Συνέντευξη κ. Θ. Καράογλου στην εφημερίδα «ΕΔΕΣΣΑΪΚΗ» Ν. Πέλλας και τη δημοσιογράφο Μαρία Βαγουρδή(03-08-2019) Θ. Καράογλου: “Προτεραιότητά μου να γίνει το ΥΜΑΘ ένα μικρό υπουργείο Ανάπτυξης”

Συνέντευξη κ. Θ. Καράογλου στην εφημερίδα «ΕΔΕΣΣΑΪΚΗ» Ν. Πέλλας και τη δημοσιογράφο Μαρία Βαγουρδή

 

Θ. Καράογλου: “Προτεραιότητά μου να γίνει το ΥΜΑΘ ένα μικρό υπουργείο Ανάπτυξης”

 

Την επιθυμία-στόχευση του να αναβαθμίσει το Υφυπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, όσον αφορά τον αναπτυξιακό του ρόλο στην περιοχή εκφράζει σήμερα, σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχωρεί στην “Ε”, ο νέος ΥΜΑΘ, Θεόδωρος Καράογλου.

Παράλληλα δεν κρύβει ότι διατηρεί εδώ και χρόνια μια στενή σχέση με την Πέλλα και δηλώνει ότι αποτελεί δέσμευση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, η άρση της οδικής απομόνωσης του Νομού μας με την ολοκλήρωση του δρόμου Έδεσσας-Γιαννιτσών, αλλά και την κατασκευή κάθετου άξονα προς την Εγνατία οδό.

Αναλυτικά τα όσα μας είπε:

1) Πιστεύετε ότι το άλλοτε ισχυρό Υπουργείο Βορείου Ελλάδας, παρά την υποβάθμισή του σε Υφυπουργείο Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης), μπορεί επί ημερών σας να αναβαθμίσει το ρόλο του και ποιές θα είναι οι ουσιαστικές αρμοδιότητές του και το έργο που θα θέλατε να επιτελέσει στην περιοχή;

“Προτεραιότητά μου είναι να καταστήσω το υφυπουργείο Εσωτερικών, με αρμοδιότητα τη Μακεδονία και τη Θράκη, ένα μικρό υπουργείο Ανάπτυξης. Το Διοικητήριο να εξελιχθεί σε  στρατηγείο εξωστρέφειας και καινοτομίας στην περιοχή ευθύνης του, με ευδιάκριτο αναπτυξιακό στίγμα, παρεμβατικό ρόλο και λόγο. Δεν κοιτώ αν η επιγραφή αναφέρει υπουργείο ή υφυπουργείο, αλλά με νοιάζει το πως θα αφυπνίσω τις παραγωγικές δυνάμεις της Βόρειας Ελλάδας υπηρετώντας απαρέγκλιτα τον στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για λιγότερους φόρους, περισσότερες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας με καλύτερους μισθούς. Οι παρεμβάσεις μου στοχεύουν στην κυβερνητική αποκέντρωση, στην ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη κάθε νομού της χωρικής ευθύνης του χαρτοφυλακίου που μου εμπιστεύθηκε ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, στη θωράκιση της κοινωνικής συνοχής και στην τόνωση της υγιούς επιχειρηματικότητας της Μακεδονίας και της Θράκης. Κωδικοποιώντας τους παραπάνω άξονες δίνω βαρύνουσα σημασία στη συνέχιση του σημαντικού έργου που επιτελεί η Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του ΥΜΑΘ. Αποστολή της είναι η υποδοχή, αξιολόγηση, έγκριση και παρακολούθηση των ιδιωτικών επενδύσεων στην περιοχή ευθύνης μας και η παροχή ενισχύσεων σε εφαρμογή των αναπτυξιακών νόμων. Σας θυμίζω ότι κατά την πρώτη θητεία μου στο ΥΜΑΘ, τη διετία 2012-2014, με τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων της πρώην Επιχειρησιακής Μονάδας Ανάπτυξης στη Διεύθυνση Οικονομίας και Τουριστικής Ανάπτυξης του υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης, κατατέθηκαν 314 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μέσα από αυτά διασφαλίστηκαν και δημιουργήθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Το ίδιο φιλοδοξώ να πετύχω και τώρα προσελκύοντας όσο το δυνατόν περισσότερες επενδύσεις που συνεπάγονται περισσότερες νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, ως δομή, δίνουμε έμφαση στην τόνωση της επιχειρηματικής πρωτοβουλίας και των υποδομών βιώσιμης ανάπτυξης. Σε συνεργασία με τη ΔΕΘ, την ΑΖΚ, τα ΑΕΙ όλης της Μακεδονίας και Θράκης και αξιοποιώντας το σημαντικό έργο της Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων που σας εξήγησα προηγουμένως, θα προωθήσουμε προγράμματα παραγωγικής ανασυγκρότησης και ενίσχυσης των διευρωπαϊκών δικτύων. Παράλληλα στρέφω το βλέμμα μου και στη βελτίωση-αξιοποίηση των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, τα οποία πρέπει να λειτουργούν ως βασικά διαμετακομιστικά κέντρα του περιφερειακού και παγκόσμιου εμπορίου. Τέλος, θα μπορούσα να αναφερθώ και στην πρόθεσή μας να συμμετέχουμε ως υφυπουργείο Εσωτερικών στη διακρατική επιτροπή για τα εμπορικά σήματα, στις διαδικασίες συντονισμού και υποστήριξης της διαχείρισης και λειτουργίας των συνοριακών σταθμών της Μακεδονίας και της Θράκης μέσω εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων ή ακόμα και στην κοινή εθνική επιτροπή παρακολούθησης των διακρατικών προγραμμάτων INTERREG. Αυτά, όμως, είναι ζητήματα που θα τα συζητήσουμε με τον επικεφαλής υπουργό κ. Θεοδωρικάκο”.

2) Από την πολυετή κοινοβουλευτική σας διαδρομή και με εκλογική έδρα την Β’ Θεσσαλονίκης, θα γνωρίζετε ασφαλώς και τα προβλήματα των όμορων Νομών. Ποιές, κατά τη γνώμη σας, λοιπόν, πρέπει να είναι οι κυβερνητικές προτεραιότητες για την Πέλλα, όσον αφορά τις υποδομές και την ανάπτυξη;

“Η σχέση μου με την Πέλλα ξεκινά από τα παλιά και παραμένει στενή και διαρκής μέχρι σήμερα. Ως εκ τούτου, σε κάθε ευκαιρία που μου δίνεται συζητώ με τους συναδέλφους που την εκπροσωπούν στο ελληνικό κοινοβούλιο και ενημερώνομαι για τα θέματα που την αφορούν. Άμεσα, μάλιστα, προτίθεμαι να επισκεφθώ την περιφερειακή ενότητα προκειμένου να έχω συναντήσεις εργασίας με τους τοπικούς φορείς και να ασχοληθώ εκ του σύνεγγυς με τα προβλήματα που τους απασχολούν, αλλά και τις προτεραιότητες που πρέπει να αναδείξουμε. Ο δρόμος Έδεσσας-Γιαννιτσών, για παράδειγμα, αποτελεί προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού προκειμένου να σπάσει η απομόνωση της Πέλλας με την ολοκλήρωση της κατασκευής του κάθετου άξονα σύνδεσης με την Εγνατία Οδό. Και όπως γνωρίζετε πολύ καλά οι δρόμοι οδηγούν στην πρόοδο και την ευημερία. Επίσης ο κ. Μητσοτάκης έχει αναφερθεί ουκ ολίγες φορές στην ανάγκη ενίσχυσης των αναπτυξιακών προοπτικών του νομού, δίνοντας έμφαση στην καταπολέμηση της ανεργίας μέσω της προσέλκυσης εγχώριων και διεθνών επενδύσεων που θα οδηγήσουν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Δίνουμε έμφαση σε αυτήν την στόχευση μιας και το 2018, σύμφωνα με την ετήσια ενημέρωση των εκπροσώπων των Εργατικών Κέντρων, η ανεργία στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας κυμαινόταν στο 54%. Σε σύνολο εργατικού δυναμικού 13.000 ατόμων, οι 7.014 ήταν άνεργοι. Εξίσου σημαντική είναι και η ανάδειξη του τεράστιου πολιτιστικού πλούτου, ο οποίος μπορεί και πρέπει να αποτελέσει βραχίονα ανάπτυξης και εξωστρέφειας για την ευρύτερη περιοχή. Σας θυμίζω ότι ο Πρωθυπουργός έκανε ειδική δημόσια αναφορά στην ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου της Πέλλας και του νέου αρχαιολογικού μουσείου της.  Επίσης, σε επίπεδο τουρισμού, δεν είναι δυνατόν να μην αξιοποιηθούν στο έπακρο οι καταρράκτες της Έδεσσας, να μην καταστήσουμε πανελλήνιο σημείο αναφοράς τα λουτρά της Αριδαίας ή να μην προβάλλουμε εντός και εκτός συνόρων τη Βεγορίτιδα λίμνη. Σε ό,τι με αφορά, θέλω να γνωρίζετε πως το Διοικητήριο θα είναι κοινωνός κάθε προσπάθειας που θα έχει ως γνώμονα την προβολή της Πέλλας, ώστε να καταστεί πόλος επισκεψιμότητας και δραστηριότητας ολόκληρο το χρόνο”.

