“Οι Θεσσαλονικείς θέλουν έργα και όχι μουσαμάδες” Συνέντευξη του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην εφημερίδα “Βραδυνή”

vradini

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΜΑΘ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Π. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΒΡΑΔΥΝΗ” ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΚΙΤΖΗ

(07-09-2024)

“Οι Θεσσαλονικείς θέλουν έργα και όχι μουσαμάδες”

“Θα κριθούμε από τις πράξεις και όχι από τις προθέσεις μας”. Με αυτήν την φράση ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Κώστας Γκιουλέκας μιλώντας στη “ΒτΚ”, έδωσε το στίγμα των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού, που θα έχουν ορίζοντα τριετίας. Ο κ. Γκιουλέκας αναφέρθηκε στο χαρτοφυλάκιό του, που στόχο έχει αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Βόρειας Ελλάδας να μετατρέψει την περιοχή σε ένα χρηματοοικονομικό κέντρο για ολόκληρη τη Ν.Α. Ευρώπη. Αφήνοντας αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ, επισήμανε ότι οι Θεσσαλονικείς θέλουν έργα και όχι μουσαμάδες, τονίζοντας ότι το Μετρό θα κόψει το πρώτο εισιτήριο στις 30 Νοεμβρίου.   

  1. Η πόλη σας γιορτάζει όπως κάθε Σεπτέμβριο και η 88ηΔΕΘ θα υποδεχτεί εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες. Όμως οι εποχές αλλάζουν. Τι νέο να περιμένουμε από τον πρωθυπουργό για τα επόμενα χρόνια;

Σίγουρα δεν πρέπει να περιμένουμε προεκλογικού τύπου υποσχέσεις και δεσμεύσεις, όπως συνέβαινε στο παρελθόν με άλλες κυβερνήσεις, που αποδεικνύονταν τελικά χωρίς αντίκρισμα.  Οι παρεμβάσεις που θα ανακοινωθούν θα είναι ουσιαστικές και θα αφορούν σημαντικές κοινωνικές ομάδες, δίχως να παρεκκλίνουμε από την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων.  Το πρόγραμμα που υλοποιούμε στην δεύτερη κυβερνητική περίοδο μας έχει βάθος τετραετίας. Βασική προτεραιότητά μας είναι η αύξηση του εισοδήματος των συμπολιτών μας και η βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Θα κριθούμε από τις πράξεις μας και όχι από τις προθέσεις που έχουμε. Άλλωστε στόχους εξαγγέλλουν όλοι. Οι ασκούμενες πολιτικές είναι εκείνες που παράγουν αποτελέσματα.

  1. Σας άκουσα με προσοχή στην ομιλία σας στην προηγούμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη όπου και παρουσιάστηκε η εθνική στρατηγική για την περιφερειακή ανάπτυξη. Είπατε ότι μετά τη ΔΕΘ έχετε προγραμματίσει μια μεγάλη περιοδεία. Που αποσκοπεί;

Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι να σηκώσουμε την Μακεδονία και την Θράκη πιο ψηλά. Αυτή είναι η οδηγία που μας έδωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από την πρώτη στιγμή που μας ανέθεσε το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο. Στο πλαίσιο αυτό, θέλουμε να βρισκόμαστε κοντά στους συμπολίτες μας και θα το πετύχουμε αλλάζοντας τον τρόπο επικοινωνίας μαζί τους. Δεν περιμένουμε να έλθουν εκείνοι σε εμάς, αλλά πηγαίνουμε εμείς κοντά τους, ώστε να δίνουμε πιο γρήγορα λύσεις στα προβλήματα που τους απασχολούν. Το ΥΜΑΘ, άλλωστε είναι το μόνο κυβερνητικό κλιμάκιο στην Βόρειο Ελλάδα. Μετά την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης διοργανώνουμε ενημερωτικές εκδηλώσεις σε κάθε Νομό της Μακεδονίας και της Θράκης, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες, τους Δήμους, τα Επιμελητήρια, τους Εμπορικούς Συλλόγους και τις τοπικές επιχειρήσεις, ώστε να γνωρίσουν ακόμα πιο καλά τις δυνατότητες που τους παρέχει ο αναπτυξιακός νόμος με τις ιδιωτικές επενδύσεις, με άμεσες χρηματοδοτήσεις και φοροαπαλλαγές, που αξιολογούνται και εγκρίνονται από το ΥΜΑΘ, για την τόνωση της επιχειρηματικότητας, την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

  1. Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε αναμονή για δυο μεγάλα έργα. Το Μετρό της πόλης, το οποίο εσείς χαρακτηρίσατε γιοφύρι της Άρτας και το FlyOver. Το πρώτο θα παραδοθεί σύντομα στους πολίτες όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Για το δεύτερο θέλω να σας ρωτήσω πόσο θα δοκιμαστεί η υπομονή των Θεσσαλονικέων στην καθημερινότητά τους.

Οι Θεσσαλονικείς θέλουν έργα, όχι μακέτες και ζωγραφισμένους μουσαμάδες, όπως συνέβη επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν η τότε κυβέρνηση επιχείρησε να εξαπατήσει τους συμπολίτες μας. Όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός το πρώτο εισιτήριο του Μετρό θα κοπεί στις 30 Νοεμβρίου 2024 και το έργο θα δώσει σημαντική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Είναι αλήθεια ότι μας ταλαιπώρησε σημαντικά τις προηγούμενες δεκαετίες καθώς θύμιζε το γιοφύρι της Άρτας. Αποδεικνύουμε, ωστόσο, ότι η παρούσα κυβέρνηση τηρεί τις δεσμεύσεις της. Ο χρόνος μετρά αντίστροφα, οι σταθμοί του Μετρό ετοιμάζονται να ανοίξουν τις πύλες τους, ενώ η επέκταση στην Καλαμαριά θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025.

Όσον αφορά στο Fly Over, είναι απαραίτητο για την Θεσσαλονίκη.  Η κατασκευή του προχωράει και το έργο παραδίδεται τον Μάιο του 2027. Όπου γίνονται μεγάλα έργα, προφανώς υπάρχει ταλαιπωρία. Γι’ αυτό συντονίζουμε τους φορείς της πόλης προκειμένου να δώσουμε κάποιες άμεσες λύσεις ανακούφισης που θα βελτιώσουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στην πόλη.

  1. Πως μπορεί η γειτνίαση της Μακεδονίας και της Θράκης με 4 διαφορετικά κράτη να αποφέρει εθνικά και οικονομικά οφέλη στη χώρα;

Είναι ένα θέμα που απασχόλησε την πολύωρη συνεργασία που είχαμε πρόσφατα, με συναντήσεις και αλλεπάλληλες συσκέψεις, με τον Υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη στο ΥΜΑΘ. Αρχικά συναντηθήκαμε με τους επικεφαλής των Προξενικών Αρχών, που εδρεύουν στην πόλη, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια και, στην συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συσκέψεις με εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος και Δημάρχους του Νομού Θεσσαλονίκης.

Επισημάναμε ότι η Μακεδονία και η Θράκη δεν είναι μόνο δυο γεωγραφικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος, αλλά δυναμικές περιφέρειες της Ευρώπης και πύλες εισόδου στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια των 27 κρατών-μελών. Βρίσκεται στο μεταίχμιο Ανατολής, Δύσης, Βορρά και Νότου, ενώνοντας την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, την κεντρική και την βόρεια Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και όλη την Μεσόγειο. Όπως σημείωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης η Θεσσαλονίκη έχει όλες τις προϋποθέσεις να καταστεί μια πόλη που θα συνθέτει, θα ενώνει και θα αναπτύσσεται. Γι’ αυτό η εξωτερική πολιτική μας έχει ως αρχή, ότι όσο πιο δυνατή είναι η Θεσσαλονίκη και η Βόρειος Ελλάδα τόσο μεγαλύτερο καθίσταται το αποτύπωμα της χώρας στην Ευρώπη και στον κόσμο.

Αξιοποιώντας, λοιπόν, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Θράκης, όπως είναι τα μεγάλα πανεπιστήμια της περιοχής μας, με πρώτο το ΑΠΘ, τους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, τα λιμάνια, την Εγνατία Οδό, το σιδηροδρομικό δίκτυο και την εγγύτητα με τις μεγάλες Βαλκανικές πόλεις, όπως το Βελιγράδι, τα Τίρανα, η Σόφια, τα Σκόπια, το Βουκουρέστι και η Κωνσταντινούπολη, η Βόρεια Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα πραγματικό Κέντρο Παιδείας και Πολιτισμού, ένας μεγάλος Διαμετακομιστικός Κόμβος προϊόντων και εμπορευμάτων, ένα χρηματοοικονομικό κέντρο για ολόκληρη τη Ν.Α. Ευρώπη, μια “πόλη στρατηγείο”, έδρα επιχειρήσεων, φορέων και τραπεζών.

  1. Ας μείνουμε λίγο στα εθνικά μας θέματα. Τα Σκόπια μετά από μια περίοδο έντονων προκλήσεων χαμήλωσαν τους τόνους. Που το αποδίδετε αυτό;

Η Ελλάδα παρατηρεί, καταγράφει και αναμένει. Όσο τα Σκόπια προκαλούν την Ελλάδα είναι αυτονόητο ότι δεν θα στηρίξουμε την ευρωπαϊκή πορεία τους.  Ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουμε ταχθεί υπέρ της σύγκλισης των Δυτικών Βαλκανίων με την Ευρώπη. Δεν μπορούμε, όμως, να υποστηρίξουμε γειτονικές χώρες που δεν σέβονται τους κανόνες της καλής γειτονίας και επιδεικνύουν αλαζονική και επιθετική συμπεριφορά απέναντι στην χώρα μας. Το μήνυμα που τους έχουμε στείλει είναι σαφές.

Η ακραία εθνικιστική έξαρση που παρατηρήθηκε στα Σκόπια τους προηγούμενους μήνες είναι απόρροια της “περίφημης” Συμφωνίας των Πρεσπών, που υπέγραψε η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το γειτονικό κράτος. Μια συμφωνία πως ως ΝΔ καταγγείλαμε και καταψηφίσαμε, τονίζοντας ότι είναι μια εθνικά επιζήμια Συμφωνία για την πατρίδα μας.

  1. Ακούσαμε για το Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης το οποίο μάλιστα κατά δήλωσή σας θα συνεδριάζει κάθε 15νθημερο. Ποιοι συμμετέχουν και ποιος είναι ο ρόλος του;

Συμμετέχουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, οι Δήμαρχοι του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, τα Επιμελητήρια της Θεσσαλονίκης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, οι ηγεσίες της ΕΛ.ΑΣ., της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, οι διοικήσεις του ΟΑΣΘ, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), της Εγνατίας Οδού, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, της ΔΕΘ-Helexpo, του ΟΣΕ και του ΟΛΘ. Επίσης, οι επικεφαλής των Υγειονομικών Περιφερειών και του ΕΚΑΒ, εκπρόσωποι του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ, τα ταξί της Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του έργου. Με όλους έχουμε εξαιρετική και τακτική συνεργασία και καταλήξαμε σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις για την βελτίωση του κυκλοφοριακού της Θεσσαλονίκης. Η εξεύρεση περίπου 900 χώρων πρόσκαιρης στάθμευσης σε χώρους φορέων της Θεσσαλονίκης, όπως η ΔΕΘ, το λιμάνι κ.α, η ενσωμάτωση νέων δρομολογίων του ΟΑΣΘ και το σχέδιο κυκλικής κυκλοφορίας του ΟΣΕΘ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας, ώστε αρκετοί από αυτούς να μην μετακινούνται με τα οχήματά τους στο κέντρο της πόλης. Παράλληλα, η “έξυπνη” εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα των Θεσσαλονικέων, σε συνεργασία του Ινστιτούτου ΜΕραφορών με την Google, θα δίνει την δυνατότητα σε όλους,  προκειμένου όλοι οι Θεσσαλονικείς να έχουν την δυνατότητα σε όλους να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κυκλοφοριακή κατάσταση στις οδούς της πόλης και να επιλέγουν την διαδρομή που θα ακολουθούν και η πραγματοποίηση των φορτοεκφορτώσεων προϊόντων και εμπορευμάτων μόνο στους ειδικά οριοθετημένους χώρους, είναι παρεμβάσεις που θα ανακουφίσουν σημαντικά τους συμπολίτες μας.

  1. Οι ευρωεκλογές προκάλεσαν αναταράξεις και στη ΝΔ. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός είπε ότι εστάλη ένα μήνυμα από τους πολίτες. Εκτιμάτε ότι αυτό είχε να κάνει κυρίως με την καθημερινότητα ή και με το άνοιγμα που είχε γίνει και στο κέντρο;

Δεν χρειάζεται να “στρίψουμε” προς τα κάπου, χρειάζεται να υλοποιήσουμε με συνέπεια το κυβερνητικό πρόγραμμά μας. Οι πολίτες ζητούν από εμάς να είμαστε πιο άμεσοι, πιο γρήγοροι, πιο αποτελεσματικοί. Να προχωράμε με πολλή δουλειά και να “μιλά” η παραγωγή έργου. Στο πλαίσιο αυτό διορθώνουμε λάθη και παραλείψεις και προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας. Όπως προανέφερα, κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος.

  1. Ο Απόστολος Τζιτζικώστας μετακομίζει στις Βρυξέλλες, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης είναι από άλλο πολιτικό χώρο. Πως είναι η συνεργασία σας;

Η συνεργασία μας είναι στενή, διαρκής και γόνιμη. Με τον Απόστολο Τζιτζικώστα και τον Στέλιο Αγγελούδη μας συνδέει φιλία χρόνων και το κοινό καθήκον να προσφέρουμε στους συμπολίτες μας τις καλύτερες δυνατές συνθήκες όσον αφορά στην καθημερινότητά τους. Οι Θεσσαλονικείς πρέπει να βιώσουν καλύτερες ημέρες και αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε μέσα από τις παρεμβάσεις μας.

  1. Ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε περιδίνηση, ίσως και υπό διάλυση, το ΠΑΣΟΚ αναζητεί νέο πρόεδρο. Κυβερνάτε με απλά λόγια μόνοι σας. Πόσο υγιές είναι αυτό για την δημοκρατία;

Η χώρα χρειάζεται υπεύθυνη αντιπολίτευση. Να καταθέτει προτάσεις και να συνεισφέρει δημιουργικά στον δημόσιο διάλογο για τις τομές και τις μεταρρυθμίσεις που γίνονται. Όσο εκείνοι είναι απορροφημένοι στο να λύσουν τα εσωκομματικά τους ζητήματα, τα οποία δεν μας αφορούν, εμείς επικεντρωνόμαστε στην επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας. Μπροστά μας έχουμε μια τριετία να παράξουμε αποτελέσματα.

Προηγούμενο άρθρο“Βόρεια Ελλάδα δεν είναι μόνο η Θεσσαλονίκη Άρθρο του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην εφημερίδα “Μακεδονία”
Επόμενο άρθρο“Απόλυτη προτεραιότητα να σηκωθούν η Μακεδονία και η Θράκη ψηλά” Συνέντευξη του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην εφημερίδα “Political”