπορεί να υπηρετήσει”, ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ στάθηκε και στα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, στο αν πρέπει να κάνει η ΝΔ στροφή προς τα δεξιά, μετά τη διαγραφή του πρώην πρωθυπουργού και πρώην προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά, αλλά και στο εάν υπάρχει ζήτημα με τη συνοχή της ΚΟ του κόμματος.
1) Η ακρίβεια επιμένει. Είναι αρκετά τα μέτρα της κυβέρνησης για να υποχωρήσει ο πληθωρισμός;
“Η μάχη κατά της ακρίβειας είναι διαρκής. Όσο κρατά αυτή η μάχη, όπως δεσμεύτηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, θα λαμβάνονται συνεχώς μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματος των συμπολιτών μας και, ιδίως, των οικονομικά ασθενέστερων.
Το φαινόμενο είναι παγκόσμιο και πλήττει όλη την Ευρώπη, αλλά εμάς μας ενδιαφέρει τι κάνουμε στην πατρίδα μας για να βοηθήσουμε τα ελληνικά νοικοκυριά. Ας δούμε τη μεγάλη εικόνα, διότι το πρόβλημα του πληθωρισμού είναι διεθνές και δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Τις ίδιες ανατιμήσεις που έχουν υποστεί οι Γάλλοι, οι Γερμανοί, οι Ιταλοί και οι Πορτογάλοι καταναλωτές, έχουν υποστεί και οι Έλληνες τα τελευταία 4 χρόνια.
Από την πλευρά μας κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να στηρίξουμε την καθημερινότητα των συμπολιτών μας και αυτές οι προσπάθειες αποτυπώθηκαν στον προϋπολογισμό του 2025 όπου περιέχονται επιπλέον μειώσεις φόρων και μόνιμες αυξήσεις εισοδημάτων.
Με λίγα λόγια, υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου εξυπηρετείται μέσα από την μείωση της φορολογίας, καθώς από το 2019 έως σήμερα μειώσαμε περισσότερους από 60 άμεσους και έμμεσους φόρους και μειώνουμε άλλους 12 το 2025, την μόνιμη και διαρκή αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και την δημιουργία περισσότερων από 500.000 νέων θέσεων εργασίας.
Εμείς συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις, όπως οι επιδοτήσεις των λογαριασμών ενέργειας, ώστε κάθε μήνα να… βγαίνει ο λογαριασμός για κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα. Με συνετή, ρεαλιστική και εφαρμόσιμη πολιτική κλείνουμε το τόξο της κρίσης και δημιουργούμε στην κοινωνία αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας για την επόμενη ημέρα. Φυσικά θα κριθούμε από το αποτέλεσμα”.
2) Η Θεσσαλονίκη πλέον έχει μετρό. Πόσο σημαντικό είναι για την συμπρωτεύουσα και για την χώρα;
“Είναι αλήθεια ότι η Θεσσαλονίκη ταλαιπωρήθηκε από την ιστορία του Μετρό, καθώς για δεκαετίες αποτέλεσε ένα κακόγουστο αστείο. Σήμερα, όμως, η πόλη κοιτάει μόνο μπροστά, έχοντας και Μετρό και αρχαία, αφού το εμβληματικό αυτό έργο παραδόθηκε επιτέλους στην κοινή χρήση, αλλάζει προς το καλύτερο τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης μας, βελτιώνει την ποιότητα ζωής μας και αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας, ενώ ο σταθμός “Βενιζέλου” αναδεικνύει όλο τον πολιτιστικό πλούτο της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερα σε σχετική δήλωσή μου, η έναρξη των δρομολογίων του Μετρό κλείνει μια εκκρεμότητα δεκαετιών και πιστοποιεί πως όταν υπάρχει εκφρασμένη πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα, όπως αυτή που επέδειξαν η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, τότε τα μεγάλα έργα στην Θεσσαλονίκη δεν μένουν στις εξαγγελίες και στις “παραστάσεις των μουσαμάδων”, αλλά τελειώνουν εντός χρονοδιαγραμμάτων και παραδίδονται προς όφελος των πολιτών.
Η Θεσσαλονίκη αλλάζει και η πόλη μας αποκτά μεγάλα έργα υποδομής. Η λειτουργία του Μετρό είναι το πρώτο βήμα. Στο τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση για την Καλαμαριά, ώστε να εξυπηρετούνται συνολικά 350.000 πολίτες και οι σταθμοί του Μετρό να γίνουν 18 από 13 που είναι σήμερα. Όσο για την επέκταση στα δυτικά, ένα έργο απολύτως απαραίτητο, όπως δήλωσε πρόσφατα ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση. Επιπρόσθετα το Fly Over κατασκευάζεται εντός του χρονοδιαγράμματος που συμφωνήθηκε. Το ίδιο ισχύει με το Παιδιατρικό και το Ογκολογικό Νοσοκομείο που θα εξυπηρετήσουν ολόκληρη την Βόρειο Ελλάδα, ενώ στην φάση υλοποίησης βρίσκεται και η αναβάθμιση του λιμένος Θεσσαλονίκης. Τέλος, προχωρά με γοργούς ρυθμούς ένα μεγάλο πρόγραμμα τόνωσης της επιχειρηματικότητας με την ενίσχυση των επενδύσεων και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας από εγχώριες και ξένες επενδύσεις μεγάλων εταιρειών”.