 

3) Στις πρώτες εξαγγελίες του νέου υπουργού Μεταφορών κ. Καραμανλή δεν υπήρξε αναφορά στο δρόμο Έδεσσας-Γιαννιτσών μέχρι τα όρια του Ν. Θεσσαλονίκης, παρ’όλες τις προεκλογικές υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις απ’ τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Ποιά είναι η άποψη σας για αυτό;

“Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει έμπρακτα πως τηρεί το λόγο του. Το επιβεβαιώνουν εξάλλου τα πρώτα νομοσχέδια που έχουν ήδη κατατεθεί στη Βουλή. Από τη στιγμή, λοιπόν, που δεσμεύτηκε ότι θα βάλει τέλος στην απομόνωση της Πέλλας, δεν χωρά καμία αμφιβολία ότι η κατασκευή του οδικού δικτύου Έδεσσα-Γιαννιτσά-Θεσσαλονίκη βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο “εθνικής προτεραιότητας”, όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του κυβερνητικού προγράμματος της ΝΔ, το οποίο θα λειτουργήσει ως βασικός μοχλός ανάπτυξης ολόκληρης της περιοχής αφού θα βάλει τέλος στην καθημερινή ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες και θα προσφέρει ασφάλεια στις μετακινήσεις. Αντιλαμβάνομαι την καχυποψία που μπορεί να υπάρχει απέναντι στο πολιτικό σύστημα, διότι τα ψέματα που ειπώθηκαν τα τελευταία 4,5 χρόνια ήταν πολλά και καθημερινά, όμως θέλω να γίνει κατανοητό από όλους οτι διανύουμε μια πολιτική περίοδο κατά την οποία τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Τώρα είναι η ώρα για δουλειά! Η χώρα χρειάζεται λίγες κουβέντες και περισσότερα έργα, διότι εκείνο που μετράει είναι το αποτέλεσμα ώστε να πείσουμε με πράξεις και χειροπιαστά αποτελέσματα όσους είναι ακόμη επιφυλακτικοί απέναντί μας. Οι συμπατριώτες μας περιμένουν από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποτελεσματικότητα, ταχύτητα, συνέπεια λόγων και πράξεων. Το παραπάνω τρίπτυχο είναι ο οδικός χάρτης βάσει του οποίου πορευόμαστε όλοι όσοι συμμετέχουμε στην Κυβέρνηση. Πυξίδα μας παραμένει η Συμφωνία αλήθειας που συνυπογράψαμε με την κοινωνία. Ό,τι είπαμε, θα το κάνουμε. Και θα το κάνουμε μαζί με τους πολίτες, γιατί η πρόοδος της χώρας είναι εθνική υπόθεση”.

4) Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να αρνείται, όπως δήλωσε προεκλογικά, να αποκαλεί τους Σκοπιανούς “Βορειομακεδόνες”, ωστόσο η “Συμφωνία των Πρεσπών” είναι πλέον σε ισχύ και η κυβέρνηση της Ν.Δ. καλείται να την υλοποιήσει, όσον αφορά τις υποχρεώσεις της ελληνικής πλευράς. Θεωρείτε, ότι υπάρχουν περιθώρια για νέες διαπραγματεύσεις και βελτιώσεις σε συγκεκριμένες εθνικά ευαίσθητες πτυχές αυτής της πολύκροτης συμφωνίας που έχετε καταψηφίσει ως κόμμα στη Βουλή ή αποτελεί πλέον ένα “τετελεσμένο” με τους αρχικούς όρους της σύναψής της, μεταξύ Τσίπρα-Ζάεφ; Και με ό,τι αρνητικό μπορεί να συνεπάγεται μελλοντικά για την Ελλάδα;

“Η θέση της ΝΔ στο συγκεκριμένο ζήτημα ήταν, είναι και παραμένει αμετακίνητη. Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι κακή και επιζήμια. Το τόνισε πολλές ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής και ως κόμμα την καταψηφίσαμε, προειδοποιώντας ότι άπαξ και κυρωθεί δεν αλλάζει μονομερώς.  Άρα, δική μας έννοια είναι να αγωνιστούμε για να αμβλύνουμε τις αρνητικές συνέπειες που έχει προκαλέσει, αξιοποιώντας ως μοχλό πίεσης τη διαδικασία ένταξης των Σκοπίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εξυπακούεται ότι στο επίκεντρο της κυβερνητικής προσοχής βρίσκεται και η προστασία των Μακεδονικών μας προϊόντων, για τα οποία η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έδειξε μια ασυγχώρητη άγνοια σχετικά με τις επιπτώσεις της Συμφωνίας. Δεν πρόκειται να αφήσουμε στην τύχη τους τις Μακεδονικές επιχειρήσεις, όπως θέλω να καταστήσω σαφές ότι από τη συμπεριφορά και την καλή συνεργασία των γειτόνων μας θα κριθεί τελικά και η πορεία τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση”.