ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ κ. ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ ΣΤΗΝ ΕΤ-3 ΚΑΙ ΣΤΟ «ΠΡΩΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ» ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ κ. ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΤΣΑΡΑ

ypes press002
ypes press002

ΕΡΩΤΗΣΗ:  Ειπώθηκε πως ο ανασχηματισμός που έγινε, δεν ήταν μόνο προσώπων, αλλά και πολιτικής. Και αυτό γεννά το πρώτο ερώτημα προς εσάς, κύριε Υπουργε. Αν αλλάζει πολιτική το ΥΜΑΘ και αν μπορεί να χαράξει πολιτική το ΥΜΑΘ, αφού ακούμε συχνά ερωτήματα για τις αρμοδιότητες που έχει.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αντιλαμβάνομαι τους προβληματισμούς σχετικά με το ρόλο και την αποστολή του ΥΜΑΘ. Κατ` αρχήν να διευκρινίσω ότι η Κυβέρνηση έχει μια πολιτική ενιαία. Και πέρα από τα πρόσωπα, που σίγουρα δίνουν ένα δικό τους στίγμα, η πολιτική που εκπονείται, δρομολογείται και υλοποιείται, χαράσσεται από την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό. Και στα θέματα του ΥΜΑΘ αυτό συμβαίνει. Βέβαια, θα εισαχθούν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που έχουν να κάνουν με την προσωπικότητα του επικεφαλής κάθε υπουργείου. Αλλά πάντα στα πλαίσια του ενιαίου κυβερνητικού προγράμματος. Και βέβαια, υπάρχουν αλλαγές που επιβάλλονται από αντικειμενικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η διεθνής οικονομική κρίση. Αυτή δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη μια Κυβέρνηση και τα Υπουργεία. Θα πρέπει να προσαρμοστούνε, αφού οι μέρες που περνάμε είναι κρίσιμες, οι ρυθμοί των αλλαγών είναι καταιγιστικοί,  αυτό που βιώνουμε σε επίπεδο διεθνούς οικονομίας είναι πρωτοφανές.

ΕΡ.: Μπορεί να αναλάβει πρωτοβουλίες του ΥΜΑΘ στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο;

ΑΠ.: Πιστεύω ακράδαντα αυτό που λέγεται και για κάποιους μπορεί να είναι σχήμα λόγου. Ότι μέσα από την κρίση μπορούμε να δημιουργήσουμε την ευκαιρία. Το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης έχει ιδιαίτερο, σύνθετο και ευαίσθητο ρόλο. Και εθνικό, αλλά πιστεύω ότι και στο αναπτυξιακό επίπεδο μπορεί να διαδραματίσει το ρόλο του.

ΕΡ.: Λεφτά έχει κ. Καλαφάτη;

ΑΠ.: Δεν νομίζω ότι το ζήτημα των χρημάτων είναι το αποκλειστικό κριτήριο με το οποίο μπορούμε να αξιολογήσουμε αν ένα Υπουργείο μπορεί να είναι χρήσιμο ή όχι. Πιστεύω ότι με έναν προϋπολογισμό που φυσικά δεν είναι μεγάλος και με αρμοδιότητες που είναι συγκεκριμένες και όχι πολλές,  αυτό που οφείλω όπως όλοι οφείλουμε να κάνουμε, είναι, με τα όπλα που έχουμε στη φαρέτρα μας να προσπαθήσουμε να δώσουμε το καλύτερο και όσο είναι δυνατόν να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Να δούμε τι επιβάλει η περίσταση. Επιβάλει να ανεβάσουμε ρυθμούς, να είμαστε πιο αποτελεσματικοί, να έχουμε αυξημένη –αν θέλετε- ακοή, για τα προβλήματα των πολιτών και να προχωρήσουμε σε στοχευμένες δράσεις. Σ` αυτό, μπορεί να παίξει ρόλο το ΥΜΑΘ.


ΕΡ.: Παίζουν ρόλο όμως και τα χρήματα και άλλωστε γι ` αυτό κάνατε πρόσφατα ένα ραντεβού με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομίας τον κ. Ευσταθόπουλο που αποσκοπούσε και σ` αυτό, δηλαδή στους πόρους του ΕΣΠΑ.

ΑΠ.: Ακριβώς. Αποσκοπούσε στο να δώσουμε στην πράξη αυτό που σας είπα προηγουμένως, αναπτυξιακά χαρακτηριστικά στο  ρόλο του ΥΜΑΘ. Το ΕΣΠΑ είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη στην περιφέρεια. Η 4η Προγραμματική Περίοδος είναι μια μεγάλη ευκαιρία, αφού έχει δεσμευτεί η Κυβέρνηση και ήταν και πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, το 80% των πόρων του Δ´ΚΠΣ να διατεθεί στην ελληνική περιφέρεια. Μέσα σ` αυτά τα πλαίσια λοιπόν και εγώ, θα αξιοποιήσω  το προνόμιο να είμαι επικεφαλής του Ειδικού Συντονιστικού οργάνου (Συμβούλιο των Περιφερειών), το οποίο και θα ενεργοποιείται πολύ συχνά για τη στενή παρακολούθηση της υλοποίησης των έργων στην Περιφέρεια. Ακριβώς επειδή θέλουμε να δώσουμε το μήνυμα πως δεν υπάρχει καιρός για εφησυχασμό. Πρέπει να είμαστε όλοι σε εγρήγορση Υπουργείο, Περιφέρειες, Δήμοι, Νομαρχίες. Δεν έχουμε ούτε λεπτό για χάσιμο.

(Μεσολαβεί ανταπόκριση από Κοζάνη με επίκεντρο τη δραστηριότητα και το ρόλο της ΔΕΗ στην τοπική οικονομία της Δυτικής Μακεδονίας και του φόβους για αύξηση της ανεργίας)

ΕΡ.: Κύριε υπουργέ, συγκεκριμένα τα ζητήματα…

ΑΠ.: Ναι. Θα βάλω κι εγώ κάποιες επικεφαλίδες διότι τα ζητήματα είναι τεράστια και για την ανάλυση δεν μας φτάνει ο τηλεοπτικός χρόνος.  1ον:  Ενεργειακό και Δυτική Μακεδονία. Είναι ακριβές. Ούτως ή άλλως στη Β.Ελλάδα διαμορφώνουμε μια ενεργειακή πολιτική πολύ επιθετική,  και με τους ενεργειακούς κόμβους που υλοποιούμε. 2ον: Στη Δυτική Μακεδονία ιδιαίτερα, και μέσα από τον Πόλο Καινοτομίας δημιουργούμε νέους ορίζοντες δράσης σύγχρονους όσον αφορά τα ενεργειακά ζητήματα,  με αποφάσεις που προωθούν ερευνητικές δραστηριότητες που θα παντρεύονται με επαγγελματικές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. 3ον: Υπάρχουν οι επιχειρησιακές διαθέσεις της ΔΕΗ που θέλει να επενδύσει και θέλει να επενδύσει κυρίως σε νέες μορφές ενέργειας, όπως το φυσικό αέριο και οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

ΕΡ.: Ο κύριος Αθανασόπουλος πάντως, με δηλώσεις του, ταράζει τα νερά κάθε τόσο. Είχαμε παλιότερα δηλώσεις του για αυξήσεις στα τιμολόγια, το αφήσαμε αυτό καθώς παγώνουν τα τιμολόγια ως το τέλος του 2009, τώρα μίλησε για ελαστικές μορφές εργασίας.

ΑΠ.: Θα σας απαντήσω. Κατ` αρχήν έδωσε απάντηση στο συγκεκριμένο ο αρμόδιος Υπουργός, ο οποίος τόνισε πως δεν συζητιούνται εργασιακά θέματα αυτή τη στιγμή για τη ΔΕΗ. Ο κ. Αθανασόπουλος είναι επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και οφειλει να καταρτίζει το επιχειρησιακό πρόγραμμά του, να θέτει στόχους  υπόψη του Δ.Σ. και να λαμβάνονται αποφάσεις. Αυτό όσον αφορά τους οικονομικούς στόχους. Όμως, όσον αφορά τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της αποστολής της ΔΕΗ, είναι υπεύθυνος ο εκάστοτε αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης. Και τελικά μετράει ο λόγος του Υπουργού.

(Μεσολαβεί ανταπόκριση από τη Χαλκιδική με επίκεντρο το θέμα του τουρισμού και τους φόβους για τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης).

ΕΡ.: Κύριε Υπουργέ, λέγεται ότι στην Ελλάδα δεν έχει φτάσει ακόμα έντονα η οικονομική κρίση, επειδή δεν έχουμε βαριά βιομηχανία. Για εμάς όμως, η βαριά βιομηχανία είναι ο Τουρισμός κι αν δεν πάμε καλά το καλοκαίρι τότε θα τη βιώσουμε κι εμείς πιο άμεσα.

