Συνέντευξη του Υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης κ. Στάθη Κωνσταντινίδη στην ειδική έκδοση του Thestival.gr για την 87η ΔΕΘ και τον δημοσιογράφο Τάκη Τσουκαλέλη

DSC_5383

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ (ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ) κ. ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ THESTIVAL.GR ΓΙΑ ΤΗΝ 87η ΔΕΘ

(11-08-2023)

“Η Κυβέρνηση αποδεικνύει με πράξεις ότι η Μακεδονία και η Θράκη είναι στην πρώτη γραμμή των εθνικών προτεραιοτήτων”

“Προτεραιότητά μας είναι η ισόρροπη ανάπτυξη της Μακεδονίας και της Θράκης και η κοινωνική συνοχή στη Βόρεια Ελλάδα”. Αυτό τονίζει ο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, για τη βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης για τη Βόρεια Ελλάδα.

Ο νέος υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης ανοίγει τα χαρτιά του στο Thestival για τα έργα που δρομολογούνται και θα αλλάξουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης, τις εργασίες για το Fly Over, και πώς θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που θα προκαλέσουν ενώ αναφέρεται στον φράχτη στον Έβρο, τα έργα που τρέχουν στη Βόρεια Ελλάδα αλά και το στίγμα που θέλει να αφήσει ως “ένοικος” του Διοικητηρίου.

 

  1. Κύριε Κωνσταντινίδη, αναλάβατε τον περασμένο Ιούνιο καθήκοντα υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης. Πώς θα χαρακτηρίζατε τις πρώτες σας ημέρες στο «Διοικητήριο» και ποιο στίγμα θα θέλατε να αφήσετε ως υφυπουργός Μακεδονίας- Θράκης;

«Οι πρώτες ημέρες ήταν γεμάτες από συνεργασίες με τα στελέχη του υφυπουργείου, με εκπρόσωπους φορέων και τις διοικήσεις των εποπτευόμενων οργανισμών. Ενημερώνομαι για όλα τα ζητήματα, ιεραρχώ τις προτεραιότητες και καταρτίζω το πλάνο δράσης, για τα ζητήματα που αφορούν το γεωγραφικό χώρο ευθύνης μας.

Η σημερινή κυβέρνηση αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης. Έρχεται να υλοποιήσει το κυβερνητικό σχέδιο που ξεκίνησε το 2019 με ορίζοντα το 2030. Σε αυτόν το σχεδιασμό η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη έχουν πρωτεύοντα ρόλο, με τα πολλά και σημαντικά έργα που έχουν δρομολογηθεί ή βρίσκονται σε διάφορα στάδια υλοποίησης. Η επόπτευση της πλούσιας κυβερνητικής ατζέντας στην ευρύτατη γεωγραφική περιοχή αναφοράς του υφυπουργείου και η συμμετοχή στα περιφερειακά όργανα της Δίκαιης Μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία, αποτελούν δύο κρίσιμα πεδία που μου ανέθεσε ο κύριος Πρωθυπουργός, εκφράζοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για την ευόδωσή τους.

Είναι προφανές ότι η Βόρεια Ελλάδα διανύει μία κομβική περίοδο, με την ολοκλήρωση της οποίας θα αλλάξει οριστικά επίπεδο.

Στόχος μας είναι να αγκαλιάσουμε κάθε περιφερειακή ενότητα, κάθε δήμο, κάθε φορέα της Μακεδονίας και της Θράκης. Να κάνουμε πράξη την πολυπόθητη ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη.

Θα το πετύχουμε, γιατί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που μας ανατέθηκαν, αλλά και χάρη στο ισχυρό προσωπικό ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την εξέλιξη της Βόρειας Ελλάδας, ο ρόλος μας είναι πλέον πιο ενεργητικός, πιο διεκδικητικός, πιο εποπτικός και πιο παρεμβατικός».

  1. Πρόσφατα αναδείξατε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη αλλά και την επιβάρυνσή του από τις εργασίες για το Flyover. Η ομάδα δράσης υπό τον συντονισμό σας για το Flyover πώς θα συμβάλει στην απομείωση των οχλήσεων από τις εργασίες που θα πραγματοποιηθούν;

«Η υλοποίηση των μεγάλων έργων και η διασφάλιση της ομαλότητας στην καθημερινότητα των πολιτών είναι μια δύσκολη και απαιτητική εξίσωση. Άρα, ο απόλυτος συγχρονισμός των φορέων που εμπλέκονται στα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης και κυρίως στα συγκοινωνιακά, αποτελεί όρο διασφάλισης της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη.

Το Υφυπουργείο Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, έφερε στο ίδιο τραπέζι τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς, αναλαμβάνοντας τον συντονισμό για την απόκτηση κοινού βηματισμού, που θα έχει ως αποτέλεσμα τα μεγάλα έργα να περάσουν στη φάση της υλοποίησης, με τη μικρότερη δυνατή επίπτωση στην καθημερινότητα της πόλης.

Είναι προφανές ότι το να προσπαθήσεις να αναβαθμίσεις μία υφιστάμενη αλλά ήδη ανεπαρκή βασική συγκοινωνιακή υποδομή, όπως είναι ο περιφερειακός, χωρίς να τον αποκλείσεις από τη λειτουργίας μιας πόλης σαν τη Θεσσαλονίκη, είναι κάτι εξαιρετικά σύνθετο.

Γι΄ αυτό ζήτησα από τους συμμετέχοντες να επιδείξουμε πνεύμα συνεργασίας και να συνδράμουμε όλοι με τις προτάσεις και τις δυνάμεις μας, για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων που αναπόφευκτα θα προκύψουν κατά υλοποίηση του έργου, που με την ολοκλήρωσή του θα βελτιώσει ουσιαστικά το οδικό περιαστικό δίκτυο και τις μετακινήσεις χιλιάδων συμπολιτών μας».

  1. Όπως έχει εξαγγελθεί, μέσα από 30+ μεγάλα έργα η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει εικόνα μέχρι το 2030. Πώς προσδοκάτε ότι θα είναι η εικόνα της πόλης επτά χρόνια μετά και εφόσον υλοποιηθούν τα έργα που δρομολογεί η Κυβέρνηση;

«Εκτιμώ ότι δεν θα αλλάξει εικόνα, θα αλλάξει επίπεδο, και κυρίως θα αποκτήσει μακρόπνοη προοπτική. Με νέα νοσοκομεία, καινούργια σχολεία, νέο λιμάνι, νέο αεροδρόμιο, μετρό, καινούργια πράσινα λεωφορεία, με μία προσβάσιμη και σύγχρονη έκθεση (ΔΕΘ) στο κέντρο της, με πάρκα αναψυχής και χώρους πολιτισμού, με ισχυρά και εξωστρεφή πανεπιστήμια, με ζώνες έρευνας και καινοτομίας, η Θεσσαλονίκη γίνεται αυτό που δικαιούται από την ιστορία της, τη φύση και τη θέση της, μία σύγχρονη πόλη και μία πύλη οικονομικής ανάπτυξης, που θα εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα διαβίωσης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.».

  1. Εκτός από τη Θεσσαλονίκη, ποια μεγάλα έργα «τρέχουν» στις τρεις Περιφέρειες (Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη) που εμπίπτουν στη γεωγραφική αρμοδιότητά σας;

«Η κυβέρνηση αποδεικνύει με πράξεις ότι η Μακεδονία και η Θράκη είναι στην πρώτη γραμμή των εθνικών προτεραιοτήτων. Το πιστοποιούν τα περισσότερα από 360 έργα, ύψους 6,8 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνει το αναπτυξιακό σχέδιο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τα περισσότερα από 380 έργα, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ, για τη Δυτική Μακεδονία, η οποία μετασχηματίζεται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από κάθε άλλη περιφέρεια της χώρας, με πυξίδα το Σχέδιο της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, αλλά και τα περισσότερα από 1.000 έργα για την Κεντρική Μακεδονία. Μικρά και μεγάλα έργα που θα δώσουν τεράστια παραγωγική ώθηση και ανταγωνιστικότητα στις τοπικές οικονομίες και καθιστούν τη Μακεδονία και τη Θράκη επιχειρηματικό, ενεργειακό και μεταφορικό κόμβο».

  1. Σε ό,τι αφορά στον φράχτη στον Έβρο και την επέκτασή του, σε τι βαθμό θεωρείτε πως θα ενισχύσει την ασφάλεια της Θράκης και κατ’ επέκταση της χώρας;

«Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, η επέκταση του φράχτη στον Έβρο είναι εθνική επιταγή. Απαντάει σε πραγματικά ζητήματα, ενισχύει όμως και το αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας των Ελληνίδων και των Ελλήνων και κυρίως των ακριτών μας. Δείχνει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να καταστήσει τα σύνορά μας με την Τουρκία, που είναι και σύνορα της Ευρώπης, απροσπέλαστα από τα κυκλώματα της παράτυπης μετανάστευσης.

Η αποτελεσματικότητα του φράχτη αποδείχθηκε περίτρανα το 2020, όταν λειτούργησε αποτρεπτικά στην προσπάθεια μαζικής παραβίασης των συνόρων μας. Δεν ισχυρίσθηκε κανείς ότι από μόνος του ο φράχτης αποτελεί τη λύση σε ένα τόσο σύνθετο ζήτημα όπως το μεταναστευτικό. Σίγουρα, όμως, αποτελεί μία πειστική απάντηση στην προσπάθεια εργαλειοποίησής του και μία ξεκάθαρη «δήλωση» ότι η Ελλάδα έχει τη βούληση και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα σύνορα και τους πολίτες της.  Τελικά, όμως, την ισχυρότερη απόδειξη της χρησιμότητας του φράχτη αποτελεί η αποδοχή του ακόμα και από πολιτικές δυνάμεις που για μικροπολιτικές σκοπιμότητες στο πρόσφατο παρελθόν υπόσχονταν να τον γκρεμίσουν. ».

  1. Ποια είναι η πρώτη προτεραιότητα της Κυβέρνησης για τη Βόρεια Ελλάδα;

«Το πολύ σημαντικό είναι ότι οι κυβερνητικές παρεμβάσεις δεν είναι αποσπασματικές αλλά συνιστούν κομμάτια ενός συνεκτικού σχεδίου που αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιφέρειας και αναβαθμίζει συνολικά τις προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας και μας δίνει ένα αίσθημα αυτοπεποίθησης. Πως να συγκρίνει κανείς τα ενεργειακά έργα στον Έβρο, με τις τεράστιες υπεραξίες που μπορεί να φέρει στη Θεσσαλονίκη το κέντρο καινοτομίας και τεχνολογίας THESSINTEC; Πως να προτάξεις ένα συγκοινωνιακό αστικό έργο έναντι ενός αρδευτικού που θα δώσει ανταγωνιστικότητα στις δυναμικές καλλιέργειες μίας αγροτικής περιοχής. Πως να βάλεις σε δεύτερη ταχύτητα το ζωτικής σημασίας σχέδιο του ενεργειακού και αναπτυξιακού μετασχηματισμού της Δυτικής Μακεδονίας σε σχέση με τις μεγάλες υποδομές στη Θεσσαλονίκη; Ο πλουραλισμός και η συμπληρωματικότητα των παρεμβάσεων αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την επιτυχία του κυβερνητικού σχεδίου. Ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης που θα υπηρετεί το σύνολο των παραγωγικών δυνάμεων και τις ανάγκες των πολιτών. Προτεραιότητά μας, λοιπόν,  είναι η ισόρροπη ανάπτυξη της Μακεδονίας και της Θράκης και η κοινωνική συνοχή στη Βόρεια Ελλάδα».

 

 

Προηγούμενο άρθροΔήλωση Στάθη Κωνσταντινίδη για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς
Επόμενο άρθροΆρθρο του Υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης Στάθη Κωνσταντινίδη στο περιοδικό “Speaknews”