«PHILOXENIA ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Έχοντας ανοίξει τις πύλες της για 29η χρονιά, η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού «Philoxenia» παραμένει ένας καταξιωμένος θεσμός για τον τουριστικό κόσμο, καθιστώντας τη Θεσσαλονίκη σημείο συνάντησης όλων των εμπλεκομένων στον κλάδο και εφαλτήριο για κάθε νέο στόχο που θέτει ο ελληνικός τουρισμός.
Η φετινή διοργάνωση αφουγκράζεται το κλίμα της εποχής, ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και φιλοδοξεί να ξεπεράσει τα περυσινά ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, τα οποία ήταν 30% αύξηση σε συμμετοχή ξενοδοχείων, 18% αύξηση της επισκεψιμότητας, 100 φιλοξενούμενοι επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο, 1.800 προκαθορισμένες συναντήσεις επαγγελματιών του τουρισμού, 8 συμμετοχές Περιφερειών της χώρας και περισσότερες από 20 παράλληλες εκδηλώσεις.
Με δεδομένο ότι «Philoxenia» σημαίνει τουρισμός και ανάπτυξη, μέσα από τη συγκεκριμένη έκθεση η Μακεδονία και η Θράκη επιχειρούν να αποδείξουν ότι, μετά από μια μικρή κάμψη, εξελίσσονται σε έναν σύγχρονο, ισχυρό και παγκόσμιο τουριστικό «παίκτη».
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι χάρη στην τεράστια δυναμική του, ο τουρισμός μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακό αντίμετρο στην κρίση.
Και αυτό είναι αυτονόητο, μιας και η περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα συνεπάγεται ανάκαμψη της οικονομίας, νέες θέσεις εργασίας, αναθέρμανση της αγοράς, επιχειρηματικές ευκαιρίες και φυσικά προοπτικές επενδύσεων.
Ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη συγκυρία που βιώνει η πατρίδα μας, είναι σαφές πως αν τονώσουμε την επιχειρηματικότητα, βελτιώσουμε την ποιότητα των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, αξιοποιήσουμε στο έπακρο το γνωστικό κεφάλαιο που διαθέτουμε για την προώθηση του τουρισμού και αναδείξουμε τη χώρα μας ως τουριστικό προορισμό, θα ανοίξουμε την πόρτα της ανάπτυξης και των επενδύσεων, διεκδικώντας μια ακόμη καλύτερη θέση στην παγκόσμια τουριστική αγορά.
Αρκεί φυσικά να μην αυτοεγκλωβιστούμε στο τουριστικό μοντέλο του «ήλιος και θάλασσα».
Τουρισμός στην Ελλάδα είναι πολλά περισσότερα.
Οι φυσικοί και πολιτιστικοί πόροι που διαθέτουμε, επιτρέπουν την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού οι οποίοι μπορούν να αναπτυχθούν πάνω στο μέτρο και στην κλίμακα της ελληνικής γης, προβάλλοντας συνολικά την πατρίδα μας στο εξωτερικό.
Τέτοιες μορφές είναι ο γαστρονομικός, ο ιατρικός, ο πολιτιστικός, ο συνεδριακός ή ακόμη και ο θρησκευτικός τουρισμός, στο πλαίσιο του οποίου το ΥΜΑΘ διοργάνωσε στις 21 και 22 Νοεμβρίου 2013 στη Θεσσαλονίκη το 2ο συνέδριο προσκυνηματικού τουρισμού.
Σκοπός αυτής μας της πρωτοβουλίας ήταν να αναδείξουμε τους τόπους Αγίων και τους τόπους προσκυνητών στη Μακεδονία και τη Θράκη, δείχνοντας περήφανα σε όλον τον κόσμο ότι η Βόρεια Ελλάδα έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα στον παγκόσμιο τουρισμό.
Αυτό ήταν άλλωστε και το σημείο αναφοράς όλων των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει εντός του θεσμικού του ρόλου το ΥΜΑΘ, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος προς τη Βόρεια Ελλάδα.
Συνοψίζοντας, η «Philoxenia 2013» είναι μια ιδιαίτερα σημαντική και κομβική έκθεση η οποία, χάρη στη δυναμική που έχει αναπτύξει για περίπου τρεις δεκαετίες, επικεντρώνει στην εξωστρέφεια του ελληνικού τουρισμού, προσελκύοντας επισκέπτες από τις τέσσερις γωνιές του πλανήτη.
Θεόδωρος Γ. Καράογλου
Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης