Τη Δευτέρα 11 Μαϊου 2015, συζητήθηκε στη Βουλή η ερώτηση με αριθμό 182/5-5-2015, του βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, για τον καθαρισμό του Θερμαϊκού Κόλπου, όπου απάντησε η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης), Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.
Αναλυτικά τι ειπώθηκε στη Βουλή:
Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης: Κυρία Υφυπουργέ, με αφορμή όχι μόνο πρόσφατες αναφορές στα μέσα ενημέρωσης, αλλά και προσωπικές αυτοψίες κατά μήκος των ακτών του θαλάσσιου χώρου του Θερμαϊκού Κόλπου, είναι σαφές ότι διαπιστώνουμε έντονα και ορατά ζέοντα προβλήματα ρύπανσης.
Ακριβώς μπροστά από το μνημείο-σύμβολο της πόλης, το Λευκό Πύργο, η θάλασσα έχει μετατραπεί σε σκουπιδότοπο και με την παράλληλη παρουσία της έντονης δυσοσμίας που επικρατεί, δημιουργούνται συνθήκες που δεν συνάδουν με τις αρχές τις βιώσιμης ανάπτυξης που καλούμαστε να υπηρετήσουμε.
Δυστυχώς, ο μυχός του Θερμαϊκού Κόλπου, η θαλάσσια αυλή της Θεσσαλονίκης, δίνει την εικόνα μιας επιπλέουσας χωματερής. Και μάλιστα, καθώς εισερχόμαστε στους θερινούς μήνες, με την αναμενόμενη αύξηση της θερμοκρασίας, τα φαινόμενα τόσο του ευτροφισμού όσο και της ερυθράς παλίρροιας, αλλά και της δυσάρεστης ατμόσφαιρας επιτείνονται. Η κατάσταση γίνεται ήδη χειρότερη κι αφόρητη τόσο για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης όσο και για τους τουρίστες.
Δυστυχώς, από το Γενάρη του 2015 εξαιτίας της μη ανανέωσης προγραμμάτων και των αναγκαίων κονδυλίων, το αντιρρυπαντικό σκάφος ΑΛΚΙΠΠΗ, που επιχειρούσε για αντιμετωπίσει τουλάχιστον την επιφανειακή ρύπανση, περισυλλέγοντας ποσότητα απορριμμάτων μηνιαίως έως και διακόσια κυβικά μέτρα, έχει σταματήσει το έργο του.
Να πούμε εδώ ότι οι εργασίες καθαρισμού γίνονταν σε τρεις διαφορετικές περιοχές: από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι και τη θαλάσσια περιοχή του Μεγάρου Μουσικής, από το Λιμάνι μέχρι τη θαλάσσια περιοχή της Αγίας Τριάδας και από το Λιμάνι μέχρι το Δέλτα των ποταμών Αξιού, Λουδία και Αλιάκμονα.
Ωστόσο, όπως γίνεται φανερό, το βάρος του καθαρισμού δινόταν μπροστά στην παραλιακή ζώνη από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι και το λιμάνι.
Όταν μιλάμε για τον Θερμαϊκό Κόλπο, μιλούμε για τον μεγαλύτερο κόλπο του Αιγαίου, όπου χωροθετείται το δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, αναπτύσσονται δύο από τις μεγαλύτερες τουριστικές ζώνες –Κασσάνδρα και Πιερία-Όλυμπος- εκβάλλουν σημαντικοί, ελληνικοί διασυνοριακοί ποταμοί –Αλιάκμονας, Αξιός, Λουδίας κ.λπ.- και μιλάμε για ορισμένες περιοχές που τις προστατεύει και η συνθήκη Ραμσάρ, δηλαδή Δέλτα Αξιού και Αλιάκμονας.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, στην περιοχή συνευθύνης σας, στην οποία βρίσκεται ο Θερμαϊκός Κόλπος, –και λέω συνευθύνης, γιατί αντίστοιχη ευθύνη θα έπρεπε να συναισθάνονται τόσο οι δήμοι, όσο και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας- υπάρχουν πρόδηλες αρμοδιότητες για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της προστασίας του περιβάλλοντος, την ποιότητα της ζωής στην περιοχή, την παρακολούθηση και τον συντονισμό της εκτέλεσης έργων που είναι ενταγμένα σε προγράμματα και αφορούν τον Θερμαϊκό Κόλπο, τη φροντίδα και την προώθηση τουριστικής, οικονομικής, πολιτιστικής και κοινωνικής ανάπτυξης.
Όλοι γνωρίζουμε πως ο Θερμαϊκός Κόλπος έχει υποστεί πιέσεις. Το ζητούμενο μέσα από την ερώτησή μου είναι να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί για να βελτιώσουμε όχι μόνο τη βιτρίνα της πόλης, αλλά και να προστατεύσουμε το θαλάσσιο οικοσύστημα.
Θέλουμε να μας ενημερώστε, λοιπόν, κυρία Υφυπουργέ, αν υπάρχει κάποιο σχέδιο για τον καθαρισμό των υδάτων και, αν υπάρχει, πότε θα ξεκινήσει να υλοποιείται.
Ειδικότερα, τα ερωτήματά μου είναι εύλογα και είναι τα ακόλουθα:
Πρώτον, αν θα συνεχιστεί το πρόγραμμα του επιφανειακού καθαρισμού των υδάτων με τη χρήση του αντιρρυπαντικού σκάφους και με τη διάθεση των αναγκαίων κονδυλίων τόσο από φορείς του δημοσίου, όσο και κυρίως από φορείς του ιδιωτικού τομέα.
Δεύτερον, με ποιο πλέγμα μέτρων θα αντιμετωπιστούν ριζικά οι προαναφερθείσες βασικές ρυπογόνες ουσίες, όχι δηλαδή μόνο η επιπλέουσα ρύπανση, αλλά η ρύπανση που αφορά αστικά λύματα, βιομηχανικά απόβλητα, αγροτοκτηνοτροφικές δραστηριότητες κ.λπ.
Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά: Κύριε συνάδελφε, θεωρώ ότι η επίκαιρη ερώτησή σας μας δίνει τη δυνατότητα να απαντήσουμε επί της ουσίας για ένα καίριο θέμα που αγγίζει τις ευαίσθητες πλευρές της πόλης της Θεσσαλονίκης και σας ευχαριστώ γι’ αυτό.
Με αυτό που αναφέρεται στο ρεπορτάζ –κι εσείς το ξέρετε καλά αυτό ως δημοσιογράφος-, δηλαδή με τον τίτλο «SOS εκπέμπει ο Θερμαϊκός» εγώ θα συμφωνήσω και θα προσθέσω ότι για χρόνια ο Θερμαϊκός εκπέμπει σήματα κινδύνου και για το θέμα αυτό έχουν τοποθετηθεί δημόσια και επώνυμα οι πάντες και έχουν γραφεί δεκάδες ρεπορτάζ.
Στο βαθμό που σχετίζεται με τις αρμοδιότητες των διευθύνσεων και των εποπτευόμενων νομικών προσώπων του Υπουργείου Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αρμοδιότητα τη Μακεδονία και τη Θράκη, έχω να σας πω τα εξής:
Απαράβατος και αμετάθετος στόχος μας είναι η προστασία, η ανάδειξη και η ανάπτυξη του Θερμαϊκού Κόλπου, ο οποίος, αν και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας της Θεσσαλονίκης, είναι δυστυχώς εκτεθειμένος και στην περιβαλλοντική ασυνειδησία.
Μετά την επανασύσταση του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης το 2012 και λόγω της δραματικής μείωσης του προϋπολογισμού του, είχε αποφασιστεί η απ’ ευθείας χρηματοδότησή του από τον ιδιωτικό τομέα και με τη βοήθεια δύο φορέων του δημοσίου είχε προχωρήσει στη μίσθωση ειδικού αντιρρυπαντικού σκάφους, όπως ήδη αναφέρθηκε, για τον καθαρισμό του Θερμαϊκού μέχρι το τέλος του 2014.
Με δεδομένο ότι η σύμβαση έληξε στο τέλος του προηγούμενου έτους, δεδομένου ότι ακολούθησαν οι εθνικές εκλογές, η νέα Κυβέρνηση, η ανάθεση αρμοδιοτήτων που ακολούθησαν, στο Υφυπουργείο άμεσα ξεκινήσαμε όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες για την αναζήτηση πόρων από τον πενιχρό προϋπολογισμό, αλλά κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα, προκειμένου να υπογραφεί το συντομότερο δυνατό η νέα σύμβαση.
Είχα και έχω προσωπικές επαφές και με τους φορείς και επιχειρήσεις που στήριξαν μέχρι τώρα αυτόν τον καθαρισμό του Θερμαϊκού, προσθέτοντας όμως και άλλες, που για διάφορους λόγους δεν είχε ζητηθεί παλαιότερα η στήριξή τους. Έχω σχετικές επιστολές που μπορώ να σας τις δώσω.
Για το αν υπάρχει δυνατότητα για χρηματοδότηση είναι μία συζήτηση ευρύτερη. Όμως, πριν την πραγματοποιήσουμε, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους στηρίζουν αυτήν την προσπάθεια μέσα από τα περιβαλλοντικά προγράμματά τους και την ευαισθησία που τους διακρίνει για την πόλη.
Σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για την προστασία του Θερμαϊκού, επιχειρούμε να θέσουμε το ζήτημα της διαφύλαξης του μεγαλύτερου κόλπου του Αιγαίου Πελάγους σε μια νέα αφετηρία τόσο για τη Θεσσαλονίκη, όσο και για την ευρύτερη περιοχή.
Οι κύριες πηγές ρύπανσης, όπως αναφέρατε, είναι: η κτηνοτροφία, η γεωργία, η βιομηχανία, τα αστικά κέντρα, τα λύματά τους, οι μόνιμοι παραθεριστικοί οικισμοί, οι μεταφορές με πλοία και δεξαμενόπλοια.
Ήδη η αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και το Τμήμα Περιβάλλοντος και Σχεδιασμού Αειφόρου Ανάπτυξης, που έχει και την αρμοδιότητα προστασίας και ανάδειξης του Θερμαϊκού Κόλπου, εντείνει τις πρωτοβουλίες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των σημαντικών και περιβαλλοντικών πιέσεων που δέχεται ο Κόλπος εξαιτίας και των ποικίλλων βιομηχανικών δραστηριοτήτων, του ρυπασμένου φορτίου των ποταμών που εκβάλλουν σε αυτόν, των μέχρι πρόσφατα ανεπεξέργαστων οικιακών λυμάτων, αλλά και τον πρωτογενή τομέα.
Με το δεδομένο ότι ο Θερμαϊκός επιβαρύνεται και από τα νερά των ποταμών που εκβάλλουν σε αυτόν –Αλιάκμονα, Γαλλικού, Λουδία-, η αρμόδια Διεύθυνση συνεργάζεται στενά με τις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης –τουλάχιστον, προσπαθεί να συνεργαστεί- Α´ και Β´ βαθμού της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, ώστε να επεξεργαστούμε από κοινού με σκοπό την προστασία και τη βελτίωση της ανάπτυξης της Λεκάνης του Κόλπου.
Σαφέστατα απαιτούνται συγκεκριμένες κινήσεις –κύριε συνάδελφε, θα σας ζητήσω να συμπορευτούμε- και θα έχουν ως αποτέλεσμα τον ουσιαστικό περιορισμό της ρύπανσης. Εστιάζουμε στην αποκατάσταση του υδάτινου χώρου στην περιοχή των παλαιών βυρσοδεψείων, στον διαρκή και συστηματικό έλεγχο των εκροών όλων των εντοπισμένων και δυνητικών σημειακών εστιών ρύπανσης και τη μόλυνση του Θερμαϊκού, στην κατάλληλη χωροθέτηση της βιομηχανικής ζώνης μέσω του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης και των υπολοίπων συναρμοδίων φορέων, καθώς και στην ανάκληση της άδειας λειτουργίας της κάθε εγκατάστασης, η οποία δεν επεξεργάζεται αποτελεσματικά τα λύματά της.
Προχωρά, επίσης, με ταχύτερες διαδικασίες η επεξεργασία των νερών της κεντρικής αποχετευτικής τάφρου της Σίνδου, ενδεχομένως και του Λουδία, όπως και του υπόλοιπου στραγγιστικού δικτύου του νοτίου τμήματος της Λεκάνης, όπου σήμερα καταλήγουν απευθείας στο Θερμαϊκό Κόλπο.
Ο Αξιός είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα. Απαιτείται ιδιαίτερη μεταχείριση για αυτό, αφού αγγίζει και τη γειτονική χώρα, η οποία δεν ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και άρα, δεν έχουμε τη δυνατότητα ελέγχου, όσο γίνεται, για τα βεβαρημένα φορτία ρύπανσης. Όλοι λοιπόν οι εμπλεκόμενοι φορείς καταβάλλουμε τις προσπάθειές τους για τον έλεγχο της κατάστασης.
Κύριε συνάδελφε, οι ερευνητικές ομάδες, τα Ανώτατα Ιδρύματα της πόλης –και όχι μόνο-, έχουν καταθέσει τις απόψεις τους, έχουν προσδιορίσει επακριβώς το χρονοδιάγραμμα των μέτρων που θα πρέπει να ακολουθήσουν –έχω επαφή με όλους αυτούς τους φορείς- και όλα αυτά μέσα από χρηματοδοτικά προγράμματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, τόσο από εθνικούς όσο και από ευρωπαϊκούς πόρους.
Θα επιμείνω, όμως –και κλείνω με αυτό την πρωτολογία μου- στην περιβαλλοντική συνείδηση που επιβάλλεται επιτέλους να έχουμε οι πολίτες. Αυτή τελικά θα καθορίσει και το δικαίωμά μας να ελπίζουμε.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης: Για να δώσουμε ένα μέτρο τάξης, να πούμε ότι στην παραλιακή ζώνη του Κόλπου διαβιεί περίπου το 50% του πληθυσμού της Κεντρικής Μακεδονίας, το 10% της χώρας. Στην ίδια περιοχή παράγεται περίπου το 18% της μεταποιητικής βάσης και παραγωγής. Να δώσω ένα παράδειγμα: Στον Κόλπο συγκεντρώνεται το 90% των μονάδων παραγωγής οστράκων σε εθνικό επίπεδο. Γι’ αυτό δεν είναι μόνο –και μόνο αυτό θα άξιζε, δηλαδή- περιβαλλοντικό ζήτημα, αλλά είναι και θέμα ενίσχυσης και υποστήριξης της ίδιας της παραγωγικής διαδικασίας.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 56/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Ιουνίου 2008, οδηγία-πλαίσιο για τη θαλάσσια στρατηγική, που έχει στόχο την επίτευξη της καλής περιβαλλοντικής κατάστασης του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η καλή περιβαλλοντική κατάσταση εξασφαλίζεται από έντεκα άξονες προτεραιότητας, μεταξύ των οποίων η διατήρηση της βιοποικιλότητας, ο περιορισμός της χημικής ρύπανσης και του ευτροφισμού –που προκαλεί ουσιαστικά την εξαφάνιση των ψαριών, γιατί ελαχιστοποιείται το οξυγόνο και έχουμε προβλήματα στην επιβίωση του πληθυσμού των ψαριών-, η απομάκρυνση των απορριμμάτων που προκαλούν βλάβη στο περιβάλλον και στους οργανισμούς και η διατήρηση της καλής ποιότητας των θαλασσινών που προορίζονται προς κατανάλωση από την ιχθυαγορά.
