Κάποτε η συζήτηση για το ΥΜΑΘ, αφορούσε την κατάργησή του ή μη. Τώρα αφορά την διατήρηση της μορφής του, ή τη σταδιακή μετεξέλιξή του σε Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, με αρμοδιότητες στο σύνολο της ελληνικής περιφέρειας. Αυτό, από μόνο του και παρά τα βήματα που μένουν ακόμη να γίνουν, δείχνει ότι το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης ήδη έχει αναβαθμιστεί σε υπουργείο επιτελικό, με αρμοδιότητες που ενισχύουν το ρόλο του, ως κύριου εκφραστή της κυβερνητικής παρουσίας στο βορειοελλαδικό χώρο. Στον χρόνο που πέρασε, έγιναν πολλά που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Ψηφίσαμε το νόμο για τη Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης. Θεσμοθετήσαμε και στελεχώνουμε τη Διεύθυνση Προστασίας και Ανάπτυξης του Θερμαϊκού Κόλπου που θα συντονίζει δράσεις φορέων και υπηρεσιών άλλων Υπουργείων. Δημιουργήσαμε Ειδική Γραμματεία που ενισχύει τη συντονιστική προσπάθεια στον αναβαθμισμένο περιφερειακό ρόλο του ΥΜΑΘ. Θεσπίστηκε θέση Αναπληρωτή Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας που θα εδρεύει στο ΥΜΑΘ και επίκειται η θέσπιση Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων. Αυτά και άλλα πολλά, δείχνουν ότι το ΥΜΑΘ είναι ταχύ, δραστήριο και αποτελεσματικό πρωταγωνιστώντας στον χώρο ευθύνης του. Για πρώτη φορά, πρωθυπουργός και κυβέρνηση κάνουν για τη Θεσσαλονίκη περισσότερα από όσα υποσχέθηκαν. Αποτελεί τύχη καλή για τη Μακεδονία και τη Θράκη, το ότι ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είναι και βουλευτής Θεσσαλονίκης.
2. Πρόσφατα όμως δηλώσατε ότι για να τελειώσει μια δουλειά χρειάζεται ταξίδι στην Αθήνα…
Είναι αλήθεια, ότι το κέντρο των αποφάσεων είναι στην Αθήνα. Είπα πως το ΥΜΑΘ εξελίσσεται. Δεν έφτασε ακόμα στο επίπεδο δυνατοτήτων που εγώ προσωπικά –και είμαι σίγουρος πως όχι μόνο εγώ- θέλω να έχει. Αποδεικνύοντας ότι μπορούμε να διαχειριστούμε σωστά και αποδοτικά όσα έχουμε ήδη πάρει, θα μπορούμε στη συνέχεια να διεκδικήσουμε περισσότερες αρμοδιότητες. Ανοίξαμε το δρόμο όμως. Και να σας πω κάτι ακόμα; Ο Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης, οφείλει να ανεβοκατεβαίνει στην Αθήνα. Για να μην χρειάζεται να ανεβοκατεβαίνουν οι πολίτες. Και αυτός είναι ο απώτερος στόχος για όλους μας. Το κράτος να είναι υπηρέτης του πολίτη. Και κατ` επέκταση να εξυπηρετούνται οι Βορειοελλαδίτες για τις υποθέσεις τους στον τόπο τους.
3. Η ίδια η Μακεδονία και η Θράκη, αναβαθμίζονται;
Η υπογραφή της τριμερούς συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, αποτελεί την μέχρι σήμερα κορύφωση μιας πορείας αλλαγών που διαδραματίζονται σε Μακεδονία και Θράκη, δημιουργώντας νέες αναπτυξιακές προοπτικές: Με κίνητρα για επενδύσεις, με έργα υποδομής που λίμναζαν επί σειρά ετών στην υποσχεσιολογία και με τα οφέλη που προκύπτουν, από το συνολικό μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης και την υλοποίηση της προσωπικής δέσμευσης του πρωθυπουργού για αναπτυξιακή στροφή στην παραμελημένη ελληνική περιφέρεια. Τα πεπραγμένα της κυβέρνησης είναι ορατά ανά τη Βόρεια Ελλάδα που έχει απελευθερωθεί από τα δεσμά της και βλέπει μπροστά, μαζί με ολόκληρη τη χώρα, χάρη στην προσπάθεια της κυβέρνησης, αλλά και της κοινωνίας, που συστρατεύεται δείχνοντας εμπιστοσύνη στις πολιτικές που εφαρμόζονται και στη συνέπεια με την οποία υλοποιούνται οι προγραμματικές δεσμεύσεις.
