Τοποθέτηση Θ. Καράογλου στη συνέντευξη τύπου την για παρουσίαση της 84ης Δ.Ε.Θ. (05-09-2019)

ypes press002
ypes press002

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Θ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ 84ης ΔΕΘ

(05-09-2019)

 

Υψηλοί προσκεκλημένοι,

Κυρίες και κύριοι,

Φίλες και φίλοι,

Η πρώτη διαφήμιση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, που δημοσιεύτηκε το 1926 σε όλες τις εφημερίδες της πατρίδας μας, ανέφερε πως “κάθε Έλλην έχει ιστορικό καθήκον να επισκεφθεί την 1η ΔΕΘ που εμπνέει αληθινά αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας“.

Ήταν η εποχή που η διοργάνωση:

-αποκτούσε αίγλη,

-γιγαντωνόταν ως θεσμός

-και από περιφερειακή εκδήλωση εξελισσόταν σε οικονομικό πόλο της Βαλκανικής, βοηθώντας ουσιαστικά την τοπική οικονομία και ενισχύοντας την επίδραση της Θεσσαλονίκης στα εγχώρια πολιτικά και οικονομικά δρώμενα.

Ενενήντα τρία χρόνια μετά, η Διεθνής Έκθεση αποτελεί “καμάρι” της Βόρειας Ελλάδας.

Προβάλει με σθένος τις δυνατότητες της επιχειρηματικής κοινότητας του τόπου μας:

-στο εσωτερικό

-και τις διεθνείς αγορές,

αναπτύσσοντας χρόνο με το χρόνο επωφελείς συνεργασίες για το ελληνικό επιχειρείν.

Είχε προηγηθεί, τον Οκτώβριο του 2012, η νομοθετική πρωτοβουλία που ανέλαβα ως Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης για τη συνένωση των εταιρειών ΔΕΘ και HELEXPO και την είσοδο στο Διοικητικό Συμβούλιο των σημαντικότερων παραγωγικών και άλλων φορέων της πόλης μας, με στόχο τη ριζική ανασυγκρότηση του εκθεσιακού μας φορέα.

Εκείνη η στρατηγική παρέμβαση λειτούργησε ευεργετικά όπως αποδεικνύεται την τελευταία επταετία:

-αφενός να λυθούν πολλά οργανωτικά και οικονομικά προβλήματα

-και αφετέρου η εκθεσιακή δραστηριότητα να αποκτήσει ενιαία υπόσταση.

Η ωφέλεια της πολιτικής επιλογής φαίνεται στην πράξη, καθώς η Διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO είναι η μακροβιότερη που συναντούμε στο ελληνικό δημόσιο.

Το σημαντικότερο όλων, όμως, είναι ότι στα χρόνια που ακολούθησαν ο θεσμός της Έκθεσης καθιερώθηκε ως τόπος:

-διαδραστικής

-και δυναμικής

συνάντησης φορέων της υγιούς επιχειρηματικότητας, με στόχο τη βελτίωση της αναπτυξιακής δομής της πατρίδας μας.

Αυτό συνεπάγεται ότι αποστολή μας είναι η 84η ΔΕΘ να λειτουργήσει ως αντανάκλαση της ελληνικής οικονομίας.

Υπέρ της επίτευξης του παραπάνω στόχου δρα το γεγονός ότι περισσότεροι από 1.500 εκθέτες θα αναπτυχθούν στους χώρους των περιπτέρων, ενώ έντονο υπήρξε και το ενδιαφέρον των νεοφυών επιχειρήσεων, οι οποίες ανέρχονται σε 300.

Η δυναμική τους παρουσία στέλνει εντός και εκτός συνόρων το αδιαμφισβήτητο μήνυμα οτι η ελληνική οικονομία:

-γύρισε σελίδα,

-πατά γερά στα πόδια της

και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και θάρρος.

Φέτος, τιμώμενη χώρα είναι η Ινδία:

-θα μυρίσουμε κάρι,

-θα δούμε μπόλιγουντ,

-θα φορεθούν πασμίνες.

Όπως γνωρίζετε, ο Τομέας Μακεδονίας και Θράκης του Υφυπουργείου Εσωτερικών είναι κατά το νόμο ο εποπτεύων φορέας της ΔΕΘ. Στο πλαίσιο ενίσχυσης του θεσμού της τιμώμενης χώρας αποφάσισα, για το χρονικό διάστημα 07 έως 15 Σεπτεμβρίου 2109, να είναι αναρτημένη στο Διοικητήριο, σε ειδικό ιστό, η σημαία της Ινδίας.

Παράλληλα, από την Παρασκευή 06 Σεπτεμβρίου, στην είσοδο του Διοικητηρίου θα τοποθετηθεί μια διαφορετική κατασκευή με θέμα τους γνωστούς ελέφαντες που κοσμούν την πόλη, θέλοντας να τονίσουμε και να αναδείξουμε ακόμα περισσότερο το μήνυμα της φιλοξενίας προς τους Ινδούς.

Το γεγονός ότι η Ινδία είναι η τιμώμενη χώρα αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία, καθώς πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου και μια ταχέως αναπτυσσόμενη:

-οικονομική

-και επενδυτική υπερδύναμη.

Υπό αυτό το πρίσμα Θεσσαλονίκη και ΔΕΘ, από 7 έως 15 Σεπτεμβρίου, θα λειτουργήσουν ως γέφυρα συνεργασίας μιας πρωταγωνίστριας χώρας στην παγκόσμια οικονομία, όπως είναι η Ινδία, με την Ευρώπη.

Η αμφίδρομη συνεργασία θα αναπτύξει μια πλατφόρμα επικοινωνίας των δυο χωρών η οποία θα συσφίξει τις ελληνο-ινδικές:

-οικονομικές,

-εμπορικές,

-επενδυτικές,

-και πολιτισμικές σχέσεις.

Για παράδειγμα:

-η υψηλή τεχνολογία,

-η καινοτομία,

-η γεωργία

-και ο τουρισμός αποτελούν τομείς κοινού ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι η Βόρεια Ελλάδα επενδύει στην επιχειρηματική εξωστρέφεια προσεγγίζοντας πρωταγωνίστριες χώρες στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον.

Θα εστιάσω στη λέξη “εξωστρέφεια”, διότι αποτελεί βασική προϋπόθεση για την οικονομική ανάκαμψη:

-της χώρας γενικότερα

-και της Βόρειας Ελλάδας ειδικότερα.

Η εξωστρέφεια δεν έχει… οροφή!

Άρα δεν πρέπει να υπάρχει… οροφή ούτε στην παραγωγή. Δίνοντας έμφαση:

-στην ανταγωνιστικότητα,

-την καινοτομία

-και τις νέες τεχνολογίες,

τα brand name “made in Greece” και “Μακεδονία” πρέπει να καθιερωθούν ως συνώνυμα της ανερχόμενης ζήτησης των ελληνικών προϊόντων ανά τον κόσμο.

Αυτή η εξέλιξη θα αποτελέσει σημαντική νίκη για:

-την εθνική

-αλλά και την τοπική μας οικονομία,

στον διαρκή αγώνα που δίνουν να αποκτήσουν θετικό πρόσημο στο αναπτυξιακό τους ισοζύγιο.

Επειδή, λοιπόν, τόνωση της εξωστρέφειας σημαίνει αύξηση της παραγωγής, που με τη σειρά της σημαίνει αύξηση της απασχόλησης, μια από τις πρώτες συναντήσεις που είχα ως Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για τον Τομέα Μακεδονίας και Θράκης, ήταν με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων, κ. Γιώργο Κωνσταντόπουλο.

Συμφωνήσαμε το Διοικητήριο να αξιοποιήσει στο έπακρο τις παρεμβατικές δυνατότητες που διαθέτει και, σε συνεργασία με το ΣΕΒΕ, να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες συντονισμού για την προώθηση των εξαιρετικής ποιότητας προϊόντων της Βόρειας Ελλάδας σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού.

Αξιοποιώντας την κομβική γεωγραφική θέση και αναδεικνύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε, φιλοδοξούμε να αυξήσουμε την ελκυστικότητα των ελληνικών προϊόντων, συμβάλλοντας δυναμικά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στις εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Φυσικά, δεν σταματούμε εδώ!

Εξέχουσα θέση στο σχεδιασμό μας κατέχει και η ανάπλαση της ΔΕΘ.

Είναι  έργο κομβικό το οποίο τέθηκε επί τάπητος στη συνάντηση του Πρωθυπουργού, την περασμένη Παρασκευή στο Διοικητήριο, με τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της Μακεδονίας και της Θράκης.

Υπενθυμίζω ότι ο κ. Μητσοτάκης το ξεχώρισε ως ένα από τα εμβληματικά έργα της επόμενης περιόδου, κάνοντας ειδική αναφορά κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης.

Το νέο εκθεσιακό κέντρο θα πρέπει:

-να είναι σύγχρονο,

-να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και αυξημένες προκλήσεις της εποχής,

-να αναβαθμίζει και να συμβάλλει στην εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας και της Θράκης

-και φυσικά να δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη καθιερώνοντας τη Θεσσαλονίκη ως σημείο αναφοράς στη Ν.Α. Ευρώπη.

Κυρίες και κύριοι,

φίλες και φίλοι,

στο Διοικητήριο προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ένα κοινό όραμα. Να μιλήσουμε, επιτέλους, όλοι οι φορείς, για το αυτονόητο:

Να συσπειρωθούμε,

-να συντονιστούμε,

-να δράσουμε,

ώστε η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης να γίνει εκθεσιακός ηγέτης για ολόκληρη τη Ν.Α. Ευρώπη.

Η Βόρεια Ελλάδα:

-δεν αντέχει,

-ούτε δικαιούται

να χάσει άλλες ευκαιρίες.

Κλείνοντας, θα ήθελα να απευθύνω και ένα μήνυμα προς όσους έρθουν στην πόλη για να διαδηλώσουν.

Αν θέλουν να βοηθήσουν την οικονομία της πόλης πρέπει να σεβαστούν:

-την τοπική επιχειρηματικότητα

-και την απρόσκοπτη λειτουργία της Θεσσαλονίκης από τις 7 έως τις 15 Σεπτεμβρίου.

Τους καλώ να:

-μην απαξιώσουν τα εγκαίνια της ΔΕΘ,

-να προφυλάξουν την πόλη που τους φιλοξενεί,

-να σεβαστούν τους Θεσσαλονικείς.

Κλείνοντας, θα θυμίσω ένα περιστατικό που περιγράφει ο διευθύνοντας σύμβουλος της Έκθεσης, Κυριάκος Ποζρικίδης, στη σελίδα 19 του βιβλίου του με τίτλο “Ιστορίες της Έκθεσης”.

Όταν το αυτοκίνητο που μετέφερε τον τότε Πρωθυπουργό της Ελλάδας, Ελευθέριο Βενιζέλο, σταμάτησε μπροστά στη μεγάλη είσοδο της 3ους Διεθνούς Έκθεσης, εκείνος δήλωσε πως: “Το έργον της εκθέσεως της Θεσσαλονίκης είναι μέγα και πρέπει να είμαστε υπερήφανοι δι’ αυτό και πλήρες ελπίδων για το μέλλον”.

Νομίζω πως τα λόγια εκείνα, σήμερα μοιάζουν πιο επίκαιρα από ποτέ.

Σας ευχαριστώ πολύ!

Προηγούμενο άρθρο05-09-2019 Ο Θ. Καράογλου στον North 98 και τον δημοσιογράφο Βαγγέλη Μωϋσή
Επόμενο άρθροΟ Τομέας Μακεδονίας και Θράκης του ΥΠΕΣ στην 84η ΔΕΘ