Μεταξύ άλλων, ο κ. Καλαντζής, ανέφερε ότι:
- Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, φέρνει πιο κοντά την Ανατολή με τη Δύση.
- Η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη καθιστά την περιοχή της Θράκης ενεργειακό κόμβο.
- Η περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης γίνεται ι σταυροδρόμι τεχνολογίας, μέσα από τη Ζώνη Καινοτομίας και τους δύο πόλους καινοτομίας.
- Μαζί με την ενέργεια και την τεχνολογία συμβαδίζει και η γνώση, καθώς δίπλα στα ήδη καταξιωμένα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που διαθέτει η Βόρεια Ελλάδα γεννήθηκε ένα ακόμα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, το Διεθνές Πανεπιστήμιο.
- Τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα που βρίσκονται σε εκτέλεση στη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία, την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της κυβέρνησης που θέλει ισχυρή και ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.
Υπογραμμίζοντας ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης της χώρας, που είναι εκ των υψηλότερων στην Ε.Ε. διαψεύδουν τις Κασσάνδρες που μιλούσαν περί αποτυχίας, ο Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης, σημείωσε:
«Αποτυχία, είναι η ανερμάτιστη πολιτική των προηγούμενων χρόνων, που όχι μόνο δεν αξιοποίησε ιστορικές ευκαιρίες για δραστικά άλματα ανάπτυξης, αλλά αποψίλωνε τη χώρα μας από επενδυτικά κεφάλαια και από επιχειρηματικές ευκαιρίες. Αποτυχία είναι η με τον πλέον λανθασμένο τρόπο εφαρμογή του Σχεδίου για την Οικονομική Ανασυγκρότηση των Βαλκανίων και οδήγησε στον αφανισμό των επιχειρήσεων και της οικονομίας της Βόρειας Ελλάδας.»
Ο κ. Καλαντζής, υπογράμμισε ιδιαίτερα τις δραστηριότητες του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης που πιστοποιούν τον αναβαθμισμένο του ρόλο, επισημαίνοντας τα εξής:
«Δουλεύουμε με σύστημα και προγραμματισμό , με επιμονή και αλλάζουμε το ΥΜΑΘ. Έχουμε ρόλο πια και τον αξιοποιούμε προς όφελος των Θεσσαλονικέων, των Μακεδόνων και των Θρακών.
Ψηφίστηκε ο Νόμος 3489/ 2006, με τον οποίο ιδρύεται η εταιρεία «Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας Α.Ε.» που αποτελεί τον Φορέα διαχείρισης και ανάπτυξης της Ζώνης. Το πρωτοπόρο, για τα ελληνικά δεδομένα , εγχείρημα περιφερειακής ανάπτυξης, έχει και εθνική διάσταση αφού θέτει τις βάσεις για να ενταχθεί συνολικά η χώρα μας στην πρωτοπορία της έρευνας και της καινοτομίας.
Θεσμοθετήθηκε με το Ν.3489/2006 μια νέα Διεύθυνση του ΥΜΑ-Θ επιτελικού χαρακτήρα, με την επωνυμία «Διεύθυνση Προστασίας και Ανάπτυξης του Θερμαϊκού Κόλπου», που αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο συντονισμό δράσεων φορέων και υπηρεσιών άλλων Υπουργείων.
Ολοκληρώθηκε το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας για την περίοδο 2007-2013, το οποίο αποτελεί εργαλείο για το συντονισμό του αναπτυξιακού σχεδιασμού των τριών Περιφερειών της Βορείου Ελλάδος, με τη συγκρότηση ενός «διαπεριφερειακού δικτύου».
Ολοκληρώθηκε το Πληροφοριακό Σύστημα και στις αρχές του 2007, με την οριστική παραλαβή του έργου θα αρχίσει η κανονική λειτουργία και εφαρμογή του ενώ ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση του προσωπικού.
Με το νέο Οργανισμό, το ΥΜΑ-Θ καθίσταται αποκεντρωμένο Περιφερειακό θεσμικό όργανο σχεδιασμού, συντονισμού και υποστήριξης των κυβερνητικών δράσεων στον χώρο ευθύνης του. Δημιουργήθηκαν ήδη 18 νέα θεματικά τμήματα, τα οποία συνδέονται λειτουργικά με τα αντίστοιχα Υπουργεία και τις υπηρεσίες των Περιφερειών.
Η ενεργοποίηση του Ειδικού Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Περιφερειών υπό τον Υπουργό Μακεδονίας- Θράκης το οποίο συνεδριάζει το πρώτο 10ημερο κάθε μήνα είχε ως αποτέλεσμα τον καλύτερο συντονισμό των τριών Περιφερειών.
