ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΜΑΘ κ. Θ.ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΡΩΪΝΗ ΠΕΛΛΑΣ» – «Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΕΔΕΣΣΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΒΑΛΛΩ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ»

1485306070
1485306070

Συνέντευξη στην εφημερίδα «Πρωϊνή» παραχώρησε ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Θεόδωρος Καράογλου. Ο κ. Καράογλου μας μίλησε για σημαντικά θέματα που απασχολούν εδώ και χρόνια το Νομό Πέλλας και ζητούν επίλυση. Ο υπουργός αναφερόμενος στην Εθνικό Οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας-όρια Φλώρινας, τόνισε στην τοποθέτησή του ότι πρέπει να βελτιωθεί άμεσα και δήλωσε μάλιστα σύμμαχος στις προσπάθειες των τοπικών παραγόντων για την οριστική διευθέτηση του χρόνιου αυτού προβλήματος.

Ακόμα στάθηκε στο νέο ρόλο του υπουργείου αλλά και την στρατηγική και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό που απαιτούνται ώστε η Βόρεια Ελλάδα να καταστεί σημαντικός κόμβος ανάπτυξης αλλά και πόλος επενδύσεων. Αναφορά έγινε επίσης για τον τρόπο αύξησης των εξαγωγών, την επίλυση προβλημάτων για θέματα υγείας, την προβολή και ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, την ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού.

Ο κ. Θεόδωρος Καράογλου αναφέρθηκε επίσης στο πρόβλημα θέρμανσης στα σχολεία αλλά και στο ζήτημα παραμονής των πανεπιστημιακών εδρών σε πόλεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δεσμευόμενος στο σημείο αυτό για μια ακόμη φορά, ότι θα σταθεί δίπλα στην τοπική κοινωνία και θα πιέσει και ο ίδιος προς κάθε κατεύθυνση για να μην απομακρυνθεί η έδρα του εδώ Πανεπιστημιακού τμήματος από την Έδεσσα στη Θεσσαλονίκη.


1. κ. υπουργέ μιλήστε μας για την σημασία της επανασύστασης του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης αλλά και πόσο πιο ουσιαστικός πρέπει να είναι ο ρόλος στη σημερινή συγκυρία που βιώνει η χωρά;

«Στη δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία που βιώνει η πατρίδα μας, ο ρόλος του νέου Υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης οφείλει και πρέπει να είναι αμιγώς αναπτυξιακός. Οι εποχές που το ΥΜΑΘ λειτουργούσε απλώς ως… ταχυδρόμος των αιτημάτων των κοινωνικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας προς την πρωτεύουσα, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Αντίθετα, λειτουργώντας αποκεντρωτικά και διαμορφώνοντας μιας ισχυρή κρατική δομή, εργαζόμαστε προκειμένου να καταστήσουμε τη Βόρεια Ελλάδα πόλο έλξης επενδύσεων, κόμβο ανάπτυξης και υπόδειγμα παραγωγικής διαδικασίας. Ήδη έχουμε λάβει μια σημαντική αρμοδιότητα και στο γραφείο εξυπηρέτησης επενδυτών του Υπουργείου, το οποίο μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2012 θα συνεχίζει να υποδέχεται και να παραλαμβάνει επενδυτικά σχέδια του Νόμου 3909/11, έχουν κατατεθεί 93 επενδυτικά σχέδια συνολικού ύψους περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ και έπεται συνέχεια. Κύριε Βαγουρδή, θέλουμε να αντικρίσουμε την αλήθεια κατάματα; Όσο και να μας στεναχωρεί, η Βόρεια Ελλάδα ουδέποτε δικαιολόγησε πειστικά τον τίτλο “Μητρόπολη των Βαλκανίων”. Δεν κατάφερε να ανταποκριθεί σε ικανοποιητικό βαθμό στις αυξημένες συνθήκες ανταγωνισμού στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, ενώ εγκλωβίστηκε σε παθογένειες δεκαετιών. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, το παρελθόν οφείλει να είναι διδακτικό. Ιδίως τώρα που επιχειρούμε ένα νέο ξεκίνημα, μπροστά μας έχουμε μία επιλογή. Να δώσουμε στη Μακεδονία και τη Θράκη όλα τα απαιτούμενα εφόδια, ώστε να δηλώσουν παρούσες στην εθνική προσπάθεια που καταβάλλουμε όλοι μας για αύξηση των θέσεων εργασίας, δημοσιονομική εξυγίανση, περιορισμό του ελλείμματος και φυσικά ανακοπή της ύφεσης, με ταυτόχρονη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Γιατί, ας μην παρασυρόμαστε από εκείνους που επενδύουν πολιτικά στο φόβο της κοινής γνώμης και στην καταστροφή της χώρας, ο δρόμος της κρίσης έχει επιστροφή».

  1. Η περιφερειακή ενότητα Πέλλας είναι η μόνη περιοχή στον ακριτικό βορά η οποία έχει την χειρότερη οδική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη σε σχέση με τους όμορους νομούς. Θα θέλαμε να μας πείτε αν και τι προγραμματίζει το υπουργείο για την βελτίωση της Εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-‘Εδεσσας-όρια Φλώρινας; Σε έναν νομό που είναι προφανώς αδικημένος σε σχέση με όλους τους όμορους νομούς.

«Γνωρίζω το θέμα καθώς χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο και έχω διαπιστώσει προσωπικά τα προβλήματα που υπάρχουν. Ο δρόμος πρέπει να βελτιωθεί άμεσα και αυτό είναι προφανές. Άλλωστε ο δρόμος φέρνει ανάπτυξη. Η βελτίωση της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Έδεσσας-όρια Φλώρινας είναι έργο περιφερειακό και η υλοποίησή του θα συμβάλλει τα μέγιστα στην επανεκκίνηση της εξωστρεφούς οικονομίας της Πέλλας. Δεν δικαιούμαστε να μιλούμε για ισόρροπη και ισότιμη περιφερειακή ανάπτυξη χωρίς την υλοποίηση βασικών έργων υποδομής. Πόσο μάλλον όταν αυτά συνδέουν την Εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθηνών και την Εγνατία Οδό με την εξωστρεφή παραγωγική ζώνη της Πέλλας και της Φλώρινας. Το συγκεκριμένο έργο δεν είναι δική μου αρμοδιότητα, ωστόσο θα συμβάλλω με κάθε τρόπο στη διευθέτησή του».


3. Η αύξηση των εξαγωγών είναι πυλώνας ανάπτυξης για την πατρίδα μας. Φέτος μάλιστα είχαμε μια αύξηση περίπου 40% των εξαγωγών των αγροτικών προϊόντων από την Πέλλα προς τη Ρωσία αλλά και άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Δυστυχώς παρατηρήθηκε μια έντονη γραφειοκρατία με αποτέλεσμα να καθυστερούν τα φορτηγά στα τελωνεία. Τι μπορεί να κάνει το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης σε συνεργασία με το Ανάπτυξης αλλά και Οικονομικών ώστε να μην παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα;

«Θα συμφωνήσω απόλυτα ότι η αύξηση των εξαγωγών μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης για την πατρίδα μας και η Πέλλα το γνωρίζει πολύ καλά αυτό. Από το 2010 οι εξαγωγές ροδάκινων υπερτριπλασιάστηκαν, φτάνοντας το πρώτο 10μηνο του 2012 σε αριθμό τις 5.539 και σε αξία τα 105.376.775 ευρώ. Το παράδειγμά σας πρέπει να λειτουργήσει ως φάρος για όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Μακεδονίας και της Θράκης. Διότι είναι λυπηρό στη Βόρεια Ελλάδα να διαθέτουμε πλούτο τοπικών προϊόντων, όπως είναι για παράδειγμα ο κρόκος Κοζάνης, η σπιρουλίνα Σερρών ή το μετάξι Σουφλίου, και να μην μπορούμε να τα εξάγουμε συντονισμένα και να τα διοχετεύουμε στις διεθνείς αγορές. Το μεγαλύτερο πρόβλημα κύριε Βαγουρδή είναι η παρατεταμένη αδράνεια. Για αυτό και από την πλευρά μου έχω τονίσει επανειλημμένα την ανάγκη αναβάθμισης του θεσμού της ΔΕΘ και του ΟΛΘ, την όσο τον δυνατόν καλύτερη αξιοποίηση του αεροδρομίου «Μακεδονία», την αξιοποίηση της δυναμικής της περιφέρειας, καθώς και την αναβάθμιση όλων των φυσικών πλεονεκτημάτων της Βόρειας Ελλάδας, καθιερώνοντας τη Μακεδονία και τη Θράκη ως εμπορική πύλη της Ευρώπης. Στηρίζοντας και ενισχύοντας τις εξαγωγές, θα κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα ώστε η Βόρεια Ελλάδα να αποτελέσει αυτό που ονομάζω… ατμομηχανή ανάπτυξης».

  1. Τι ενέργειες μπορεί να κάνει το Υπουργείο σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση στην Πέλλα ώστε να ξεκινήσουν υποδομές για την κατασκευή του δικτύου διανομής για το φυσικό αέριο; Σε μια εποχή κατά την οποία η αύξηση της τιμής του πετρελαίου καθιστά επιτακτική την ανάγκη εναλλακτικών μορφών ενέργειας.

«Πρώτα από όλα θα ήθελα να επισημάνω πως η συνεργασία του Υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση της Πέλλας, όπως και με όλες τις Τοπικές Αυτοδιοικήσεις της Βόρειας Ελλάδας, είναι άψογη. Συνεργαζόμαστε καθημερινά προκειμένου να βρίσκουμε από κοινού λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Βορειοελλαδίτες. Όσον αφορά τώρα στο θέμα της κατασκευής του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Πέλλα, αποτελεί αίτημα όλων των παραγωγικών φορέων της περιοχής καθώς η επέκταση του δικτύου θεωρείται, όχι άδικα, έργο ενεργειακής υποδομής. Προκειμένου όμως να προχωρήσει η επέκταση του δικτύου στην Πέλλα, θα πρέπει πρώτα από όλα να ιδρυθεί η ΕΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας και ήδη γίνονται κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση».


5. Στο τομέα της υγείας ο Νομός είχε κάποτε 2 Νοσοκομεία πραγματικά κοσμήματα. Με το σχέδιο των συνενώσεων Λοβέρδου υποβαθμίστηκαν οι υπηρεσίες υγείας και στα δύο. Επίσης το υπουργείο ανάπτυξης τον Ιούνιο που μας πέρασε απένταξε από το ΕΣΠΑ την προμήθεια σημαντικού και απαραίτητου ιατρικού εξοπλισμού (αξονικός τομογράφος, μαστογράφος) με αποτέλεσμα να χωλαίνουν στην διάγνωση και να τους ταιριάζει πιο πολύ ο ρόλος του ξενοδοχείου. Τι μπορεί να κάνει στο τομέα αυτό το υπουργείο για την επανένταξη στο ΕΣΠΑ του Ιατρικού εξοπλισμού ώστε να παραμείνει η δημόσια υγεία σε υψηλά επίπεδα;

«Αντιλαμβάνεστε και εσείς κύριε Βαγουρδή ότι στην προκειμένη περίπτωση το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης μπορεί μόνο να εισηγηθεί και να προτείνει στο καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο, λύσεις για τη διευθέτηση αυτών των ζητημάτων. Από εκεί και πέρα η τελική επιλογή και εκτέλεση ανήκει στο Υπουργείο Υγείας. Φυσικά η υγεία αποτελεί υπέρτατο αγαθό και ως ΥΜΑΘ βρίσκομαι στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας, αφουγκράζομαι τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους και αγωνίζομαι και εγώ για να βρεθούν λύσεις στα προβλήματά τους. Δυστυχώς, όμως, στην προκειμένη περίπτωση δεν έχω εγώ το δικαίωμα υπογραφής».

  1. Ποιες προτάσεις έχει το ΥΜΑΘ για την Πέλλα, τον τόπο του Μεγαλέξανδρου, ιδιαίτερα για την προβολή του νέου αρχαιολογικού Μουσείου αλλά και την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων της Πέλλας και της Έδεσσας; Αλλά και ποιο μήνυμα στους παραχαράκτες της ιστορίας μας, θα έστελνε αυτή η ανάδειξη;

«Και μόνο η επανασύσταση του Υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης δείχνει το προσωπικό ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού, κ. Αντώνη Σαμαρά, για τη Μακεδονική γη. Το νέο αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού και θεωρώ πως η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προβολή του σε όλη την Ελλάδα, πρέπει να αποτελέσει κύριο μέλημά μας.  Μόνο αν γνωρίζουμε την ιστορία μας, θα μπορέσουμε να σταθούμε επάξια στο μέλλον. Τα χιλιάδες ευρήματα που υπάρχουν στο νέο αρχαιολογικό μουσείο, πέρα από το γεγονός ότι  σηματοδοτούν την ακμή και το μεγαλείο του αρχαίου Μακεδονικού Βασιλείου,  αφενός εμπλουτίζουν την αρχαιολογική γνώση και αφετέρου στέλνουν σαφές μήνυμα σε όσους επιχειρούν να παραχαράξουν την αδιαμφισβήτητη ιστορική αλήθεια, ότι δηλαδή η Μακεδονία ήταν, είναι και θα παραμείνει ελληνική. Το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης  προτάσσει την προβολή του πολιτισμού, ο οποίος για εμάς αποτελεί σημείο αναφοράς. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος, που στηρίζουμε έμπρακτα τις ανασκαφές που γίνονται στην αρχαία Αμφίπολη των Σερρών, όπου οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι βρίσκονται μπροστά σε σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα».


7. Η Πέλλα εκτός από τον έντονο αρχαιολογικό της πλούτο έχει και πλούσια φύση. Με δεδομένο ότι πρωταρχικός σας στόχος είναι η ανάπτυξη σε όλο τον ακριτικό βορά, πως θα μπορούσαν να προβληθούν καλύτερα οι χειμερινοί προορισμοί της περιοχής μας ώστε να μην αιμοδοτούν από επισκέπτες που φεύγουν στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στις γειτονικές χώρες.

«Ανήκω σε εκείνη την κατηγορία των ανθρώπων που πιστεύουν ότι ο τουρισμός, είτε θερινός είτε χειμερινός, μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακό αντίμετρο στην κρίση. Προσωπικά θεωρώ ότι μέσω του τουρισμού μπορούμε να μετατρέψουμε την αβεβαιότητα της κρίσης σε προοπτική ανάπτυξης και είμαι σίγουρος πως έχει τη δυναμική να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της νέας οικονομικής μας δραστηριότητας. Αναμφίβολα ήλιος και θάλασσα αποτελούν σήμα κατατεθέν της πατρίδας μας. Τουρισμός όμως σημαίνει επίσης πολιτισμός, θρησκεία, ιστορία και πολλά περισσότερα, στα οποία είμαστε υποχρεωμένοι να στραφούμε και να αξιοποιήσουμε πιο εξειδικευμένες μορφές τους, στοχεύοντας στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, στη διαμόρφωση ενός εναλλακτικού τουριστικού προτύπου και φυσικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Με αυτόν τον τρόπο είμαι σίγουρος πως σύντομα θα καταφέρουμε να περιορίσουμε την… αιμορραγία Ελλήνων τουριστών στις βαλκανικές χώρες».


8. Η φετινή σχολική χρονιά προβλέπεται να είναι από τις χειρότερες στον τομέα της θέρμανσης. Πως σκέφτεστε να αντιμετωπισθεί το σοβαρό αυτό πρόβλημα για να μη φτάσουμε σε ακραία τριτοκοσμικά φαινόμενα, οπού δε θα λειτουργούν τα σχολεία λόγω ψύχους;

«Αναμφίβολα πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα το οποίο είμαι σίγουρος ότι η κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει με ιδιαίτερη ευαισθησία, ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Δεν νοείται στην Ελλάδα του 2012 να υπάρχουν σχολεία χωρίς θέρμανση».


9. Η Έδεσσα όπως και η Νάουσα είναι πόλεις με υψηλά ποσοστά ανεργίας λόγω της σταδιακής αποβιομηχάνισης που υπέστησαν τις τελευταίες δεκαετίες. Τα τμήματα ΑΕΙ που εδρεύουν σε αυτές τις πόλεις είναι σημαντικά και απαραίτητα, θα μπορούσε το ΥΜΑΘ σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Εθνικής Παιδείας να ακυρώσουν την μεταφορά των πανεπιστημιακών εδρών από τις ακριτικές αυτές περιοχές προς τη Θεσσαλονίκη;

«Γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει για την περιφέρεια και την τοπική οικονομία κάθε περιφερειακής ενότητας η ύπαρξη και λειτουργία πανεπιστημιακών εδρών. Και σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο, ισχύει με το ίδιο με το Υπουργείο Υγείας και το θέμα των νοσοκομείων. Το ΥΜΑΘ  μπορεί μόνο να εισηγηθεί και να προτείνει στο καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο, λύσεις για τη διευθέτηση αυτών των ζητημάτων. Από την πλευρά μου θα σταθώ δίπλα στην  τοπική κοινωνία και θα πιέσω προς κάθε κατεύθυνση για την ικανοποίηση των αιτημάτων σας. Η απόφαση όμως δεν είναι δική μου».


Προηγούμενο άρθροΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΜΑΘ κ. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ»
Επόμενο άρθροΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΜΑΘ κ. Θ.ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΕΔΕΣΣΑΪΚΗ» – «ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΧΩΡΙΣ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ»