ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ κ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΤΖΙΜΑ ΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΗΣ “CITY PRESS”

ypes press002
ypes press002

Το 2007, ήταν μια χρονιά κατά την οποία οι κάτοικοι της Μακεδονίας και της Θράκης είδαν να μπαίνουν τα θεμέλια, για το ισχυρό αναπτυξιακό οικοδόμημα που θα χτίσουμε όλοι μαζί τα επόμενα χρόνια.

            Είχαμε παραλάβει μόνο υποσχέσεις. Και βάλαμε το έργο. Είχαμε παραλάβει ωραίες φράσεις. Και προσθέσαμε τις ορατές δράσεις.

            Δικαιούμαστε λοιπόν σήμερα, όλοι οι κάτοικοι της Μακεδονίας και της Θράκης, να βλέπουμε το 2008 με αισιοδοξία και με τη βεβαιότητα, πως το νέο έτος, θα είναι η αφετηρία μιας ανάπτυξης, που μόνο εξ` ακοής γνώριζε η Βόρεια Ελλάδα μέχρι πριν λίγα χρόνια.

Στον τομέα της γεωργίας, η προσπάθεια για την προσαρμογή του αγροτικού κόσμου στην ποιοτική στροφή με την οποία καλούμαστε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας στο περιβάλλον που δημιουργούν οι ευρωπαϊκές εξελίξεις, βρίσκει τους αγρότες με περισσότερες δυνατότητες να ακολουθήσουν αυτή τη στροφή. Με περισσότερες δυνατότητες να επενδύσουν. Κι αυτό, γιατί στη Μακεδονία και στη Θράκη το 95% των αγροτών και κτηνοτρόφων δεν πληρώνουν φόρους, αφού εκεί αυξήθηκε το αφορολόγητο όριο κατά 2.100 ευρώ. Και επειδή η Κυβέρνηση Καραμανλή ρύθμισε τα αγροτικά χρέη και κατάργησε τα πανωτόκια που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

            Στον τομέα της βιοτεχνίας και της βιομηχανίας, το επενδυτικό κλίμα που με συγκεκριμένες πολιτικές και δράσεις της κυβέρνησης δημιουργείται στη Βόρεια Ελλάδα, αναχαιτίζει δυναμικά την μακροχρόνια τάση φυγής των παραγωγικών μονάδων προς τις γειτονικές χώρες του εξωτερικού και αντιστρέφει το κλίμα, διαμορφώνοντας ένα ελκυστικό περιβάλλον για νέες επενδύσεις και εσωτερικών, αλλά και εξωτερικών κεφαλαίων. Επενδύσεις που θα έχουν σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη, στην δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αντιμετώπιση της ανεργίας, στην καταπολέμηση της φτώχειας, στην βελτίωση της ποιότητας ζωής.

            Ένα πλέγμα δράσεων εξελισσόμενων και δρομολογημένων έργων υποδομής, αποτελούν –πέρα από τα θεσμοθετημένα οικονομικά κίνητρα- τη συνδρομή της Πολιτείας, της κυβέρνησης Καραμανλή, στο νέο αναπτυξιακό όραμα της Μακεδονίας και της Θράκης.

            Παραδείγματα:

  • Η Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης με το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία της, θα εντάξει τη Βόρεια Ελλάδα και συνολικά τη χώρα, στην  πρώτη γραμμή της Έρευνας και της Νέας Τεχνολογίας. Θα είναι ένας χώρος που θα δέχεται εργοστάσια, ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια υψηλής τεχνολογίας, τα οποία θα καλούνται να κάνουν πράξη σε πρακτικό επίπεδο αποτελέσματα ερευνών μεγάλων ερευνητικών κέντρων και μεγάλων πανεπιστημίων του κόσμου. Αυτή η Ζώνη Καινοτομίας φιλοδοξούμε να συνδεθεί με θύλακες καινοτομίας σε ολόκληρη τη Μακεδονία και Θράκη, ούτως ώστε να δημιουργήσουμε ένα σημαντικότατο πόλο έλξεως επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας, σε ολόκληρη τη Μακεδονία και Θράκη. Ήδη το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης συνέταξε τα ιδιαίτερα κίνητρα που θα ισχύσουν στη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης, κίνητρα τα οποία θα είναι περισσότερο αυξημένα σε σχέση με αυτά που ορίζει σήμερα ο ισχύων επενδυτικός νόμος για τη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα. Αυτά τα κίνητρα έχουν σταλεί από το Υπουργείο μας στα συναρμόδια Υπουργεία που είναι τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομίας και Οικονομικών για να υποστούν τη διαβούλευση με τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και φιλοδοξούμε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2008 να έλθουν για ψήφιση εδώ, στην ελληνική Βουλή. Η «Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας Α.Ε.» αυτήν την ώρα αξιολογεί τις προτάσεις που μετά από δημοπρασία έχουν κατατεθεί στο Υπουργείο μας, για την επιλογή του στρατηγικού σχεδιασμού της Ζώνης Καινοτομίας. Είμαστε σε επικοινωνία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την παραχώρηση μέρους του στρατοπέδου του Σέδες, προκειμένου να εγκατασταθούν εκεί οι πρώτες βιοτεχνίες και βιομηχανίες και τα πρώτα ερευνητικά κέντρα της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης.
  • Η τριμερής συμφωνίες για τους δύο αγωγούς που μετατρέπουν τη Βόρεια Ελλάδα σε ενεργειακό κόμβο. Ο αγωγός φυσικού που ξεκίνησε από την Τουρκία και θα φτάσει ως την Ιταλία μέσω της Μακεδονίας και της Θράκης, αποτελεί ήδη απτή και τμηματικά λειτουργική πραγματικότητα, ενώ η κατασκευή συνεχίζεται. Ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, θα ολοκληρώσει την μεταβολή του οικονομικού προσανατολισμού μιας μεγάλης περιοχής, ανοίγοντας δρόμους πολλαπλής αξιοποίησης του κομβικού αυτού ρόλου.
  • Πριν από λίγα χρόνια, για να πάω από την Αλεξανδρούπολη στη Θεσσαλονίκη χρειαζόμουν τεσσεράμισι ώρες. Πριν από λίγα χρόνια για να πάω από την εκλογική μου περιφέρεια τη Δράμα στη Θεσσαλονίκη, χρειαζόμουν τρεις ώρες. Ολόκληρο ταξίδι. Και τώρα, με την επιτάχυνση των διαδικασιών διανοίξεως, ολοκλήρωσης των τμημάτων της Εγνατίας Οδού, η διαδρομή Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη διαρκεί δύο ώρες και σαράντα λεπτά και από τη Δράμα στη Θεσσαλονίκη ερχόμαστε σε μία ώρα και είκοσι λεπτά. Πρόσφατα δημοπρατήθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ ένας καινούργιος κάθετος άξονας στη Μακεδονία, ο κάθετος άξονας Δράμας – Εγνατίας Οδού, ένα έργο που μόνο η μελέτη του πιάνει 3,5 εκατομμύρια ευρώ συνολικού κόστους κατασκευής οδικού άξονα τετραπλής κυκλοφορίας που θα ξεπεράσει σε μήκος τα 45 χιλιόμετρα και συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 95 εκατομμύρια ευρώ.
  • Πέρα από την ολοκλήρωση της Εγνατίας που αναμένεται ως το τέλος του 2008, στη Θεσσαλονίκη, εξελίσσονται τα έργα στον 6ο προβλήτα ολοκληρώνεται το 2010. Αυτή η Κυβέρνηση ξεκίνησε τη διαδικασία κατασκευής του έργου, αυτή η Κυβέρνηση το συνεχίζει και θα το ολοκληρώσει το 2010. Και δεν κατασκευάζεται μόνο ο έκτος προβλήτας αλλά γίνεται και εκβάθυνση του Λιμανιού, με αποτέλεσμα το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το νέο γεωστρατηγικό ρόλο τον οποίο θα έχει, να συμβάλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της νοτιοανατολικής Ευρώπης και να μπορεί να δέχεται μεγάλα καράβια τα οποία μέχρι σήμερα δεν μπορούν να ελλιμενιστούν.
    Άκουγα για μετρό στη Θεσσαλονίκη από το 1972 μέχρι το 1976 και από τότε άκουγα για το μετρό. Όμως έπρεπε να έλθει αυτή η Κυβέρνηση και αυτός ο Πρωθυπουργός και να ξεκινήσουν τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης. Το έργο κατασκευάζεται. Μέσα στο 2008, την άνοιξη, θα πιάσουν δουλειά οι Μετροπόντικες. Διακόσιες πενήντα χιλιάδες επιβάτες θα εξυπηρετούνται με την ολοκλήρωση του μετρό, όταν αυτό γίνει το 2012.
  • Κοντά σ αυτό, ενισχύει τη Θεσσαλονίκη και το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας, ένα έργο το οποίο σχεδόν κοστίζει τα μισά χρήματα από το μετρό; Το μετρό κοστίζει 1.100.000.000 ευρώ και στα 472.000.000 ευρώ υπολογίζεται το κόστος για την υποθαλάσσια σήραγγα, η οποία ξεκινά αμέσως μετά τις γιορτές και θα εκτείνεται σε 6,5 χιλιόμετρα μήκος κάτω από το έδαφος και κάτω από τη θάλασσα με αποτέλεσμα να μετατρέπονται οι παραλιακοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας και να μειώνεται η μόλυνση του περιβάλλοντος κατά 35% ως 40%.
  • Η επέκταση του διαδρόμου του Αεροδρομίου Θεσσαλονίκης κατά 900 περίπου μέτρα, βρίσκεται σε εξέλιξη με αποτέλεσμα το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης να γίνεται διεθνές αεροδρόμιο. Αυτό ήταν όχι μόνο ένα αίτημα των φορέων της Θεσσαλονίκης αλλά και των κατοίκων ολόκληρης της βόρειας Ελλάδας.

 

Όλα τα παραπάνω, ως υποδομές, έρχονται να ενισχύσουν το εμπόριο αλλά και τον τομέα των υπηρεσιών, δίνοντας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, τον χαρακτήρα ενός ουσιαστικού κέντρου με μητροπολιτικό και ηγετικό (αλλά όχι κακώς εννοούμενο ηγεμονικό) χαρακτήρα, όχι μόνο στη Ν.Α. Ευρώπη, αλλά σε μια ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

Το 2008 είναι μια, εκ προοιμίου καλή χρονιά για τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Θράκη. Και με τη συνεργασία όλων των φορέων της Βόρειας Ελλάδας, των Αυτοδιοικητικών αρχών και των κοινωνικών εταίρων, θα μπορέσουμε στο τέλος της χρονιάς που έρχεται, να έχουμε έναν ακόμη πιο θετικό απολογισμό και ακόμη πιο φιλόδοξα σχέδια.

 

Προηγούμενο άρθροΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ
Επόμενο άρθροΟ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ κ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΤΖΙΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΔΩΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΥΜΑΘ, ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥΣ