Χαιρετισμός Θ. Καράογλου στην εκδήλωση της LINK με θέμα «Η υψηλή τεχνολογία στην υπηρεσία των συγκοινωνιών της Ελλάδος» (09-12-2019)

ypes press002
ypes press002

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Θ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ LINK ΜΕ ΘΕΜΑ “Η ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ”

(09-12-2019)

 

Κύριε Περιφερειάρχη,

Κύριε Δήμαρχε,

Υψηλοί προσκεκλημένοι,

εκλεκτοί οικοδεσπότες,

Κυρίες και κύριοι,

 

αποδέχθηκα δίχως δεύτερη σκέψη την ευγενική πρόσκληση του:

-Προέδρου

-και Διευθύνοντος Συμβούλου της LINK TECHNOLOGIES, Δρ. Ιωάννη Δαμιανού,

να χαιρετίσω τις εργασίες της ειδικής εκδήλωσης που διοργανώνει, σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για την ανάγκη η υψηλή τεχνολογία να τεθεί στην υπηρεσία των συγκοινωνιών.

 

 

Πρωτοβουλίες όπως η σημερινή, εμπεδώνουν στο σύνολο της κοινής γνώμης ότι η ανάπτυξη των μεταφορών αποτελεί προαπαιτούμενο:

-οικονομικής,

-κοινωνικής

-και πολιτισμικής ευημερίας.

 

Σήμερα, που ο στόχος της βιώσιμης ανάπτυξης αποτελεί εθνικό σκοπό, εκτιμώ πως είναι ιδιαίτερα χρήσιμο:

-να συζητήσουμε

-και να εργαστούμε από κοινού

για τη βιώσιμη κινητικότητα.

 

Πρόκειται για δυο αλληλένδετες έννοιες, οι οποίες καθορίζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των συμπατριωτών μας σε επίπεδο:

-τοπικό

-και εθνικό.

 

 

 

Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλονίκη, όλοι γνωρίζουμε το πρόβλημα της αστικής συγκοινωνίας.

 

Η κρατικοποίησή του ΟΑΣΘ αποδείχθηκε λάθος επιλογή και οι συνέπειες είναι γνωστές σε όλους:

-μειωμένος αριθμός λεωφορείων στους δρόμους,

-ουρές στις στάσεις,

-πολύωρη αναμονή του επιβατικού κοινού,

-συνεχείς βλάβες,

-συρρίκνωση του στόλου,

-κατάρρευση εσόδων του Οργανισμού  σχεδόν 50%,

συνέθεταν μέχρι πρότινος μια δύσκολη καθημερινότητα.

 

Στους Θεσσαλονικείς αξίζουν:

-καλύτερες

-εξυπηρετικές

-αξιοπρεπείς,

-λειτουργικές,

-υπαρκτές,

-ανθρώπινες

αστικές συγκοινωνίες και θα τις έχουν!

Ως Κυβέρνηση, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μέχρι σήμερα, καταφέραμε να ενταχθούν στο σύστημα περισσότερα από 100 επιπλέον λεωφορεία, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα πλέον να εξυπηρετούν την πόλη 315 λεωφορεία αντί 215 που κυκλοφορούσαν τον Ιούλιο του 2019.

 

Επιπρόσθετα, από τις διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τα ΚΤΕΛ και τη σύμβαση που θα υπογραφεί τους επόμενους μήνες για την ανάληψη μεταφορικού έργου, άλλα περίπου 70 λεωφορεία θα διατεθούν από τον ΟΑΣΘ στο μητροπολιτικό κέντρο.

 

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος το ποσοστό κάλυψης του επιβατικού κοινού θα ανέλθει σε ποσοστό περίπου 75-80%.

 

 

Προσθέστε επίσης και τη δυνατότητα που αποκτά ο Οργανισμός, σε τέσσερις μήνες, να έχει και 100 μεταχειρισμένα λεωφορεία, ηλικίας έως 10 ετών, με τη διαδικασία της μίσθωσης.

 

Συγκοινωνίες, όμως, στη Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο ο ΟΑΣΘ. Είναι και το Μετρό.

 

Πολύπαθο μεν, στην τελική του ευθεία δε, μετά την απόφαση να γίνει:

-απόσπαση,

-εκσκαφή

-και επανατοποθέτηση

των αρχαίων στο σταθμό της “Βενιζέλου”.

 

Πρόκειται για την:

-ενδεδειγμένη,
-ταχύτερη

-και οικονομικότερη λύση

για την ολοκλήρωση του έργου, όπως αναφέρεται εξάλλου στην κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης.

Θέμα συγκοινωνιακό είναι και η κατασκευή υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, από την περιοχή του νοσοκομείου “Παπαγεωργίου” έως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων, με τις μελέτες να ολοκληρώνονται τη νέα χρονιά.

 

Η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης θα προσφέρει πολύτιμες ανάσες, όπως το ίδιο θα συμβεί και με την επιτάχυνση των μελετών για την ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού.

 

Αναφέρομαι στους δρόμους:

-Δράμα-Αμφίπολη-Εγνατία Οδός

-και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα.

 

Κυρίες και κύριοι,

συγκοινωνίες σημαίνει ανάπτυξη!

Γι’ αυτό και όλες οι παραπάνω πολιτικές που ανέφερα εξελίσσονται σε συνδυασμό με τους ευρύτερους αναπτυξιακούς στόχους που έχουμε θέσει ως Κυβέρνηση.

Θεωρείται, λοιπόν, μεγάλης σπουδαιότητας από εμάς η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας που θα αφορά την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στο σύνολο της Μακεδονίας και της Θράκης.

Ο συνδυασμός των επιβατικών μεταφορικών μέσων, δηλαδή:

-λεωφορείο,

-αεροπλάνο,

-σιδηρόδρομος,

δεν θα έχει ως αποτέλεσμα μόνο την:

-ταχύτερη

-και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών,

αλλά θα συμβάλλει καθοριστικά στην αύξηση της:

-βιομηχανικής

-και αγροτικής παραγωγής.

Με αυτές τις σκέψεις θέλω και πάλι να συγχαρώ τους διοργανωτές της ημερίδας για την πρωτοβουλία που ανέλαβαν, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι πολλά από αυτά που συζητούμε απόψε, του χρόνου τέτοια ημέρα θα έχουν δρομολογηθεί.

Γιατί αυτό πρέπει να γίνει,

-γιατί αυτό έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη,

-γιατί αυτό αξίζει στους συμπολίτες μας

που μέχρι τώρα άκουγαν πολλά, αλλά έβλεπαν να γίνονται λίγα.

 

Σας ευχαριστώ πολύ.

Προηγούμενο άρθροΧαιρετισμός Θ. Καράογλου στο4ο Διεθνές Επιστημονικό Εργαστήρι και την Ημερίδα για τον Αγιορείτη Άγιο Σάββα τον Χιλανδαρινό
Επόμενο άρθροΞεπέρασαν τις 5.000 οι επισκέπτες στην έκθεση “Σύγχρονες όψεις του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη”