Ομιλία Θ. Καράογλου στα εγκαίνια της Έκθεσης Τουρισμού “Philoxenia 2019″(08-11-2019)

ypes press002
ypes press002

ΟΜΙΛΙΑ Θ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ “PHILOXENIA 2019″

(08-11-2019)

 

Αξιότιμε Πρόεδρε της ΔΕΘ-Helexpo, αγαπητέ φίλε Τάσο Τζήκα,

Αξιότιμε Διευθύνοντα Σύμβουλε του εκθεσιακού μας φορέα, αγαπητέ φίλε Κυριάκο Ποζρικίδη,

Υψηλοί προσκεκλημένοι,

Κυρίες και κύριοι,

πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω στο success story του ελληνικού τουρισμού καθώς αποτελεί αποδεδειγμένα τον σημαντικότερο πυλώνα της ελληνικής οικονομίας ο οποίος, πέραν της δυναμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που:

-διαθέτει

-και εξελίσσει,

ανταποκρίνεται πάντα με επιτυχία στις προκλήσεις των τελευταίων χρόνων.

Στο πλαίσιο αυτό αποτελεί χαρά να παρίσταμαι στα εγκαίνια της 35ης Philoxenia και να έχω την τιμή να κηρύσσω την έναρξή της.

Μέσα από τη σημαντική κλαδική έκθεση που διοργανώνει η ΔΕΘ-Helexpo σφυγμομετρούμε τις τάσεις που κυριαρχούν στον τουρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δίνεται η ευκαιρία να κάνουμε μια πρώτη αξιολόγηση των αναπτυξιακών ρυθμών του ελληνικού τουριστικού προϊόντος για το καλοκαίρι του 2020.

Είναι σημαντικό ότι μέσα από την άρτια οργανωμένη έκθεση της Philoxenia διοργανώνονται:

-θεματικές παρουσιάσεις,

-ημερίδες

-και δράσεις

οι οποίες φέρνουν κοντά φορείς και ιδιώτες του τουρισμού, ανοίγοντας πολύτιμους δρόμους συνεργασίας.

Στο Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) στεκόμαστε αρωγοί σε κάθε πρωτοβουλία που αναδεικνύει τον τουρισμό και δηλώνουμε την ειλικρινή πρόθεσή μας να συμβάλλουμε με όλες τις δυνάμεις που διαθέτουμε ώστε -αναλαμβάνοντας δράσεις από κοινού με τις τοπικές κοινωνίες και τα επιμελητήρια της Βόρειας Ελλάδας- ο τουρισμός να αποτελέσει αιχμή του δόρατος του νέου αναπτυξιακού υποδείγματος της χώρας.

Έχω επισημάνει πολλές φορές ότι υγιής τουρισμός σημαίνει ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας.

Πρόκειται ίσως για τον μόνο παραγωγικό κλάδο που δημιουργεί:

-οικονομικά

-και κοινωνικά

οφέλη για όλους.

Άρα:

-Τονώνοντας την ανταγωνιστικότητά του,

βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών,

αξιοποιώντας το γνωστικό κεφάλαιο για την προώθηση του τουρισμού

-και αναδεικνύοντας τη χώρα μας σε τουριστικό προορισμό παγκόσμιας κλάσης,

ανοίγουμε ακόμα περισσότερο τις πόρτες της ανάπτυξης και των επενδύσεων, διεκδικώντας μια καλύτερη θέση στη διεθνή τουριστική αγορά.

Παράλληλα, όμως, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι τουρισμός δεν είναι μόνο οι αριθμοί, αλλά πρωτίστως ο άνθρωπος.

Τα τελευταία 10 χρόνια σειρά ερευνών έχουν δείξει ότι ενώ ο αριθμός των τουριστών αυξήθηκε σημαντικά, εν τούτοις δεν συνέβη το ίδιο με το τουριστικό εισόδημα.

Οφείλουμε να μελετήσουμε σοβαρά το παραπάνω  δεδομένο και να χαράξουμε μια υπεύθυνη στρατηγική η οποία θα ισορροπεί στην προσφορά ζήτησης και υποδομών.

Θέλουμε κάθε τουρίστας να μένει περισσότερες ημέρες και με την παρουσία του να αυξάνει το τουριστικό ΑΕΠ.

Επιπρόσθετα εκτιμώ πως πρέπει να μας απασχολήσει περισσότερο και η ποιότητα των τουριστών.

Ζητούμενο πρέπει να είναι το πως θα προσελκύσουμε τουρίστες υψηλού:

-βιοτικού

-και οικονομικού επιπέδου,

οι οποίοι με τις επισκέψεις τους θα αφήσουν περισσότερα χρήματα στην τοπική αγορά και λόγω των απαιτήσεών τους θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος.

Τουρισμός δεν είναι μόνο:

-το ξενοδοχείο,

-το εστιατόριο

-ή το καφέ,

αλλά και ένα πλήθος άλλων επιχειρήσεων που λειτουργούν πολλαπλασιαστικά.

Το θέμα μας, λοιπόν, δεν πρέπει να είναι εθνικό, δηλαδή από που προέρχεται ο τουρίστας, αλλά πρωτίστως οικονομικό.

Βελτιώνοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες θα αλλάξει και η εικόνα της ποιότητας των τουριστών που καταφθάνουν σε όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη.

Όπως ήδη γνωρίζετε η κυβέρνηση επεξεργάζεται ένα δεκαετές στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό το οποίο δομείται στο τρίπτυχο:

-καινοτομία,

-ανταγωνιστικότητα

-και βιωσιμότητα.

Θέτουμε συγκεκριμένους στόχους σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα διότι στην έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου πρέπει να είμαστε απόλυτα έτοιμοι.

Ιδίως στη Μακεδονία και τη Θράκη, στο Διοικητήριο εργαζόμαστε προκειμένου να προβάλλουμε τον τόπο μας και τους 12 μήνες του χρόνου.

Τουρισμός στη Βόρεια Ελλάδα δεν είναι μόνο “ήλιος και θάλασσα”, αλλά αναδεικνύουμε όλους τους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους που διαθέτουμε.

Ο αγροτικός,

-γαστρονομικός,

-ιατρικός,

-πολιτιστικός,

-συνεδριακός,

-θρησκευτικός τουρισμός,

μπορούν να αναπτυχθούν πολλαπλασιαστικά πάνω στην κλίμακα της ελληνικής γης και να διαφημίσουν την πατρίδα μας στο εξωτερικό.

Υποστηρικτικά, ως Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), έχουμε κινήσει τις διαδικασίες για να συμμετέχουμε στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού:

-στη Σόφια,

-το Βελιγράδι

-και το Βουκουρέστι.

Θέλουμε να δείξουμε παντού ότι:

-η Μακεδονία,

-η Θράκη

-και η Ελλάδα γενικότερα είναι γοητευτικοί τόποι τους οποίους αξίζει:

να επισκεφθούν,

-να εξερευνήσουν,

-να γνωρίσουν

-και γιατί όχι να αγαπήσουν.

Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι καλή επιτυχία στην 35η Philoxenia, όντας απόλυτα πεπεισμένος ότι για ακόμη μια χρονιά θα καταστήσει τον ελληνικό τουρισμό:

-ισχυρό,

-ανταγωνιστικό

-και εξωστρεφή.

Η φετινή έκθεση:

-αφουγκράζεται το κλίμα της εποχής,

-ανταποκρίνεται στις προκλήσεις

-και δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι θα ξεπεράσει τα αποτελέσματα των τελευταίων χρόνων.

Συγχαρητήρια στη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo και σε όλους όσους εργάστηκαν σκληρά προκειμένου για μια ακόμη άρτια Philoxenia.

Σας ευχαριστώ πολύ!

 

Προηγούμενο άρθροΟμιλία Θ. Καράογλου στα εγκαίνια της 14ης Έκθεσης ΚΕΜ Franchise Βορείου Ελλάδος (08-11-2019)
Επόμενο άρθροΟμιλία Θ. Καράογλου στο Χρυσό Ιωβηλαίο Ιερωσύνης του Μητροπολίτη Βεροίας-Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμονα (10-11-2019)