ΑΠ.: Κύριε Κατσάρα, θα πρέπει να βάλουμε το μυαλό και τη λογική μας στο πλαίσιο στο οποίο κινούμαστε παγκοσμίως. Ο Τουρισμός είναι ένας κλάδος που σίγουρα μας ενδιαφέρει πολύ. Λέγαμε πριν για τους στόχους του ΥΜΑΘ. Ένας από τους στόχους που έχει σχέση και με την ανάπτυξη είναι  η στήριξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, που μπορούν να προσφέρουν απασχόληση και ανάπτυξη σε όλη τη Μακεδονία,  όπως και στη Δυτική Μακεδονία με την οποία συνδεθήκαμε προηγουμένως και η οποία είναι η μόνη περιφέρεια που δεν έχει θάλασσα, αλλά έχει ορεινούς όγκους που μπορούν να αξιοποιηθούν και να αναδειχθούν. Στη Χαλκιδική  όμως, πραγματικά υπάρχει έντονος προβληματισμός ενόψει θέρους, όπως σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Ακυρώσεις βέβαια μέχρι στιγμής δεν έχουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει πω δεν είναι  ρεαλιστικά τα στοιχεία εκτιμήσεων που αναφέρθηκαν.  Σε κάθε περίπτωση μέσα στα πλαίσια των μέτρων στήριξης που εκπόνησε η κυβέρνηση ενόψει της κρίσης και τα  14 που ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός,  άλλα είναι άμεσα και κάποια άλλα έχουν πιο μακροπρόθεσμο χαρακτήρα. Είναι μέτρα που αποτελούν ένα χρήσιμο «μαξιλάρι» για να ανταπεξέλθουν οι επιχειρηματίες του κλάδου στην πίεση που θα νοιώσουν.  Στόχος μας είναι να στηρίξουμε πρώτα εκείνους που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, όπως τους μικρομεσαίους, αλλά κινούμαστε και σε άλλες κατευθύνσεις. Για παράδειγμα ένα σοβαρό θέμα είναι αυτό της βίζας σε χώρες όπως η Ρωσία. Δυστυχώς υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που χρησιμοποιούν έναν πολιτικό λόγο, ο οποίος άλλοτε ωραιοποιεί καταστάσεις, άλλοτε υπόσχεται πολλά περισσότερα από αυτά που μπορούν να γίνουν. Εμείς επιλέξαμε ως Κυβέρνηση την οδό της ευθύτητας, της υπευθυνότητας και της ειλικρινούς διαχείρισης μιας αντικειμενικής κατάστασης. Σ` αυτό το πλαίσιο θα κινηθούμε. Έτσι και στο θέμα της βίζας. Και γνωρίζω ότι έχει δρομολογηθεί συνάντηση του ΣΕΤΕ με το Υπουργείο Εξωτερικών με σκοπό να υπάρξουν πιο γρήγορες λύσεις στο συγκεκριμένο θέμα. Και στην προσπάθεια αυτή θα είμαστε παρόντες ως ΥΜΑΘ, γιατί πιστεύουμε ότι ο Τουρισμός  είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης για τη Β.Ελλάδα και στον τομέα αυτό η παρεμβατικότητά μας θα έχει  ιδιαίτερη ισχύ.

( Μεσολαβεί ανταπόκριση από την Αλεξανδρούπολη, με επίκεντρο τα ενεργειακά ζητήματα και τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης).

ΕΡ.: Κύριε Υπουργέ, προχωρά τελικά ο αγωγός;

ΑΠ.: Προχωρά και ο πετρελαιαγωγός και ο αγωγός φυσικού αερίου. Είναι δύο έργα τεράστιας σημασίας, πολυσύνθετα και με αποτελεσματικότητα σε πολλά επίπεδα. Είναι σημαντικά έργα γιατί συμβάλλουν πολύ στο ενεργειακό ζήτημα της χώρας μας σε επίπεδο τροφοδοσίας.  Αυτή τη στιγμή, πέρα από την οικονομική κρίση, το νούμερο ένα ζήτημα που απασχολεί τον κόσμο είναι το ενεργειακό. Δίνουμε λοιπόν μια μεγάλη ανάσα στο ενεργειακό μας ζήτημα. Οι ρυθμοί πάνε σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα. Δίνεται η ευκαιρία στις τοπικές κοινωνίες να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες απασχόλησης, αναδεικνύεται στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη και γίνεται γνωστή μια περιοχή που δεν ήταν ιδιαίτερα προβεβλημένη. Και αυτά γίνονται σε μια χώρα που δεν είναι παραγωγός. Δεν έχουμε ούτε πετρέλαιο, ούτε φυσικό αέριο. Καταφέρνουμε όμως να καταστήσουμε ενεργειακό κόμβο τη χώρα μας, αξιοποιώντας τη γεωστρατηγική μας θέση και τις διπλωματικές ικανότητες των κυβερνήσεων, ιδιαίτερα των τελευταίων ετών, με σκοπό το όφελος και το ευρύτερο και των τοπικών κοινωνιών. Στα θέματα αυτά, τα ενεργειακά, τόσο για τη ΔΕΗ στη δυτική Μακεδονία όσο και για τα ζητήματα των αγωγών στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, φιλοδοξώ να α αξιοποιώ  την εμπειρία που είχα ως υφυπουργός ανάπτυξης, όπως για τον τουρισμό το γεγονός ότι ήμουν τομεάρχης για πολλά χρόνια στη Νέα Δημοκρατία και γνωρίζω καλά τα θέματα.

ΕΡ.: Δημουργείτε  προσδοκίες με όσα λέτε.

ΑΠ.: Στο λόγο μου προσπαθώ να είμαι πολύ συγκρατημένος. Απλώς θέλω να δείξω ότι το ΥΜΑΘ θα είναι παρόν στα μεγάλα ζητήματα σε όλη την περιφέρεια. Αλλά πρέπει να είμαστε παρόντες και στα μικρά, διότι για εμάς και τα μικρά είναι μεγάλα.  Τόσο στην περιοχή την ευρύτερη όσο και στην εγγύτερη προς τη Θεσσαλονίκη. Δεν θέλουμε να λέμε πολλά. Θέλουμε να εντοπίζουμε συγκεκριμένα προβλήματα, σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία. Μην ξεχνάτε ότι εμείς δεν έχουμε κάποια θεματική αρμοδιότητα. Γι` αυτό θέλουμε να αξιοποιήσουμε τον συντονιστικό και επιτελικό μας ρόλο με ουσιαστική παρέμβαση. Και προτιμάμε να μη μιλάμε χωρίς να κάνουμε έργα. Προτιμάμε να κάνουμε έργα κι ας μη μιλάμε..

ΕΡ.: Τώρα ας περάσουμε στην πολιτική επικαιρότητα. Είχαμε τον κ. Παπανδρέου να ζητά εκλογές και τον Πρωθυπουργό να ζητά συναίνεση. Δεν θα ρωτήσω για τις εκλογές. Θα ρωτήσω όμως, τι εννοεί ο πρωθυπουργός; Ελάτε να συναινέσετε σε κάτι με το οποίο διαφωνείτε;  Ή να χαραχτεί ένα εθνικό σχέδιο δράσης;

ΑΠ.: Ο πρωθυπουργός ήταν απόλυτα σαφής στις τοποθετήσεις του στη Βουλή. Φυσικά και δεν περιμένει να υπάρχει μια γενικότερη συναίνεση σε οποιοδήποτε πεδίο της  κυβερνητικής πολιτικής. Όμως ακριβώς περιγράφοντας τη διεθνή κατάσταση με αντικειμενικά στοιχεία από όλο τον κόσμο και τι μέτρα έχουμε ήδη λάβει, είπε ότι σε κάποια κεφαλαιώδη ζητήματα πρέπει να υπάρξει μια εθνική συναίνεση. Δεν χρειάζεται να κάνουμε βαθιά ανάλυση, ούτε να είμαστε πυρηνικοί επιστήμονες για να πούμε το αυτονόητο.  Βρισκόμαστε σε μια συγκυρία που παρατηρείται μια κοσμογονία. Κάποιοι λένε ότι το κραχ του 1929 δεν είχε τέτοια χαρακτηριστικά και ήταν μικρότερο. Άρα σ` αυτή της συγκυρία η παγκόσμια κοινότητα είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Δεν είναι δυνατόν οι πολιτικές δυνάμεις μέσα στη χώρα, να μη βρίσκουν πέντε θέματα κεφαλαιώδη στα οποία θα συναινέσουν. Σ` αυτό το επίπεδο κινήθηκε ο πρωθυπουργός. Εγώ δεν θα αξιολογήσω τη συμπεριφορά της αξιωματικής αντιπολίτευσης που ζητά εκλογές, αλλά δεν νομίζω ότι κερδίζει κάτι με τον τρόπο που συμπεριφέρεται, όταν το 60% των πολιτών δεν τις θέλουν.