Το ΥΜΑ-Θ υλοποιεί για πρώτη φορά ευρωπαϊκά προγράμματα της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας INTERREG με εταίρους απ´την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Για πρώτη φορά το ΥΜΑ-Θ συμμετέχει στη διαδικασία κατάρτισης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς στην 4η Προγραμματική Περίοδο σε συνεργασία με τις τρεις Περιφέρειες.
Στελεχώνεται για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια λειτουργίας του ΚΕΔΑΚ, η Διεύθυνση Κινητής Κληρονομιάς για τη συντήρηση του μνημειακού υλικού του Αγίου Όρους.
Ορίστηκε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο ΝΠΙΔ ΕΚΕΠΠ-ΕΚΕΧΧΑΚ.
Με δεδομένο το γεγονός ότι σταθερή επιδίωξη της Κυβέρνησης και του πρωθυπουργού ιδιαίτερα είναι η αναβάθμιση του γενικότερου και πολυεπίπεδου ρόλου του ΥΜΑ-Θ στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης, ιδρύεται με πρόταση του Πρωθυπουργού
α) Θέση Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και
β) Θέση Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας.
Στο Νομοσχέδιο για τη μετανάστευση του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης συμπεριλαμβάνεται τροπολογία και θα είναι Νόμος του Κράτους μέσα στον Ιανουάριο.
Κάποιοι και μετά από αυτά μιλούν για υστέρηση. Ακούω να μιλούν για δυνατότητες που δεν αξιοποιούνται. Ακούω να μιλούν για δύσκολες οικονομικά ημέρες. Αυτοί που σήμερα μέμφονται και μεμψιμοιρούν είναι οι ίδιοι που μέχρι χτες, μέχρι το 2004, είχαν τις τύχες της χώρας στα χέρια τους για 20 χρόνια .
Και ρωτώ περιμένοντας μία πειστική απάντηση. Γιατί οι ίδιοι δεν προχώρησαν τις εργασίες για το μετρό της Θεσσαλονίκης; Γιατί οι ίδιοι δεν «έτρεξαν» το έργο της υποθαλάσσιας; Γιατί δεν προχώρησε η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι, αφού ήθελαν την ποιοτική του αναβάθμιση και αποζητούσαν, την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε εμπορευματικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης;
Το μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε και μάλιστα ξεκίνησαν ήδη οι μελέτες για την επέκτασή του προς ανατολικά και δυτικά. Το Αεροδρόμιο επεκτείνεται. Η υποθαλάσσια εντός των επόμενων μηνών ξεκινά. Η σύμβαση για την επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της συμπρωτεύουσας υπογράφηκε. Οι εργασίες αρχίζουν. Ξεκίνησε η συζήτηση και ο σχεδιασμός για την υλοποίηση του προαστιακού σιδηροδρόμου, έργο που θα συνδέσει τόσο τα προάστια με το πολεοδομικό συγκρότημα, όσο και τη βιομηχανική περιοχή με σημεία «κλειδιά», όπως το λιμάνι και το αεροδρόμιο.
Αυτά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι οι δικές μας οι βάσεις, πάνω στις οποίες χτίζεται μία μακροχρόνια και αποτελεσματική ανάπτυξη. Είναι βάσεις ορατές, χειροπιαστές.
Δεν σταματούμε εδώ. Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Καβάλας, πάγιο αίτημα ετών, υλοποιείται. Όπως υλοποιούνται και μία σειρά αναπτυξιακών έργων σε όλους τους Νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης, όπως οι οδικοί κάθετοι άξονες, και η σιδηροδρομική Εγνατία για να αναδείξουμε σε όλο το εύρος τη δυναμική την περιοχής. Για πρώτη φορά η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη μετέχουν στην ίδια ζώνη κινήτρων. Θέλουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη πόλο προσέλκυσης τουριστών και προς αυτήν την κατεύθυνση εργαζόμαστε, υιοθετώντας νέες πρακτικές προώθησης.
Γίνεται αντιληπτό, ακόμα και από τον πλέον δύσπιστο, ότι η προσέγγισή μας δεν είναι αποσπασματική. Δεν είναι ευκαιριακή. Έχει στόχο. Έχει όραμα. Δίνει την προοπτική της ανάπτυξης για την Ελλάδα, για τη Μακεδονία και τη Θράκη. Αυτή είναι η κατεύθυνση που αποτυπώνεται με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο στον προϋπολογισμό που συζητούμε. Έναν προϋπολογισμό ρεαλιστικό, ειλικρινή, αναπτυξιακό, με επίκεντρο τον πολίτη και τις ανάγκες του. Έναν προϋπολογισμό που θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων που έχουμε θέσει και θα μας βοηθήσει να οριοθετήσουμε νέους, ακόμα μεγαλύτερους, αναπτυξιακούς ορίζοντες.»-