“Αυτή η Κυβέρνηση μιλάει με πράξεις και όχι με ανεκπλήρωτες υποσχέσεις” Συνέντευξη του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Γκιουλέκα στην έντυπη έκδοση του Grtimes.gr για την 88η ΔΕΘ

GRTIMES

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΜΑΘ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Π. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑ ΣΤΟ ΕΝΘΕΤΟ ΤΟΥ GRTIMES.GR ΣΤΗΝ 88η ΔΕΘ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΑΛΕΞΙΑΔΗ

“Αυτή η Κυβέρνηση μιλάει με πράξεις και όχι με ανεκπλήρωτες υποσχέσεις”

“Η λειτουργία του Μετρό τους επόμενους μήνες είναι σημαντικό βήμα για να κερδίσουμε το στοίχημα της αξιοπιστίας”, υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας. Επισημαίνει δε πως “αυτή η Κυβέρνηση προσπαθεί να μιλάει με πράξεις και όχι με πομπώδεις λόγους και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, όπως γίνονταν στο παρελθόν”.

1.Κύριε υπουργέ αναλαμβάνοντας τον Τομέα Μακεδονίας Θράκης του υπουργείου Εσωτερικών δηλώσατε πως μπορεί να μην έχει πολλές αρμοδιότητες έχει όμως πολλές δυνατότητες. Πώς θα αξιοποιήσετε αυτές τις δυνατότητες και ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;

Το ΥΜΑΘ είναι το μόνο κυβερνητικό κλιμάκιο στην Μακεδονία και την Θράκη και βρίσκεται σε διαρκή και στενή συνεργασία με όλα τα Υπουργεία και τους φορείς για τα ζητήματα που αφορούν στην περιοχή μας. Απόλυτη προτεραιότητα για εμάς να πάμε κοντά στους συμπολίτες μας και να τους προσφέρουμε τις δυνατότητες που υπάρχουν, ώστε να τις χρησιμοποιήσουν για την αναβάθμιση της ζωής μας. Αμέσως μετά την ΔΕΘ διοργανώνουμε μια σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων σε κάθε Νομό της Μακεδονίας και της Θράκης, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς (Περιφέρειες, Δήμους, Επιμελητήρια, Εμπορικούς Συλλόγους, επιχειρήσεις), ώστε να γνωρίσουν ακόμα πιο καλά το πλαίσιο των δυνατοτήτων που τους παρέχει ο αναπτυξιακός νόμος με τις ιδιωτικές επενδύσεις -με άμεσες χρηματοδοτήσεις και φοροαπαλλαγές, που αξιολογούνται και εγκρίνονται από το ΥΜΑΘ- ώστε να τονωθεί η επιχειρηματικότητα, να γίνουν νέες επενδύσεις, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Παράλληλα, απόλυτη προτεραιότητα για εμάς είναι η βελτίωση της καθημερινότητας μας. Γι’ αυτόν τον λόγο συγκαλούμε τακτικές συσκέψεις -κάθε 15 ημέρες- του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ώστε, με νέα μέτρα που θα ληφθούν τις αμέσως επόμενες εβδομάδες, με την σύμφωνη γνώμη όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης, να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη μας. Η Θεσσαλονίκη ζει υπό συνθήκες κυκλοφοριακού εμφράγματος, κυρίως, λόγω της κατασκευής του Fly Over και οφείλουμε να συντονίσουμε τις ενέργειες μας, ώστε να μειώσουμε την ταλαιπωρία που υφίστανται οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες της πόλης μας όσο διαρκούν τα έργα.

  1. Επί σειρά ετών, την περίοδο της ΔΕΘ, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο κυβερνητικών εξαγγελιών και υποσχέσεων, πολλές από τις οποίες είτε έμειναν στα λόγια είτε υλοποιούνται με καθυστέρηση προκαλώντας τη δυσπιστία των πολιτών. Αρκεί η λειτουργία του μετρό -που έχει μετατεθεί για τον Νοέμβριο- για να αλλάξει το κλίμα στην πόλη;

Η λειτουργία του Μετρό τους επόμενους μήνες είναι ένα σημαντικό βήμα για να κερδίσουμε το στοίχημα της αξιοπιστίας. Αυτή η Κυβέρνηση προσπαθεί να μιλάει με πράξεις και όχι με πομπώδεις λόγους και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, όπως γίνονταν στο παρελθόν. Περάσαμε από την εποχή που η προηγούμενη κυβέρνηση ζωγράφιζε σε μουσαμάδες εκδοτήρια εισιτηρίων του Μετρό, στην φάση του να μετράμε πλέον κάποιους μήνες από την ώρα που θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο του Μετρό και θα δοθεί το έργο αυτό στην κοινή χρήση. Ταυτόχρονα ολοκληρώνεται και η επέκτασή του προς την Καλαμαριά και συζητούμε, ήδη, για τον προαστιακό, ενώ προχωρεί και ο σχεδιασμός για την επέκτασή του Μετρό στα δυτικά.

