“Βόρεια Ελλάδα δεν είναι μόνο η Θεσσαλονίκη Άρθρο του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην εφημερίδα “Μακεδονία”

makedonia

Άρθρο στο ειδικό ένθετο της εφημερίδας “Μακεδονία” για την 88η ΔΕΘ

του Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα

Υφυπουργού Εσωτερικών,

αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας – Θράκης

 

ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μακεδονία και Θράκη. Θεσσαλονίκη. Δυο πολύ σημαντικές περιφέρειες της Ελλάδος και μια πόλη, πρωτεύουσα του βορειοελλαδικού χώρου. Δυστυχώς, τις προηγούμενες δεκαετίες οι περιοχές αυτές γνώρισαν την έλλειψη ενδιαφέροντος από κάποιες κυβερνήσεις, την εγκατάλειψη, ακόμη και τον εμπαιγμό σε βάρος των συμπολιτών μας, που βρίσκονται και δραστηριοποιούνται σε αυτές τις περιοχές. Δυστυχώς είναι απόλυτα δικαιολογημένο το παράπονο αλλά και η οργή και η αγανάκτηση που πολλές φορές εκφράστηκε στο παρελθόν από τους εκπροσώπους αυτών των περιοχών, γιατί όλες οι κινήσεις της κεντρικής εξουσίας τους θύμιζαν ότι Μακεδονία και η Θράκη απουσιάζουν από τον κεντρικό σχεδιασμό, ότι απέχουν πολλά χιλιόμετρα, από την Αθήνα, για να βρίσκονται στο επίκεντρο. Δυστυχώς, λάθη των προηγούμενων δεκαετιών στέρησαν πολύτιμες ευκαιρίες και δυνατότητες, από μια ισόρροπη ανάπτυξη κέντρου και περιφέρειας. Όλα αυτά τεκμηριώνονται σε πολλά αρνητικά παραδείγματα. Ένα πολύ χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα είναι και το σημαντικό αλλά και εμβληματικό έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, το οποίο είχε «στοιχειώσει» και κανείς έως τώρα δεν πίστευε ότι, επιτέλους, φθάνει στο τέλος του, στην ολοκλήρωσή του.

Πώς ανατρέπεται αυτό το κλίμα; Με πράξεις συγκεκριμένες, με έμπρακτο ενδιαφέρον, με αποτελέσματα απτά, τα οποία θα δει, θα νοιώσει στην καθημερινότητά του ο πολίτης. Στην πολιτική δεν αρκεί να λες πομπώδη λόγια και να μοιράζεις αφειδώς ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Αντίθετα, σε ένα γενικό κλίμα αναξιοπιστίας προς το πολιτικό σύστημα, θα πρέπει όλος ο προγραμματισμός, όλος ο σχεδιασμός, να συνοδεύεται από χειροπιαστά αποτελέσματα, που θα αποδεικνύουν την συνέπεια λόγων και πράξεων, που θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση της χαμένης αξιοπιστίας.

Τέτοια παραδείγματα οφείλουμε να δίνουμε ως απαντήσεις αν θέλουμε να κάνουμε αισθητή την ειδοποιώ διαφορά, το σύνορο ανάμεσα στους φαύλους και τους δημαγωγούς από την μία πλευρά και στους πρακτικούς, τους αποτελεσματικούς και τους χρήσιμούς από την άλλη. Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα; Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, όπως δεσμεύτηκε και πρόσφατα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ολοκληρώνεται και παραδίδεται στην κοινή χρήση στις 30 Νοεμβρίου του 2024. Κόβεται, επιτέλους, το πρώτο εισιτήριο. Είναι μια ξεκάθαρη απάντηση που διαφοροποιεί αυτή την Κυβέρνηση από την πρακτική παρακολουθούσαν κάποιες άλλες κυβερνήσεις, όπως η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία, θεωρώντας ότι απευθύνεται σε ιθαγενείς, ζωγράφιζε σε μουσαμάδες εκδοτήρια εισιτηρίων του ΜΕΤΡΟ, προκειμένου να πείσει τους Θεσσαλονικείς ότι το πολύ σημαντικό αυτό έργο υποδομής, που έλειπε από την Θεσσαλονίκη, δήθεν προχωρούσε εντατικά. Από τους μουσαμάδες, λοιπόν, προτιμούμε την σαφή ημερομηνία που τα εκδοτήρια θα εκδίδουν πραγματικά εισιτήρια και οι συμπολίτες μας θα χρησιμοποιούν πλέον ένα σύγχρονο μέσο μεταφοράς – το πλέον σύγχρονο στην πατρίδα μας ΜΕΤΡΟ – στην καθημερινότητά τους. Είναι κάτι που η Θεσσαλονίκη το δικαιούται, το περίμενε επί δεκαετίες και εντελώς άδικα της το στέρησαν. Είναι κάτι που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, οι οποίες μπορούν να πρωταγωνιστήσουν στην ευρύτερη περιοχή, διαθέτοντας, όμως, και την απαραίτητη υποδομή για να διαδραματίσουν έναν τέτοιο ρόλο.

Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, αναφερόμενοι στην Θεσσαλονίκη, είναι το απαραίτητο έργο του FlyOver, το οποίο πλέον βρίσκεται στην φάση κατασκευής του. Ένα έργο που έρχεται να συμπληρώσει τις υποδομές που χρειάζεται η πρωτεύουσα της Μακεδονίας, η οποία ζει έως σήμερα κάτω από πολύ δυσμενείς κυκλοφοριακές συνθήκες.

Αυτά τα έργα σηματοδοτούν μια νέα εποχή για την Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα έργα, όπως οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού, η κατασκευή άλλων βασικών οδικών αρτηριών, όπως αυτή της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, αποδεικνύουν το έμπρακτο ενδιαφέρον για την Μακεδονία και την Θράκη, έργων απολύτως απαραίτητων για την ανάπτυξη αυτής της περιοχής της Ελλάδος, η οποία έχει τεράστιες δυνατότητες αλλά χρειάζεται και εκείνες τις υποδομές, που θα της επιτρέψουν να τις εκμεταλλευτεί σωστά για να χτίσει το μέλλον της και με ελπίδα και με βάσιμες προσδοκίες.

Η Μακεδονία και η Θράκη δεν είναι μόνο δυο γεωγραφικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος. Πρόκειται για δυναμικές περιφέρειες της Ευρώπης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 κρατών – μελών, οι οποίες αποτελούν την πύλη από την ανατολή προς την δύση, από την Ασία προς την Ευρώπη.

Αυτή είναι και η εντολή που λάβαμε από τον Πρωθυπουργό, όταν αναλάβαμε τα καθήκοντά μας στο ΥΜΑΘ: Να σηκώσουμε πιο ψηλά την Μακεδονία και την Θράκη. Και αυτό μπορεί να γίνει πράξη μόνο με εντατική δουλειά, με σοβαρό προγραμματισμό, σχεδιασμό και προσπάθεια, με συνεργασία με όλους τους φορείς της Βορείου Ελλάδος – Περιφέρειες, Δήμους, επιμελητήρια, επιχειρηματίες, αγροτικό κόσμο –

Απόλυτη προτεραιότητα για εμάς είναι να αλλάξουμε τον τρόπο επικοινωνίας με τους συμπολίτες μας. ΝΑ πάμε εμείς κοντά σε αυτούς και να τους προσφέρουμε τα εργαλεία που έχουμε στην διάθεσή μας, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο αναπτυξιακός νόμος και οι ιδιωτικές επενδύσεις, που αξιολογούνται και εγκρίνονται από το ΥΜΑΘ. Σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς ξεκινάμε μια σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων για τις χρηματοδοτήσεις των τοπικών επιχειρήσεων σε κάθε νομό της Μακεδονίας και της Θράκης, με στόχο την τόνωση της επιχειρηματικότητας, την δημιουργία νέων επενδύσεων και, κατ’επέκταση, νέων θέσεων εργασίας. Αυτό εντάσσεται σε μια σειρά πολιτικών δράσεων, που έχουμε, ήδη, εκπονήσει με τον Υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο, προκειμένου να βοηθήσουμε στην ουσιαστική αναβάθμιση ολόκληρης της Μακεδονίας και της Θράκης.

Γνωρίζουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Μακεδονίας και της Θράκης και αυτά θέλουμε να τα «εκμεταλλευτούμε» στο έπακρο. Τα μεγάλα πανεπιστήμια της περιοχής μας, με πρώτο το ΑΠΘ, οι πολ. Οι σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι, οι τουριστικές περιοχές, τα λιμάνια, η Εγνατία Οδός και το σιδηροδρομικό δίκτυο που μπορεί να αναπτυχθεί σε ολόκληρη την περιοχή, προσφέρουν πολύ σημαντικές ευκαιρίες για να γίνει η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία και η Θράκη ένα πραγματικό Κέντρο Παιδείας και Πολιτισμού, ένας μεγάλος Διαμετακομιστικός Κόμβος προϊόντων και εμπορευμάτων, μια περιοχή στρατηγείο», ένα χρηματοοικονομικό κέντρο για ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη.

Θα κριθούμε συνολικά από τα αποτελέσματα και όχι από τις δηλώσεις και τις καλές προθέσεις. Έτσι συμβαίνει πάντοτε στην πολιτική, με αυτά τα κριτήρια θα κριθούμε κι εμείς.

Προηγούμενο άρθρο“Η Θεσσαλονίκη και η Βόρειο Ελλάδα κερδίζουν το χαμένο χρόνο” Άρθρο του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην εφημερίδα “Πολιτική”
Επόμενο άρθρο“Οι Θεσσαλονικείς θέλουν έργα και όχι μουσαμάδες” Συνέντευξη του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην εφημερίδα “Βραδυνή”