Συνέντευξη του Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Σταύρου Καλαφάτη στην έντυπη «Voria.gr» και τη δημοσιογράφο Φωτεινή Στεφανοπούλου

Stauros-Kalafatis_port

 

Συνέντευξη του Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Σταύρου Καλαφάτη στην έντυπη «Voria.gr» και τη δημοσιογράφο Φωτεινή Στεφανοπούλου

Στ. Καλαφάτης: «Περισσότερες επενδύσεις και καλύτερες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα φέρνει το Ταμείο Ανάκαμψης»

 «Αυτή η κυβέρνηση όχι μόνο θα αποδώσει στη Μακεδονία και τη Θράκη δίκαιο μερτικό, αλλά θα ανοίξει προοπτικές για ένα καλύτερο αύριο», τονίζει ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης Σταύρος Καλαφάτης σε συνέντευξή του στην έντυπη «Voria,gr» και τη δημοσιογράφο Φωτεινή Στεφανοπούλου.  Και υπογραμμίζει ότι: «Η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία και η Θράκη είναι ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Έχουν ήδη δρομολογηθεί έργα που θα αλλάξουν τη μορφή της Βόρειας Ελλάδας και πολλά από αυτά εντάσσονται στα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία».

Αναφέρεται συγκεκριμένα στον Ε65 και το σχέδιο απολιγνιτοποίησης το οποίο αναμένεται να φέρει περισσότερες επενδύσεις και καλύτερες θέσεις εργασίας, καθώς και στις δράσεις, που αφορούν στην πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση, την τόνωση της απασχόλησης και την κοινωνική συνοχή.

Όσον αφορά στην εξέλιξη των έργων της Θεσσαλονίκης αφού υπογραμμίζει ότι «η Κυβέρνηση βάζει τις απαραίτητες βάσεις, που απαιτούνται για να αρχίσει το χτίσιμο έργων που δικαιούμασταν και ονειρευόμασταν για πολλά χρόνια», αναφέρεται στα έργα της διασύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό, στο Μετρό οι εργασίες του οπoίου βρίσκονται εντός χρονοδιαγραμμάτων,  στο flyover, στην ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ, στο Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, στο νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ αλλά και στο Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

Τι μερίδιο αναλογεί στη Μακεδονία και τη Θράκη από το Ταμείο Ανάκαμψης και σε ποιους τομείς θα κατευθυνθεί η χρηματοδότηση;

Η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία και η Θράκη είναι ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Έχουν ήδη δρομολογηθεί έργα που θα αλλάξουν τη μορφή της Βόρειας Ελλάδας και πολλά από αυτά εντάσσονται στα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Για παράδειγμα, ο Ε65 χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Δράσεις του σχεδίου απολιγνιτοποίησης, το οποίο αναμένεται να φέρει περισσότερες επενδύσεις και καλύτερες θέσεις εργασίας θα χρηματοδοτηθούν, επίσης, από το Ταμείο Ανάπτυξης. Το ίδιο κι άλλες δράσεις, που αφορούν στην πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση, την τόνωση της απασχόλησης και την κοινωνική συνοχή. Ένα είναι σίγουρο: Αυτή η κυβέρνηση όχι μόνο θα αποδώσει στη Μακεδονία και τη Θράκη δίκαιο μερτικό, αλλά θα ανοίξει προοπτικές για ένα καλύτερο αύριο.

Πόσο -και κυρίως πότε- θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης τα μεγάλα έργα υποδομής που έχουν δρομολογηθεί;

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και η αρχή έγινε. Η Κυβέρνηση βάζει τις απαραίτητες βάσεις, που απαιτούνται για να αρχίσει το χτίσιμο έργων που δικαιούμασταν και ονειρευόμασταν για πολλά χρόνια. Προχωρά η διασύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό, έργο το οποίο εκκρεμούσε από το 2000. Στις 16 Ιουνίου 2021 υπεγράφη η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία. Η διάρκεια της σύμβασης του έργου ανέρχεται σε 30 μήνες με ορίζοντα ολοκλήρωσης τέλος του 2023. Οι εξελίξεις στο μετρό είναι γνωστές και οι εργασίες δεν ξεφεύγουν από τα χρονοδιαγράμματα. Οι εργασίες για το flyover αναμένεται να αρχίσουν μέσα στο 2022. Ολοκληρώθηκε ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ και άνοιξε ο δρόμος για τα επόμενα βήματα. Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για την ανάπλαση του Στρατοπέδου Παύλου Μελά εγκρίθηκε από το 5ο Τμήμα του ΣτΕ και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 26 Αυγούστου 2021 και  η σύμβαση είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προσυμβατικό έλεγχο. Υπογράφηκαν τα μνημόνια συνεργασίας για τα έργα υποδομής που ήταν απαραίτητα ώστε να προχωρήσει το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο. Το σχέδιο για το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ πήρε έγκριση τόσο από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ τον Μάρτιο του 2021, όσο και από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 2021 (για το Ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής). Τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία ολοκληρώθηκαν τρεις μήνες πριν τα χρονοδιαγράμματα.

«Αγκάθι» για τη Θεσσαλονίκη παραμένει η εικόνα του Θερμαϊκού, που φέτος, λόγω καιρικών συνθηκών, παρουσίασε πολλά προβλήματα. Πότε θα δοθεί οριστική λύση στο ζήτημα της διαχείρισής του;

Ο Τομέας Μακεδονίας και Θράκης παίζει το ρόλο του καλού αγωγού μεταξύ των υπευθύνων φορέων. Παράλληλα, μέσω του εποπτευόμενου φορέα του, της ΕΥΑΘ Α.Ε., διατέθηκε η απαραίτητη πίστωση για τον καθαρισμό του Θερμαϊκού από το ειδικό απορρυπαντικό σκάφος.

Τι απαντάτε στους δημάρχους της Θεσσαλονίκης που επιμένουν ότι η ΔΕΘ πρέπει να μεταφερθεί στη δυτική πλευρά της πόλης;

Δε θα βαρεθώ να το λέω: Το νερό μπήκε στ’ αυλάκι και δεν  γυρίζει πίσω. Κι ούτε βέβαια έχουμε καιρό για χάσιμο. Το σχέδιο για την ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ είναι οραματικό και διορατικό. Η πόλη θα αποκτήσει ένα νέο, σύγχρονο και εντυπωσιακό Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο, με χώρους που θα ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες εκθετών και επισκεπτών, αλλά και περισσότερο πράσινο που θα ομορφαίνει την καθημερινότητά μας.

Προηγούμενο άρθροΑυτοψία Καλαφάτη και εκπροσώπων της ΕΕΣΥΠ, του ΤΑΙΠΕΔ και της ΕΤΑΔ στη μαρίνα της Κρήνης
Επόμενο άρθροΣτ. Καλαφάτης στο Thessaloniki Helexpo Forum 2021: «Το Μετρό θα γίνει, θέλουν δε θέλουν κάποιοι»