Το Σάββατο, 03 Αυγούστου 2013, ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, κ. Θεόδωρος Καράογλου, παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα «Presstime» και στον δημοσιογράφο κ. Σπύρο Παπαδάκη.
Το κείμενο της συνέντευξης είναι το εξής:
Ερ: Κύριε Υπουργέ από ότι δείχνουν τα πράγματα το ΥΜΑΘ έχει μπει στο στόχαστρο της Τρόικας.
Απ: «Δεν το γνωρίζω αυτό κ. Παπαδάκη, μιας και εγώ πληροφορήθηκα το όλο θέμα από τον Τύπο. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι ακόμη και σήμερα, τόσο εγώ όσο και οι 108 υπάλληλοι του Υπουργείου, γιατί τόσοι είναι και όχι 712 όπως γράφτηκε, βρισκόμαστε στις θέσεις μας και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε το ίδιο σκληρά και το ίδιο αποφασιστικά για την “ανάσταση” της Βόρειας Ελλάδας. Το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης επανασυστάθηκε με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, κ. Αντώνη Σαμαρά, όχι μόνο για εθνικούς και πολιτικούς συμβολισμούς, αλλά και για να δώσει αναπτυξιακή πνοή στη Μακεδονία και τη Θράκη, που σήμερα δοκιμάζονται από την ύφεση. Και αυτό, τολμώ να πω, ότι το κάνουμε επιτυχημένα. Όπως ήδη θα γνωρίζετε, όλο το 2012 και μέχρι σήμερα, στην υπηρεσία Οικονομίας και Τουριστικής Ανάπτυξης του Υπουργείου μας, έχουν κατατεθεί περισσότερα από 130 επενδυτικά σχέδια ύψους άνω των 600 εκατομμυρίων ευρώ. Πέρα από αυτό, χθες συζητήθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το σχέδιο νόμου που καταθέσαμε για την αναβάθμιση της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης και μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα αποτελεί νόμο του κράτους. Όλα αυτά κ. Παπαδάκη δεν μπορούν να σταματήσουν. Αυτή είναι η ανάπτυξη που θέλουμε να πετύχουμε και θα την πετύχουμε».
Ερ: Παρόλα ταύτα στην έκθεσή της αναφέρει ότι στις διαρθρωτικές αλλαγές περιλαμβάνονται και οι δομές υπουργείων. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, τι μήνυμα θα στέλνατε στις Βρυξέλλες;
Απ: «Προσωπικά δεν διαφωνώ με το ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές σε όλα τα επίπεδα. Όχι σήμερα, χθες! Μόνο που αυτές οι αλλαγές πρέπει να γίνουν οργανωμένα και όχι στο… πόδι, απλά για να προλάβουμε προθεσμίες. Άλλο πράγμα είναι το προχωρούμε σε δημοσιονομική προσαρμογή και εξορθολογισμό του δημοσίου τομέα επειδή το έχει πραγματικά ανάγκη η χώρα και άλλο το ράβε-ξήλωνε μόνο και μόνο για να ικανοποιήσεις τους πιστωτές σου και να εξασφαλίσεις μια δόση. Σε κάθε περίπτωση, δεν αρμόζει στην Ελλάδα ο ρόλος του υποτακτικού. Οι κυβερνητικές δομές καταργούνται μόνο από τις κυβερνήσεις που εκλέγει ο ελληνικός λαός και όχι από την Τρόικα. Όπως τόνισα και τη Δευτέρα, με τη Μακεδονία και τη Θράκη δεν παίζουμε. Ούτε φυσικά μπορούν να καταργηθούν, γιατί δεν είναι ούτε αποικία, ούτε προτεκτοράτο».
Ερ: Αν επιβεβαιωθεί το δημοσίευμα και οι πληροφορίες της presstime και, σε συνδυασμό με την κατάργηση της ερτ3, θεωρείται ότι γίνεται προσπάθεια αποδυνάμωσης και απαξίωσης της Μακεδονίας και της Θράκης; Δεν θέλω να κινδυνολογήσω αλλά ούτε και να μπω σε σενάρια συνομωσιολογίας αλλά ακούγονται πολλά.
Απ: «Δεν χρειάζεται να κινδυνολογούμε, ούτε να αναπαράγουμε φήμες οι οποίες στο κάτω-κάτω δεν γνωρίζουμε ούτε από πού απορρέουν, ούτε τι εξυπηρετούν. Το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης είναι εδώ. Ενισχύεται καθημερινά από τον Πρωθυπουργό, κ. Αντώνη Σαμαρά, με αποκλειστικές αναπτυξιακές αρμοδιότητες και με το αναπτυξιακό στρατηγικό σχέδιο που έχουμε εκπονήσει, δηλώνει δυναμικά παρών στην προσπάθεια επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας. Και μιας και αναφερθήκατε στην ΕΡΤ3, το νέο περιφερειακό κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης με έδρα την Θεσσαλονίκη, σύντομα θα είναι πραγματικότητα».
Ερ: Τι σας λένε από το Μέγαρο Μαξίμου;
Απ: «Ότι δεν υπάρχει καμία πρόταση της Τρόϊκα για κατάργηση του ΥΜΑΘ και να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τον ίδιο ζήλο. Η επιστροφή της ανάπτυξης στη Μακεδονία και τη Θράκη είναι ένα συλλογικό στοίχημα, το οποίο να είστε σίγουροι ότι θα το κερδίσουμε. Ήδη κάναμε μεγάλα βήματα προς τα εμπρός, γιατί μην ξεχνάτε πως στις 21 Ιουνίου 2012 παραλάβαμε έναν φορέα απογυμνωμένο από αρμοδιότητες. Στο διάστημα του ενός χρόνου που μεσολάβησε λοιπόν, πετύχαμε πολλά και θα κάνουμε ακόμα περισσότερα».
Ερ: Αν και το θέμα δεν είναι μόνο αριθμητικό αλλά –σύμφωνα με αυτά που μας λένε από τις Βρυξέλλες – έχει να κάνει με την σωστή δομή του δημοσίου, εσείς θεωρείτε ότι υπάρχει άλλος δρόμος εκτός της διαδικασίας του «ξαφνικού θανάτου» οργανισμών;
Απ: «Καταρχάς πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές. Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. Προφανώς και αυτή δεν είναι μια ευχάριστη διαδικασία, όπως ευχάριστες δεν ήταν και οι στρεβλώσεις που για τρεις δεκαετίες εμπόδιζαν την Ελλάδα να αναπτυχθεί, φράζοντας το δρόμο στους νέους επιχειρηματίες που ήθελαν να επενδύσουν στην πατρίδα τους. Ας αντιστρέψω λοιπόν το ερώτημα. Δεν πρέπει δηλαδή να κλείσουν κάποιοι οργανισμοί οι οποίοι επί της ουσίας είναι άνευ αντικειμένου; Για πόσο ακόμα θα ανέχεται η ελληνική κοινωνία τα καπετανάτα ορισμένων;».
Ερ: Συμπληρώσατε ήδη ένα χρόνο ως Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης. Ποιος είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός σας;
Απ: «Το σημαντικότερο είναι ότι δόθηκαν στη Διεύθυνση Οικονομίας και Τουριστικής Ανάπτυξης του ΥΜΑΘ οι αρμοδιότητες της πρώην Ε.Μ.Α., για τις οποίες σας μίλησα προηγουμένως. Επίσης μας δόθηκε η αρμοδιότητα της εποπτείας της αγοράς βιομηχανικών προϊόντων στη Μακεδονία και τη Θράκη, καταθέσαμε την πρώτη ιστορικά νομοθετική πρωτοβουλία του ΥΜΑΘ σχετικά με την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, ενώ μειώσαμε τη διοικητική δομή του ΥΜΑΘ κατά 53%. Παράλληλα, χάρη στη δική μας παρέμβαση, οι ΔΕΘ και Helexpo συγχωνεύτηκαν σε μια ενιαία εταιρεία, λύνοντας έτσι ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορούσε στον εκθεσιακό μας φορέα. Ακόμη, κινούμενοι πάντα εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων μας, αναλάβαμε μια σειρά πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Μακεδονία και τη Θράκη. Μάλιστα αυτή μας η προωθητική πολιτική φαίνεται πως αποδίδει καρπούς, μιας και σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το πρώτο 4μηνο του 2013 υπάρχει αύξηση 10 με 15% στην αύξηση τουριστών από χώρες της Βαλκανικής, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό από τη Ρωσία και την Ουκρανία ξεπερνά το 80%. Όσον αφορά στις επόμενες κινήσεις μας, διεκδικούμε την επιστροφή ακόμα περισσότερων αναπτυξιακών αρμοδιοτήτων, προχωράμε στον ορισμό διοικήσεων στη ΔΕΘ-Helexpo A.E και στη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης, ενώ δρομολογούμε την ανάληψη της διαχείρισης της ειδικής υπηρεσίας του προγράμματος εδαφικής συνεργασίας INTERREG 4».