Όσον αφορά το αποχετευτικό, αναφερθήκατε κυρία Υπουργέ. Είναι ένα ζήτημα, δεν θέλω να μπούμε σε λεπτομέρειες. Προφανώς αφορά και τον συνάδελφό σας από τον τομέα των τεχνικών τον κ. Σπίρτζη, εάν δεν κάνω λάθος, και έχει να κάνει με την αντιμετώπιση και την ολοκλήρωση ουσιαστικά του βιολογικού καθαρισμού, του παντορροϊκού δικτύου και των αντιπλημμυρικών ουσιαστικά υποδομών. Γιατί όταν έχουμε πλημμυρικά φαινόμενα, λόγω του παντορροϊκού δικτύου ό,τι από φερτά, ζωντανά κλπ., τα κατεβάζει όλα στον Κόλπο με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια αποκρουστική εικόνα. Το ίδιο γίνεται και με τα βιομηχανικά απόβλητα, το ίδιο και με τις λοιπές ρυπογόνες πηγές. Έχουμε το βιολογικό καθαρισμό της ΒΙΠΕΘ, της Βιομηχανικής Περιοχής της Σίνδου, που και αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί.
Με αφορμή –και με αυτό καταλήγω, κύριε Πρόεδρε- το επείγον θέμα του Θερμαϊκού κι επειδή το Υπουργείο σας χωροταξικά έχει την ευθύνη του συντονισμού όλων δραστηριοτήτων της χώρας ειδικότερα στη γεωγραφική ζώνη Μακεδονίας και Θράκης, θα ήθελα να παρακαλέσω για τη δική σας πρωτοβουλία, κυρία Τσαρουχά.
Τα χρονίζοντα προβλήματα και οι πληγές του μνημονίου αποτυπώνονται καθημερινά στο σώμα της πόλης μας, της Θεσσαλονίκης μας. Οι «μαύρες τρύπες» είναι ορατές. Το μετρό καρκινοβατεί. Το λιμάνι απαξιώνεται. Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος υπολειτουργεί. Τα νοσοκομεία καταρρέουν. Η Θεσσαλονίκη μας παραμένει πρωτεύουσα της ανεργίας, με τεράστια ποσοστά στους νέους και τις γυναίκες και χιλιάδες συσσίτια για φτωχούς. Η πόλη είναι καθηλωμένη από το κυκλοφοριακό, η αγορά στρυμωγμένη από τα εργοτάξια του μετρό και το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς, ο ΟΑΣΘ, δεν έχει ακόμη υλοποιήσει το δωρεάν εισιτήριο τις ώρες που μετακινούνται οι εργάτες. Αυτή τη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε. Αυτή τη Θεσσαλονίκη παρέλαβε η Κυβέρνηση εθνικής και κοινωνικής σωτηρίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ζητώ, λοιπόν, από εσάς, κυρία Υφυπουργέ, κυρία Τσαρουχά, να μεταφέρετε την πρόταση για μια ειδική θεματική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου μέσα στον μήνα Ιούνιο στη Θεσσαλονίκη και στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού, με ατζέντα όλα τα προαναφερόμενα ζέοντα θέματα.
Η πόλη χρειάζεται ένα επείγον και έκτακτο πρόγραμμα, με αξιοποίηση όλων των δυνατών εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων, με κινητοποίηση τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.
Στην κατεύθυνση αυτή, ανάλογες θεματικές συνεδριάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου ανά Περιφέρεια θα μπορούσαν να οργανωθούν στην Αλεξανδρούπολη, τα Ιωάννινα, τη Λάρισα, το Ηράκλειο κ.ο.κ., σε όλη τη χώρα, έτσι ώστε να καταστεί σαφές ότι η πολιτική της Κυβέρνησης κοινωνικής σωτηρίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι πράξη λυτρωτική και δεν κινείται και δεν οριοθετείται στα στενά όρια του αθηναϊκού πολιτικού και τηλεοπτικού «πριγκιπάτου», αλλά αφορά το σύνολο της ελληνικής επικράτειας από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Κρήτη και από τα Δωδεκάνησα μέχρι τη Φλώρινα.
Ευχαριστώ.
Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά: Κύριε συνάδελφε, αυτά που είπατε όλα, όπως είπε ο κύριος Πρόεδρος, είναι πάρα πολύ σπουδαία. Χαίρομαι που είναι παρών στην Αίθουσα ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, για να τα ακούσει – όχι πως δεν τα ξέρει, αλλά είναι μια καλή υπενθύμιση αυτή.
Όσοι πιστεύουν στον θεσμικό ρόλο του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης, προσδοκώντας μέσω αυτού στην μετουσίωση των αιτημάτων των βορειοελλαδιτών στη δημόσια πολιτική, μπορούν να προστρέξουν, για να κάνουμε αυτό που πρέπει, δηλαδή το αυτονόητο.
Κρατώντας, λοιπόν, το Υπουργείο όλες τις αρμοδιότητες που είχε πριν από τις εκλογές, διεκδικεί εκείνες που θα του επιτρέψουν να αξιοποιήσει το στρατηγικό, επιτελικό, συντονιστικό, όπως ήδη αναφέρατε, και λειτουργικό του ρόλο. Αυτό θα ξεκινήσει με την ενεργοποίηση όλων των αναπτυξιακών, ακαδημαϊκών και επιστημονικών δυνάμεων –που το πιστεύω ακράδαντα-, με απώτερο σκοπό να δημιουργηθούν οι στέρεες βάσεις για την επανεκκίνηση του βορειοελλαδικού επιχειρείν, το οποίο στραγγαλίστηκε τα προηγούμενα χρόνια, στο όνομα των μνημονιακών πολιτικών.
Η παρούσα Κυβέρνηση έχει τονίσει ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί σταυροδρόμι ευκαιριών και ανάπτυξης, οι οποίες από την πρωτεύουσα της Μακεδονίας διαχέονται σε όλη τη Βόρειο Ελλάδα.
Αυτά τα πολλαπλά προβλήματα που προκάλεσε η αμοραλιστική και ισοπεδωτική πολιτική των αριθμών και του στείρου νεοφιλελευθερισμού, που προέκυψαν από την πλήρη απουσία ενός εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας και των πλεονεκτημάτων της, αλλά και της γεωπολιτικής της σπουδαιότητας, δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν άμεσα, ακόμη και σε επίπεδο δεκαετίας.
Θα ξεκινήσουμε οπωσδήποτε από τον επαναπροσδιορισμό της εθνικής αξιοπρέπειας, θα περάσουμε στη δημιουργία νέων ξεκάθαρων όρων λειτουργίας, που θα έχουν να κάνουν με την επιχειρηματική κοινότητα και θα καταλήγουν στο γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία υπηρετεί το λαό και τους πολίτες.
Στο όνομα της κοινωνικής ευθύνης, όπως είπα και στην πρωτομιλία μου, ζήτησα στα πλαίσια της κοινωνικής ευθύνης που θα πρέπει να μας διακατέχει όλους, τη στήριξη του προγράμματος καθημερινής λειτουργίας αυτού του απορρυπαντικού σκάφους. Για τη λειτουργία αυτού και του όλου εγχειρήματος καθοριστική είναι η θετική αξιολόγηση της πρόσκλησης που έχουν απευθύνει για τη στήριξη του προγράμματος επιφανειακού καθαρισμού του Θερμαϊκού Κόλπου.
Πιστεύω ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα συμβεί αυτό και θα προβούμε στη διαδικασία της υπογραφής της νέας σύμβασης.
Το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού συνεργάζεται με μας και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, καταβάλλουμε μαζί του εκείνες τις προσπάθειες, τις μέγιστες, για την επίλυση των προβλημάτων.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, που αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα, προβλέπονται δράσεις που σχετίζονται με την Οδηγία 2008/56/ΕΚ για τη θαλάσσια στρατηγική για την προστασία και τη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος, που αφορά μεταξύ των άλλων και στη μείωση της ρύπανσης στο θαλάσσιο περιβάλλον, για να μην υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις ή κίνδυνοι.
Το μεγάλο ζητούμενο παραμένει ο κοινός συντονισμός ενεργειών και δράσεων, κύριε συνάδελφε, για την προστασία και την αειφόρο ανάπτυξη της λεκάνης του Θερμαϊκού Κόλπου. Ζητώ να προστρέξετε όλοι -όπως ήδη το προτείνετε και σας ευχαριστώ- για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για τη Θεσσαλονίκη και για τη Μακεδονία.
Να είστε καλά.