Συνέντευξη του Υφυπουργού Εσωτερικών, αρμόδιου για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, κ. Στάθη Κωνσταντινίδη, στην εφημερίδα “Πολιτική” και τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Πλάκα

Politiki

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΠΟΛΙΤΙΚΗ” ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΒΑΓΓΕΛΗ ΠΛΑΚΑ

(16-12-2023)

Στάθης Κωνσταντινίδης: “Δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης της ΔΕΘ”

Για τα έργα υποδομής αλλά και την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου μιλάει στην “Π” ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης. Ο κ. Στάθης Κωνσταντινίδης κάνει γνωστό πως το νέο εκθεσιακό κέντρο θα γίνει με ΣΔΙΤ με τη μορφή του να ανακοινώνεται το επόμενο διάστημα.

  1. Η κυβέρνηση δηλώνει πως το Μετρό θα παραδοθεί το 2οεξάμηνο του 2024. Ακόμη όμως τα δοκιμαστικά δρομολόγια, που χρειάζονται 12-18 μήνες, δεν έχουν ξεκινήσει.  Πως θα προλάβουμε;

“Είναι πολύ πρόσφατες οι διαβεβαιώσεις τόσο του αρμόδιου Υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, όσο και του Διευθύνοντα Συμβούλου της κατασκευάστριας εταιρείας, ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι εμπορικά λειτουργικό το Νοέμβριο του  2024 και συνεπώς δεν έχω κάτι να προσθέσω επ’ αυτού.

Όταν αυτοί που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις τεχνικές διαστάσεις του θέματος, εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι του χρόνου θα κάνουμε Χριστούγεννα με μετρό, αυτό σημαίνει ότι όλα κυλούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η κοινωνία το χρειάζεται και η κυβέρνηση θέλει να αποδειχτεί αξιόπιστη στη δέσμευσή της.

Οι εργασίες βρίσκονται στο στάδιο εγκατάστασης των ηλεκτρομηχανολογικών και μόλις ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος, θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με όλα τα συστήματα σε λειτουργία, ενώ στις αρχές Ιανουαρίου θα γίνουν ανακοινώσεις αναφορικά με τις επεκτάσεις του Μετρό”.

  1. Είστε ικανοποιημένος από τη λειτουργία των μέτρων για την άμβλυνση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων εξαιτίας της κατασκευής του fly over;

“Είμαι ικανοποιημένος επειδή το Fly Over μπήκε σε τροχιά υλοποίησης. Είναι αφελές να πιστεύει κανείς ότι ένα έργο αυτού του μεγέθους θα μπορούσε να υλοποιηθεί δίχως να υπάρξει επιβάρυνση για την πόλη και τους κατοίκους της.  Αντιλαμβάνομαι ότι σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι χρόνοι μετακίνησης έχουν αλλάξει και σημειώνονται καθυστερήσεις. Όμως, ήδη έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες και εφαρμόζονται μέτρα για την άμβλυνση των συνεπειών.  Η ενίσχυση της δύναμης της Τροχαίας, ο έλεγχος στις λεωφορειολωρίδες για την επιτάχυνση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, η εφαρμογή του νόμου για την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης, η προσθήκη δρομολογίων express στο πολεοδομικό συγκρότημα που διευκολύνουν τις διαμπερείς μετακινήσεις, η προκήρυξη για πρόσληψη 150 οδηγών στον ΟΑΣΘ, η ενίσχυση του στόλου του με νέα λεωφορεία και του ΕΚΑΒ με 3 μηχανές, 3 διασώστες και μια νέα βάση ασθενοφόρου και μηχανής στην περιοχή του Αγίου Παύλου, αποτελούν παρεμβάσεις σε αυτή την κατεύθυνση.

Άρα, το ερώτημα που πρέπει  να μας απασχολεί δεν είναι “γιατί ξεκίνησαν τώρα οι εργασίες”, αλλά “γιατί δεν είχαν ξεκινήσει χρόνια νωρίτερα”. Και φυσικά να λάβουμε υπόψη ότι οι εργασίες είναι πρόσκαιρες και τα οφέλη του έργου μόνιμα, καθώς σε λίγα χρόνια από σήμερα η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει τον πιο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της χώρας”.

  1. Από όσα δηλώνονται είμαστε στην τελική ευθεία για τις αποφάσεις για τη ΔΕΘ.  Ποιες θα είναι τελικά οι πηγές χρηματοδότησης και τι θα γίνει με παραχώρηση λειτουργιών στον ιδιώτη-επενδυτή;

“Δεν έχει αλλάξει τίποτα σε σχέση με το μέλλον της ΔΕΘ και τις κυβερνητικές αποφάσεις. Το ΣΔΙΤ είναι το σχήμα με το οποίο θα προχωρήσει η ανάπλαση της Διεθνούς Εκθέσεως, όπως έχει σχεδιαστεί. Η μορφή του θα οριστικοποιηθεί το επόμενο διάστημα και θα υπάρξουν οι σχετικές ανακοινώσεις. Το 2024 προδιαγράφεται εξαιρετικά ευοίωνο και για τον εκθεσιακό μας φορέα, καθώς η ανάπλαση συμπληρώνει τα μεγάλα έργα που έχουν ξεκινήσει, δρομολογηθεί και βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης για τη Θεσσαλονίκη. Και φυσικά να ξεκαθαρίσω, για ακόμη μια φορά, ότι δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης.  Ο εκθεσιακός μας φορέας συνεχίζει να λειτουργεί ως έχει, αποτελώντας ισχυρό παράγοντα λειτουργικότητας, εξωστρέφειας και δυναμικής για τη Βόρεια Ελλάδα και την πατρίδα μας γενικότερα”.

  1. Ποιος είναι ο εκλογικός στόχος της ΝΔ στις ευρωεκλογές; 

“Οι προσεχείς ευρωεκλογές έχουν ιδιαίτερη σημασία γιατί καθιερώνεται η επιστολική ψήφος, μια ιστορική τομή για τα ελληνικά πολιτικά δεδομένα, η οποία εμβαθύνει τη δημοκρατική διαδικασία και απαντά στο ζήτημα της αποχής από τις εκλογές.

Από εκεί και πέρα, ο στόχος είναι η επιβεβαίωση στην κάλπη της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κυβέρνηση μας και στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Θέλουμε μια καθαρή νίκη, ώστε να διατηρηθεί η πολιτική σταθερότητα στον τόπο, που θα επιτρέψει να συνεχίσουμε απρόσκοπτα στο δρόμο των μεταρρυθμίσεων, της ανάπτυξης και της προόδου.

Όμως, θα θέσω και μια δεύτερη διάσταση που μας αφορά ως εκλογικό σώμα. Και αυτή δεν είναι άλλη από την ευθύνη να εκλέξουμε με την ψήφο μας τα κατάλληλα πρόσωπα που μπορούν να υπηρετήσουν τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας και να μας εκπροσωπήσουν επάξια στην Ευρωβουλή”.

Προηγούμενο άρθροΧαιρετισμός Στάθη Κωνσταντινίδη στο 6ο Πολιτιστικό Πανόραμα του συνδέσμου Πολιτισμού Ελλάδος – Κύπρου
Επόμενο άρθροΟμιλία του ΥΜΑΘ Στάθη Κωνσταντινίδη στη Βουλή για τον προϋπολογισμό του 2024