3) Υπάρχει θέμα στη συνοχή της ΝΔ μετά τη διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά;
“Η κυβερνητική συνοχή δεν αμφισβητείται. Η ενότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι δεδομένη, αρραγής και αδιαπραγμάτευτη. Η Κυβέρνηση οδηγεί την πατρίδα μας σε μια νέα εποχή μεταρρυθμίσεων, πραγματισμού και ψηφιακού μετασχηματισμού. Ο Πρωθυπουργός κρατά στιβαρά το τιμόνι της χώρας σε μια εποχή που κυριαρχεί η αστάθεια στην διεθνή πολιτική σκηνή. Όταν άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που ανήκουν στις λεγόμενες “ισχυρές” -βλέπουμε τι συμβαίνει στην Γαλλία και την Γερμανία-, βιώνουν τις συνέπειες της οικονομικής ύφεσης, η Ελλάδα ξεπερνά τις δυσκολίες με αποφασιστικότητα και σταθερότητα, έχοντας αναβαθμισμένο ρόλο ως “παίκτης” στην γεωπολιτική σκακιέρα”.
4) Τελικά η ΝΔ πρέπει να κάνει στροφή προς τα δεξιά;
“Η Νέα Δημοκρατία οδηγεί την Ελλάδα μόνο μπροστά. Αυτό ζητούν από εμάς οι πολίτες. Να κάνουμε πράξη τις προεκλογικές δεσμεύσεις μας για καλύτερους μισθούς, λιγότερους φόρους και μια ισχυρή Ελλάδα, καταβάλλοντας καθημερινά περισσότερη προσπάθεια, επιτυγχάνοντας καλύτερα αποτελέσματα, επιδεικνύοντας σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
Η Νέα Δημοκρατία είναι ένα μεγάλο, πατριωτικό κόμμα που αφουγκράζεται τις απαιτήσεις και τις αγωνίες των πολιτών. Από αυτούς προέρχεται, αυτούς εκπροσωπεί, αυτούς υπηρετεί. Έχει γερές ρίζες στην κοινωνία, γι’ αυτό είναι κόμμα εξουσίας, που επί πενήντα χρόνια πορεύεται με οδηγό τις αρχές, τις αξίες και τα ιδανικά της ιδρυτικής της διακήρυξης. Εκσυγχρονίζεται, εξελίσσεται και σε καμία περίπτωση δεν μένει στάσιμη, ούτε εγκλωβίζεται σε δογματικές λογικές.
Ασφαλώς παρατηρούμε ότι συμβαίνει και δεξιότερα της Νέας Δημοκρατίας όπως και στην Κεντροαριστερά. Εμείς προσεγγίζουμε όλους τους συμπολίτες μας με το ίδιο ενδιαφέρον και το ισχυρότερο επιχείρημα για να τους πείσουμε είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής μας”.
5) Πως οραματίζεστε τα επόμενα χρόνια την Θεσσαλονίκη και ευρύτερα την Μακεδονία και την Θράκη;
“Την οραματιζόμαστε ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη, που έχει τις δυνατότητες να πρωταγωνιστήσει στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Το όραμα αυτό δεν πηγάζει από κανέναν τοπικισμό, αλλά από την εθνική επιταγή και νομοτέλεια να πρωταγωνιστήσει η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Μακεδονία και η Θράκη. Είναι σημαντικό ότι η πόλη μας σπάει τα δεσμά της στασιμότητας και αποκτά τις υποδομές που τη βοηθούν να διαδραματίσει τον σημαίνοντα ρόλο που της αξίζει και μπορεί να υπηρετήσει.
Παράλληλα, πέραν των υποδομών, αξιοποιεί το υψηλών προσόντων έμψυχο δυναμικό που διαθέτει, αλλά και τα πλεονεκτήματά της, όπως είναι η γειτνίαση με όλες τις πρωτεύουσες και τις μεγαλουπόλεις των όμορων κρατών όπως είναι η Σόφια, τα Σκόπια, τα Τίρανα, το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι και η Κωνσταντινούπολη. Οραματιζόμαστε, λοιπόν, την Θεσσαλονίκη και ειδικότερα την Βόρειο Ελλάδα ως Κέντρο Παιδείας, Πολιτισμού και Καινοτομίας. Όπως, επίσης, Χρηματοοικονομικό και Διαμετακομιστικό Κέντρο.
Είμαστε αποφασισμένοι να πάμε πιο ψηλά την Μακεδονία και την Θράκη. Γι’ αυτό οι φιλοδοξίες μας δεν περιορίζονται μόνον “πέριξ της πλατείας Αριστοτέλους” και των οδών Τσιμισκή και Μητροπόλεως, αλλά επεκτείνονται σε όλη τη Ν.Α. Ευρώπη, αναπτύσσοντας μια αναπτυξιακή δυναμική που δεν περιορίζεται μόνο στην καινοτομία ή το εμπόριο, αλλά καλύπτει ένα ευρύ πεδίο που περιλαμβάνει τον τουρισμό, την βιομηχανία, την βιοτεχνία, την εκπαίδευση και την τεχνολογία”.