ΕΡ.: Ναι άλλα όταν τα στελέχη της Ν.Δ. κάνουν λόγο για εκλογές στην ώρα τους, είναι λογικό κάποιοι να αναρωτιούνται πόσο κοντινή είναι αυτή η ώρα.

ΑΠ.: Κοιτάξτε.  Εγώ δεν μπαίνω σε τέτοια συζήτηση. Έχω χρέος να παράγω έργο στο πλαίσιο όσων προείπαμε ως Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης και σ` αυτό θα δώσω όλες μου τις δυνάμεις. Η εκλογική μάχη που έχουμε μπροστά μας είναι οι Ευρωεκλογές και εκεί προσανατολιζόμαστε σε επίπεδο – αν θέλετε – στενά πολιτικό. Όμως βασική μας επιδίωξη και όλοι οι υπουργοί είναι συντεταγμένοι σ` αυτή, είναι η άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων των πολιτών και ιδιαίτερα σ` αυτή την κρίση.

ΕΡ.: Και  οι βουλευτές; Γιατί  η Κυβέρνηση έχει 151 και είναι οριακά.

ΑΠ.: Και οι βουλευτές έχουν τις ευθύνες τους και αξιολογούνται από τις τοπικές κοινωνίες καθημερινά. Εμείς μοιάζουμε σ` αυτό με το δικό σας επάγγελμα. Είμαστε καθημερινά υπό την κρίση των συμπολιτών μας. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι και να ξεφύγουμε από την αυστηρή κριτική του συμπολίτη μας, ο οποίος αποφασίζει τελικά  το μέλλον μας. Άρα και οι βουλευτές δεν διορίζονται. Εκλέγονται και αξιολογούνται από τις τοπικές κοινωνίες.

ΕΡ.: Τίθεται θέμα ηγεσίας μετά από μια ενδεχόμενη ήττα στη Ν.Δ.;

ΑΠ.: Δεν τίθενται τέτοια ζητήματα. Αυτά είναι συζητήσεις εκτός λογικής αυτή τη στιγμή. Το κλίμα που εισπράττω είναι ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα και όλη η Κυβέρνηση είναι αποκλειστικά προσανατολισμένη στο να δώσει λύσεις στα προβλήματα. Οποιαδήποτε άλλη συζήτηση είναι εκτός λογικής.

ΕΡ.: Πρέπει να κλείσουμε, ωστόσο θα ρωτήσω τελειώνοντας: Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης;

ΑΠ.: Επίσης είναι ένα ζήτημα εκτός συζήτησης.  Έχουμε έναν επιτυχημένο Δήμαρχο  που είναι στην πρώτη γραμμή…

ΕΡ.: Ξέρετε τι λέγανε μετά τις συναντήσεις σας της περασμένης εβδομάδας με το Δήμαρχο και το Νομάρχη; Ότι ο μελλοντικός δήμαρχος συνάντησε το δήμαρχο και τον υποψήφιο δήμαρχο.

ΑΠ.: Φανταστείτε τι θα λεγόταν αν δεν τους συναντούσα. Κοιτάξτε. Δεν μπαίνω σε τέτοιες συζητήσεις. Εγώ  προσπαθώ να λειτουργήσω σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν τώρα. Σήμερα είμαι Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης και προσπαθώ να βοηθήσω το έργο της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Παράλληλα έχουμε έναν επιτυχημένο δήμαρχο και  οι δημοτικές εκλογές απέχουν δύο χρόνια. Άρα δεν υπάρχει θέμα συζήτησης.

Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ

Κι εγώ σας ευχαριστώ για την πρόσκληση.


Προηγούμενο άρθροΗ ΠΙΟ ΕΝΕΡΓΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΥΜΑΘ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ κ. ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ ΜΕ ΤΟΝ Γ.Γ. ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ κ. ΣΠΥΡΟ ΕΥΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟ
Επόμενο άρθροΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΡΙΓΚΗΠΟΝΝΗΣΩΝ Κ.Κ. ΙΑΚΩΒΟΥ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ Κ. ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΛΑΦΑΤΗ