Συνέντευξη Στάθη Κωνσταντινίδη στην εφημερίδα KARFITSA και την δημοσιογράφο Φανή Κλιάτση (19-08-2023)

BMAKP1090

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΑΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ KARFITSA ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΦΕΝΙΑ ΚΛΙΑΤΣΗ

(19-08-2023)

Στάθης Κωνσταντινίδης: “Πάνω από 1.800 έργα που εξελίσσονται θα βελτιώσουν δραστικά τις υποδομές”

Για τους δυο πρώτους του μήνες στο Υπουργείο Εσωτερικών μιλάει στην εφημερίδα “Karfitsa”ο Κοζανίτης βουλευτής και Υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης, παρουσιάζοντας παράλληλα, λίγο πριν την έλευση του Πρωθυπουργού στην πόλη μας, τους στόχους μέχρι την τελετή εγκαινίων της 87ης ΔΕΘ.

1) Μετράτε περίπου δυο μήνες στη θέση του υφυπουργού Εσωτερικών. Πρόκειται για ένα “απαιτητικό υπουργείο”; 

“Εξ ορισμού κάθε θέση ευθύνης είναι απαιτητική και ως επικεφαλής του Τομέα Μακεδονίας και Θράκης του Υπουργείου Εσωτερικών, έχω πρώτα απ΄ όλα απαιτήσεις από τον ίδιο μου τον εαυτό.

Όσον αφορά στο χαρτοφυλάκιο που μου εμπιστεύθηκε ο κύριος Πρωθυπουργός, οι απαιτήσεις και οι προκλήσεις της θέσης είναι πολλές και σημαντικές. Στο υπηρεσιακό σκέλος, τα αντικείμενα του υφυπουργείου συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με τα παραγωγικά υπουργεία της χώρας, επηρεάζοντας πολυδιάστατα την οικονομική και κοινωνική ζωή στη Μακεδονία και τη Θράκη. Ανάμεσά τους:  η παρακολούθηση ιδιωτικών επενδύσεων και η παροχή κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο των αναπτυξιακών νόμων, η εκπόνηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων, η προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, η υλοποίηση δράσεων για την προαγωγή του αθλητισμού και πολλά άλλα. Εξάλλου, στην εποπτική ευθύνη του υφυπουργείου εμπίπτουν: η ΔΕΘ-HELEXPO, το Κέντρο Διαφυλάξεως Αγιορειτικής Κληρονομιάς, η Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων και η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, φορείς με ιδιαίτερη αξία για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Επιπλέον αυτών, στα καθήκοντα του υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης προστέθηκε και η συμμετοχή στα περιφερειακά όργανα της Δυτικής Μακεδονίας για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση.

Στην πολιτική διάσταση, δεδομένου ότι η κυβερνητική ατζέντα είναι πλούσια, υπάρχει η ευθύνη της παρακολούθησης και της προόδου των μεγάλων έργων που έχουν δρομολογηθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη στα  ευρύτατα γεωγραφικά όρια αναφοράς του υφυπουργείου. Η περίοδος που διανύουμε είναι καθοριστική για την εικόνα της Βόρειας Ελλάδας τα επόμενα χρόνια. Υπάρχουν υψηλές προσδοκίες και θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά μας.”.

2) Ποια είναι τα βασικά έργα που θα δει η Βόρεια Ελλάδα αυτή την  τετραετία;

“Τα αναπτυξιακά σχέδια των τριών Περιφερειών της Μακεδονίας και της Θράκης συνολικά συναθροίζουν πάνω από 1.800 έργα, τα οποία βελτιώνουν δραστικά τις υποδομές, αυξάνουν τις παραγωγικές δυνατότητες και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και αναβαθμίζουν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των συμπατριωτών μας.

Πρόκειται για έργα και δράσεις σε όλους τους τομείς: στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες (οδικά, σιδηροδρομικά, λιμενικά), στην εκπαίδευση (ακαδημαϊκές συνέργειες, φοιτητικές εστίες), στην ενέργεια (ανανεώσιμες πηγές και μπαταρίες), στην έρευνα και στην τεχνολογική παραγωγή (θύλακες συμπράξεων και κέντρα καινοτομίας), στον πολιτισμό (αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, ωδεία), στο αθλητισμό (γήπεδα, αθλητικά γεγονότα), στο περιβάλλον (αποκαταστάσεις ορυχείων, θαλάσσια μέτωπα, ορειβατικά δίκτυα), στην αγροτική παραγωγή (αρδευτικά, αγροδιατροφή), που πρακτικά θα αλλάξουν επίπεδο στη Βόρεια Ελλάδα.

Δεν θα ξεχωρίσω κάποια, γιατί μπορεί σε μέγεθος να διαφέρουν, αλλά η σημασία τους είναι συνολικά και σημειακά ιδιαίτερη για κάθε συμπατριώτη μας. Αποτελούν ψηφίδες ενός συνεκτικού σχεδίου που αξιοποιεί και αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιφερειακής ενότητας, αναβαθμίζοντας συνολικά τις προοπτικές της ευρύτερης περιοχής.

Το γεγονός αυτό μας γεμίζει αυτοπεποίθηση, αφού πλέον ο τόπος μας παύει να διεκδικεί στη βάση των ελλείψεων και των αδυναμιών του, αλλά στη βάση των δυνατοτήτων, των πλεονεκτημάτων και του σπουδαίου ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει”.

3) Η κατασκευή του Fly Over έχει ήδη δημιουργήσει προβλήματα και έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Μπορούν  να περιοριστούν οι επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της πόλης και στην καθημερινότητα των πολιτών.

“Η ανεπάρκεια της περιφερειακής οδού να ανταποκριθεί στις ανάγκες του πολεοδομικού συγκροτήματος έχει διαγνωσθεί εδώ και χρόνια και οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου έργου, το οποίο έχει περάσει απ’ όλα τα στάδια διαβούλευσης, μελετών, και εγκρίσεων και έχει ήδη συμβασιοποιηθεί. Συνεπώς, κάθε συζήτηση για τα στάδια αυτά είναι τουλάχιστον άκαιρη. Ήταν από τον σχεδιασμό ακόμα δεδομένο ότι η παρέμβαση σε μία βασική οδική αρτηρία θα δημιουργούσε προβλήματα. Προβλήματα που ούτως ή άλλως είχε η πόλη και τα οποία μέρα με τη μέρα μεγάλωναν. Η έναρξη των εργασιών κατασκευής του Fly Over το φθινόπωρο θα προκαλέσει συγκοινωνιακές αρρυθμίες. Ωστόσο, προετοιμαζόμαστε για να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις που θα προκύψουν στην καθημερινότητα των πολιτών.

Το υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης συντονίζει τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε με την εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης, να υπάρξουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις, που θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη πρόοδο του έργου, με τις λιγότερες δυνατές συνέπειες για τους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Επειδή η όλη διαδικασία είναι δυναμική, εξυπακούεται ότι το σχέδιο θα αξιολογείται διαρκώς και θα προσαρμόζεται ανάλογα στα δεδομένα .”.

4) Σε λιγότερο από ένα μήνα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανεβεί στη Θεσσαλονίκη για την 87η ΔΕΘ. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας μέχρι τότε ;

“Είναι εμφανές ότι η Βόρεια Ελλάδα διανύει μια γόνιμη και κομβική περίοδο, καθώς έχει πρωτεύοντα ρόλο στον κυβερνητικό σχεδιασμό, με ορίζοντα το 2030.

Στόχος, μέχρι την τελετή εγκαινίων της 87ης ΔΕΘ, είναι η πρόοδος των μεγάλων έργων και η παρουσίαση μίας συνολικής εικόνας για την επόμενη μέρα. Σημείωσα και προηγουμένως ότι η διεκδίκηση δεν σταματάει στην υλοποίηση του παραπάνω σχεδίου, αλλά ότι πλέον αυτή θα γίνεται στη βάση των πλεονεκτημάτων και των προοπτικών του τόπου μας.  Μετά τα εγκαίνια της 87ης ΔΕΘ, θα ξεκινήσω κύκλο επισκέψεων σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, με στόχο την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη”.

5) Ποιο είναι το προσωπικό στοίχημα του Στάθη Κωνσταντινίδη από τη θέση που κατέχει σήμερα;

“Προσωπική πρόκληση είναι να γίνομαι κάθε μέρα καλύτερος. Να αξιωθώ να ανταποκριθώ στα τιμητικά καθήκοντα του υφυπουργού για τη Μακεδονία και τη Θράκη, παράλληλα με εκείνα του βουλευτή. Δε βγάζω ούτε στιγμή από το μυαλό μου τις αγωνίες των συμπολιτών μου στην Κοζάνη, στην Εορδαία, στο Βόιο, στα Σέρβια και στο Βελβεντό. Έναν νομό, που στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης σε ένα νέο παραγωγικό πρότυπο, χρειάζεται μεγάλη προσοχή και στήριξη. Το στοίχημα, τελικά, είναι συνολικό. Είμαι μέλος μίας κοινοβουλευτικής ομάδας και μίας κυβέρνησης που λειτουργούν βάσει σχεδιασμού και ενός προγράμματος το οποίο έχει πρόσφατα εγκριθεί από την κοινωνία. Τα ορατά αποτελέσματα αυτού του προγράμματος θέλουμε να παρουσιάσουμε πριν το τέλος της τετραετίας και γι’ αυτά θα κριθούμε από την κοινωνία. “.

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΕνημερωτικές συναντήσεις με Μ.Μ.Ε. και Δημάρχους για το Fly Over
Επόμενο άρθροΟ Στάθης Κωνσταντινίδης στο πύρινο μέτωπο της Αλεξανδρούπολης