Παράλληλα, προχωρεί ήδη και η κατασκευή του Fly Over στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης όπως και η ολοκλήρωση βασικών οδικών αρτηριών στην Μακεδονία και την Θράκη, έργων υποδομής απαραίτητων για την αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής μας. Αυτή είναι η εντολή που μας έδωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης: να σηκώσουμε την Μακεδονία και την Θράκη ψηλότερα.

  1. Μπορεί η ασυνέπεια στην τήρηση χρονοδιαγραμμάτων να είναι ένας από τους λόγους που οι Θεσσαλονικείς δυσανασχετούν για την κατασκευή του flyover; Και πώς σχεδιάζετε να περιορίσετε τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό που είναι μείζον πρόβλημα για την πόλη;

Είναι απόλυτα δικαιολογημένη η δυσανασχέτηση και η καχυποψία, λόγω των τεράστιων καθυστερήσεων που υπήρξαν στο παρελθόν με το Μετρό, που είχε καταντήσει γιοφύρι της Άρτας. Το Fly Over προχωρεί και θα παραδοθεί το 2027. Κατασκευάζεται με την μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), κάτι που σημαίνει ότι ο κατασκευαστής χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου την κατασκευή του έργου και πληρώνεται από το Δημόσιο μόλις παραδώσει το έργο.

Βεβαίως, έως την παράδοσή του Fly Over, έχουμε την υποχρέωση να παρέμβουμε ουσιαστικά, συντονίζοντας όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης, για να μειώσουμε τις συνέπειες που υφίστανται οι Θεσσαλονικείς από τα έργα του Fly Over. Το Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης συνεδριάζει πλέον τακτικά κάθε 15 ημέρες, όπως είχαμε δεσμευτεί να κάνουμε από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μας στο ΥΜΑΘ και έχουν αποφασιστεί μια σειρά από μέτρα που θα περιορίσουν τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό. Μέτρα όπως κάποιες εκατοντάδες νέες θέσεις πρόσκαιρης στάθμευσης μέσα στην πόλη, αυστηρή ρύθμιση των φορτοεκφορτώσεων εμπορευμάτων, με χρησιμοποίηση μόνον των προβλεπόμενων θέσεων φορτοεκφόρτωσης, “έξυπνες” λύσεις που θα βοηθήσουν τους Θεσσαλονικείς όπως μια νέα εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνά τους από το Φθινόπωρο -συνεργασία του Ινστιτούτου Μεταφορών με την Google- ώστε να γνωρίζει ο καθένας την κυκλοφοριακή κατάσταση στις βασικές οδικές αρτηρίες, παρεμβάσεις στην περιφερειακή οδό με γερανοφόρα οχήματα για την άμεση απομάκρυνση ακινητοποιημένων αυτοκινήτων, λόγω βλάβης, τοποθέτηση εύκαμπτων διαχωριστικών (πασαλάκια) σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως η οδός Μητροπόλεως και άλλες, ώστε να αποφεύγονται τα διπλοπαρκαρίσματα και άλλα.

  1. Είχατε αρκετές συναντήσεις με διπλωματικές αντιπροσωπείες και εκπροσώπους επιχειρηματικών φορέων. Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη ή οι πόλεμοι στην ευρύτερη περιοχή και η ενεργειακή κρίση έχουν φρενάρει την όποια κινητικότητα είχε καταγραφεί νωρίτερα;

Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Θεσσαλονίκη και ευρύτερα την Βόρεια Ελλάδα είναι έντονο και διαρκές. Πρόσφατα υποδεχθήκαμε στο ΥΜΑΘ τον Γενικό Πρόξενο των ΗΠΑ στην Θεσσαλονίκη, την Πρέσβη του Καναδά και άλλους ξένους εκπροσώπους Κρατών, οι οποίοι μας μετέφεραν το ενδιαφέρον επιχειρηματιών από τις χώρες τους να επενδύσουν στην Βόρειο Ελλάδα. Εξάλλου, οι επενδύσεις που έχουν, ήδη, γίνει στην Θεσσαλονίκη όπως αυτές της Pfizer, της Microsoft, της Deloitte, αποδεικνύουν περίτρανα το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει. Στο χέρι μας είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες και να διευκολύνουμε τόσο τις ξένες όσο και τις εγχώριες επενδύσεις ώστε να τονωθεί η επιχειρηματικότητα και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

 

Προηγούμενο άρθροΣυνάντηση εργασίας του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα με τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκο Παναγιωτόπουλο
Επόμενο άρθροΔιαδοχικές συναντήσεις του ΥΜΑΘ Κωνσταντίνου Π. Γκιουλέκα με τους Πρεσβευτές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ολλανδίας, του Ισραήλ, της Ιταλίας και της Πολωνίας