Που θα συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με την Κωνσταντινούπολη και τη Σόφια
Ο Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης κ. Νίκος Τσιαρτσιώνης, το πρωί της Τετάρτης 13 Ιουλίου 2005, παραβρέθηκε στα επίσημα εγκαίνια των νέων σιδηροδρομικών δρομολογίων – γραμμών Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη και Θεσσαλονίκη – Σόφια, που πραγματοποιήθηκαν, στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, από τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλη Λιάπη.
Στον χαιρετισμό του, ο υπουργός Μακεδονίας – Θράκης τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα υλοποιούνται πολιτικές και εφαρμόζονται δράσεις που, μεταξύ άλλων, καθιστούν δυνατή τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με πρωτεύουσες χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Τσιαρτσιώνης: «Τα σημερινά εγκαίνια είναι μια έμπρακτη απόδειξη της ευαισθησίας που διακρίνει τις πολιτικές μας για τη Βόρεια Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.
Αποδεικνύεται μ’ αυτόν τον τρόπο ότι η δέσμευση για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων και των μεταφορών, των επαφών και των επικοινωνιών με τις γειτονικές χώρες, δεν ήταν απλά μια επανάληψη υπόσχεσης. Ήταν ένας στόχος, που με εντατική δουλειά και συγκεκριμένα, μετρημένα βήματα, γίνεται πράξη.
Με συνδυασμένες κινήσεις και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, η Θεσσαλονίκη καθίσταται κομβικό σημείο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Στη συνέχεια, ο υπουργός Μακεδονίας – Θράκης, αφού εξήρε τις πρωτοβουλίες του κ. Λιάπη που αφορούν τη Βόρεια Ελλάδα, υπενθύμισε πως επιταχύνεται η κατασκευή της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων της, προκειμένου, όπως τόνισε, «η Μακεδονία και η Θράκη να αναπτύξει ένα πλήρες μεταφορικό δίκτυο που θα αγκαλιάσει όχι μόνο τους πολίτες της, αλλά και τους γειτόνους μας προς Βορράν και προς Ανατολάς».
Ο κ. Τσιαρτσιώνης πρόσθεσε ακόμη πως «σχεδιάζεται και η επέκταση των δρομολογίων της νέας αμαξοστοιχίας Θεσσαλονίκη – Σόφια, προς Βουκουρέστι, καθώς και ανάπτυξη νέων σύγχρονων τρένων προς Σκόπια και Βελιγράδι».
Να σημειωθεί πως στην εκδήλωση των επίσημων εγκαινίων παραβρέθηκαν επίσης, εκτός από τους δύο Υπουργούς κ. κ. Λιάπη και Τσιαρτσιώνη, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Ψωμιάδης, οι πρόξενοι της Βουλγαρίας και της Τουρκίας, καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων.
****************
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΥΜΑ-Θ
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΥΜΑ-Θ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΔΕΣΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΣΟΦΙΑΣ
«Παναγιώτατε, Κύριε Υπουργέ, Κύριε Νομάρχα, Κύριε Δήμαρχε, Εκπρόσωποι φορέων, Κυρίες και κύριοι,
Είναι μια πολύ σημαντική ημέρα η σημερινή για μας τους Βορειοελλαδίτες. Οι δύο σιδηροδρομικές συνδέσεις, που και επισήμως εγκαινιάζουμε σήμερα, φέρνουν πιο κοντά την Θεσσαλονίκη με τις δύο γειτονικές πρωτεύουσες, την Κωνσταντινούπολη και την Σόφια. Μικραίνει η απόσταση μεταξύ των πόλεων. Μικραίνει και η απόσταση μεταξύ των λαών.
Οι σιδηροδρομικές αυτές συνδέσεις θα συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της επιβατικής και τουριστικής κίνησης, στην αύξηση των επισκέψεων, στην ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών και των διμερών επαφών μεταξύ των Ελλήνων, των Τούρκων και των Βουλγάρων.
Θέλω να σταθώ και να εξάρω ιδιαίτερα το γεγονός ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, υλοποιούνται πολιτικές και εφαρμόζονται δράσεις που μεταξύ άλλων καθιστούν δυνατή τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με πρωτεύουσες χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Αποδεικνύεται μ’ αυτόν τον τρόπο ότι η δέσμευση για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων και των μεταφορών, των επαφών και των επικοινωνιών με τις γειτονικές χώρες, δεν ήταν απλά μια επανάληψη υπόσχεσης. Ήταν ένας στόχος, που με εντατική δουλειά και συγκεκριμένα, μετρημένα βήματα, γίνεται πράξη. Με συνδυασμένες κινήσεις και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, η Θεσσαλονίκη καθίσταται κομβικό σημείο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Προς αυτή την κατεύθυνση επιταχύνουμε την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων της, προκειμένου η Μακεδονία και η Θράκη να αναπτύξει ένα πλήρες μεταφορικό δίκτυο που θα αγκαλιάσει όχι μόνο τους πολίτες της, αλλά και τους γειτόνους μας προς Βορράν και προς Ανατολάς. Έτσι εμείς αντιλαμβανόμαστε τον ρόλο μας, αλλά και το χρέος μας προς τους γειτόνους μας και τα σημερινά εγκαίνια είναι μια έμπρακτη απόδειξη της ευαισθησίας που διακρίνει τις πολιτικές μας για την Βόρεια Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή.
Κυρίες και κύριοι,
Η Θεσσαλονίκη αποτελεί βασικό κομβικό σημείο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και του Ευξείνου Πόντου, όπου συνυπάρχουν και διασυνδέονται οδικές, σιδηροδρομικές, λιμενικές και αεροπορικές υποδομές, που ευνοούν τη λειτουργία ενός συνεκτικού και διαλειτουργικού δικτύου συνδυασμένων μεταφορών. Παράλληλα, η πόλη αυτή διαθέτει έτοιμο μηχανισμό υποστήριξης οικονομικών δραστηριοτήτων, που διαρκώς επεκτείνεται και ενισχύεται με τη θέσπιση κινήτρων για τη δημιουργία διαμετακομιστικών κέντρων εμπορίου στη Βόρεια Ελλάδα.
Είμαστε αποφασισμένοι να συνεργαστούμε στενά για να αλλάξουμε τη γειτονιά μας. Είναι απόφασή μας να επιδιώξουμε στενότερες διμερείς και πολυμερείς συνεργασίες, με όλα τα κράτη της περιοχής, σε όλους τους τομείς: τον πολιτισμό, τον τουρισμό, το εμπόριο, την επιχειρηματική δράση. Ένα άρτιο και ολοκληρωμένο δίκτυο υποδομών στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, συμβατό με τους Ευρωπαϊκούς Άξονες και τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Σχεδιάζεται γι’ αυτό η επέκταση των δρομολογίων της νέας αμαξοστοιχίας Θεσσαλονίκης – Σόφιας, προς Βουκουρέστι, καθώς και η ανάπτυξη νέων σύγχρονων τρένων προς Σκόπια και Βελιγράδι.
Κυρίες και κύριοι,
Ουσιαστικά, οι σιδηροδρομικές αυτές συνδέσεις, που είναι αποτέλεσμα πρακτικών σκέψεων και συγκεκριμένων δράσεων του υπουργείου Μεταφορών, ανοίγουν καινούριους δρόμους, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Δρόμους συνεργασίας, δρόμους ευημερίας, δρόμους φιλίας με τους γείτονές μας.
Είναι βέβαιο ότι ιστορικά μας πήρε αρκετό καιρό για να έρθουμε σε αυτή τη θέση, αλλά είναι επίσης βέβαιο ότι θα προχωρήσουμε ακόμη πιο μπροστά, πολύ γρήγορα. Αφήνουμε πίσω το παρελθόν και προχωρούμε μπροστά προς όφελος της ευημερίας των πολιτών μας.
Σε λίγες ώρες φεύγει από εδώ, από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, με προορισμό την Κωνσταντινούπολη, η αμαξοστοιχία ΦIΛIA – DOSTLUK EXPRESS. Το όνομά της είναι από μόνο του το καλύτερο ίσως μήνυμα που στέλνουν οι Βορειοελλαδίτες, οι Έλληνες, στους γείτονές τους. Συγχαρητήρια στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών και στους συνεργάτες του γι’ αυτές τους τις πρωτοβουλίες για την Βόρεια Ελλάδα. Σας ευχαριστώ».