4. Ποιες είναι οι προτεραιότητες του Υπουργείου σας ενόψει της υλοποίησης του Δ ΚΠΣ;
Έχουμε ήδη εκπονήσει το Στρατηγικό Σχεδίο Ανάπτυξης Μακεδονίας και Θράκης 2007 –2013 φιλοδοξώντας να γίνει η Β.Ελλάδα ανταγωνιστικός παραγωγικός προμαχώνας της χώρας, πλατφόρμα συνεργασίας προς τις βαλκανικές, παρευξείνιες και ασιατικές χώρες, αλλά και πρότυπο διαπεριφερειακής δικτύωσης και συνεργασίας. Οι άξονες δράσης, αποσκοπούν στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας όλων των τομέων της οικονομίας και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων. Στοχεύουν επίσης στην ενίσχυση της εξωστρέφειας του παραγωγικού συστήματος και κυρίως στην αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης σε σχέση με Βαλκάνια Μαύρη, Θάλασσα και Ανατολική Μεσόγειο. Τέλος, επιζητούμε την ισόρροπη ανάπτυξη, για μείωση των ανισοτήτων και μεγαλύτερη συμμετοχή όλων στα αποτελέσματα. Τα μέσα, θα είναι η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, η αξιοποίηση εθνικών πόρων και, φυσικά, η αξιοποίηση των πόρων του Δ´ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
5. Πιστεύετε ότι θα έχει η Ν.Δ. την ευκαιρία να ολοκληρώσει την προσπάθεια που προαναφέρατε; Δημοσκοπήσεις δείχνουν μείωση της διαφοράς με το ΠΑΣΟΚ, μετά την υπόθεση των ομολόγων.
Ακόμη και σε μια δύσκολη «επικοινωνιακά» καμπή, η πλειονότητα των πολιτών διατηρεί την εμπιστοσύνη της στην κυβέρνηση. Οι πολίτες, ακόμη και δυσανασχετώντας για τα νοσηρά φαινόμενα όταν αυτά εμφανίζονται, αντιλαμβάνονται ότι η κυβέρνηση είναι η πρώτη που σπεύδει να τα πατάξει και να τα ξεριζώσει. Σε αντίθεση με τα «κουκουλώματα» του παρελθόντος, η σημερινή κυβέρνηση αποκαλύπτει χωρίς διακρίσεις κάθε κρούσμα διαφθοράς ή ύποπτης συμπεριφοράς που πέφτει στην αντίληψή της και το οδηγεί η ίδια στη δικαιοσύνη. Οι πολίτες βλέπουν και κρίνουν. Αλλά ακόμη κι έτσι, εμείς δεν εφησυχάζουμε. Εργαζόμαστε για να δικαιώνουμε κάθε μέρα αυτή την εμπιστοσύνη. Θεσπίζουμε κανόνες ώστε να μην υπάρχει ούτε στη σκέψη κάποιων, πως μπορούν να παρανομήσουν και να ξεφύγουν από τη Δικαιοσύνη.
6. Δηλαδή, κανένας φόβος έναντι της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης;
Η ετυμηγορία του λαού, δεν προκαλεί φόβο στις Δημοκρατίες. Επιπλέον, δεν τη φοβόμαστε την εκλογική αναμέτρηση γιατί θεωρούμε ότι οι πολίτες είναι αρκετά ώριμοι και ξεχωρίζουν ποιος είναι αξιόπιστος «τιμονιέρης» και ποιος παράγει έργο. Και πριν ρωτήσετε σας βεβαιώνω, πως όχι μόνο δεν τις φοβόμαστε, αλλά ούτε τις σκεφτόμαστε αυτό το διάστημα. Το θέμα των εκλογών για μας είναι κλειστό και θα ανοίξει όπως είπε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στο τέλος της τετραετίας. Όσοι δεν έχουν τίποτα ουσιαστικότερο να προσφέρουν στον δημόσιο διάλογο επί των αναγκών και των προσδοκιών της χώρας και των πολιτών, ας ασχολούνται με την εκλογολογία. Εμείς έχουμε δουλειά ακόμα. Είναι ώρα δουλειάς για όλους μας και όχι ώρα εκλογών. Και όλοι μας πρέπει να ασχολούμαστε μόνο με την προώθηση των μεταρρυθμίσεων την ολοκλήρωση του έργου που μας ανέθεσαν ο πρωθυπουργός και οι πολίτες.